La campanya Check in Solidari, que impulsa l’Associació d’Apartaments Turístics de Barcelona (APARTUR) des de fa sis anys, ha estat reconeguda en la 35a edició dels Premis Alimara CETT Barcelona en la categoria de “Turisme Responsable i Sostenible”. Gràcies a aquesta iniciativa, que contempla que els gestors dels habitatges d’ús turístic barcelonins destinin 1 euro per cada reserva que rebin a la lluita contra l’exclusió infantil a través del Casal dels Infants, ja s‘han recaptat un total de 86.500 euros. Només en la campanya de l’últim any, que va tenir lloc entre l’1 de juliol i l’1 d’octubre de 2018, ja es van reunir 19.396 euros. Aquesta recaptació, que es va produir per la participació en la iniciativa de 2.470 apartaments i de 55 empreses membres d’APARTUR, es va destinar concretament al projecte Vincles del Casal dels Infants, que ofereix oportunitats a mares amb nens menors de tres anys que es troben en situació de vulnerabilitat.
Enrique Alcántara, president d’APARTUR, va recollir el guardó per la campanya en l’acte celebrat el dijous 21 de març a l’Hotel Alimara de Barcelona i organitzat pel CETT (Campus Internacional de formació i transferència de coneixement en turisme, hoteleria i gastronomia de la UB) i per B-TRAVEL. Segons les seves paraules, la iniciativa Check in Solidari “és una mostra de la implicació social dels habitatges d’ús turístic de Barcelona i del seu compromís amb un model que beneficiï tota la ciutadania”.
Aquesta campanya contra l’exclusió social infantil s’emmarca dins el conjunt d’activitats que promou APARTUR a favor d’un model de turisme responsable i sostenible i que vol reinvertir els seus beneficis entre els que més ho necessiten. En aquest sentit, l’associació té en marxa diversos projectes de responsabilitat social corporativa, com, per exemple, una iniciativa per preservar el medi ambient: el 2018 va signar un acord amb la companyia elèctrica HolaLuz per oferir energia 100% verda a tots els seus associats, que va permetre reduir en 11.340 tones l’any les emissions de CO2 a l’atmosfera. Aquell mateix any també es va establir un conveni amb la Fundació Tres Turons per promoure la inserció laboral de persones en risc d’exclusió social.
APARTUR també té un acord amb l’Institut responsable de Turisme, mitjançant el qual estimula els seus associats per tal que aconsegueixin el segell que garanteix el compliment d’una estricta normativa en matèria de sostenibilitat en els habitatges d’ús turístic. Així mateix, l’associació promou els aparells de baix consum i màxima eficiència. A més, APARTUR també està compromesa amb el comerç de proximitat, el qual defensa amb el seu model turístic. De fet, el 32% de la despesa indirecta que van realitzar els turistes allotjats en habitatges d’ús turístic regulats a la província de Barcelona durant el 2017 (195,2 milions d’euros) va ser en comerços d’aquest tipus.
Leave a Comment