Unibail-Rodamco-Westfield presenta ‘How We Shop: The Next Decade’, el seu informe sobre les tendències del sector retail més important fins avui, que prediu que l’any 2025 serà un important punt d’inflexió, ja que es preveu que, per a llavors, més de la meitat de l’espai de les botigues estarà dedicat a oferir experiències i no sols a la compra.
El nou informe, desenvolupat per la companyia des de 2014 i publicat per primera vegada a Espanya, recull les opinions de 15.700 consumidors de deu països d’Europa (França, Regne Unit, Espanya, Alemanya, Àustria, Suècia, Polònia, la República Txeca, Itàlia i els Països Baixos). En ell es prediuen les cinc principals tendències que donaran forma al sector durant els pròxims deu anys:
- LA CAPGIRADA DEL SECTOR RETAIL: El model del retail i els hàbits de compra hauran canviat per a l’any 2025. A Espanya, un 68% dels consumidors esperen que, per a aquesta data, més de la meitat de l’espai de les botigues estigui dedicat a oferir experiències en lloc de productes. El 75% dels consumidors de tot el món opina que això succeirà en 2027. El 81% està disposat a pagar més per una experiencia1, per la qual cosa les activitats més sol·licitades a les botigues seran creatives i estaran orientades a la salut i l’entreteniment.
- ANTIPRESCRIPCIÓ: El 56% dels consumidors europeus sent frustració davant les recomanacions online errònies, és per això que els detallistes han d’optimitzar en el futur la utilització de les seves dades per a aproximar-se als consumidors. Espanya és el mercat que presenta major frustració a Europa, en un 62%. Gairebé dos terços dels espanyols prefereixen explorar gammes completes en lloc de continguts seleccionats. Segons l’informe, aquells e-tailers o detallistes natius digitals que utilitzin la seva botiga online per a exhibir la seva gamma completa i emprin les seves botigues físiques per a sorprendre i delectar, podrien convertir-se en les estrelles del futur. Els consumidors volen que moltes de les seves marques natives digitals preferides, com els serveis online més populars (Netflix, Spotify i Tinder, per exemple), obrin comerços físics.
- BOTIGUES AUTOSOSTENIBLES: La conscienciació dels consumidors pel medi ambient accelera amb rapidesa la demanda de solucions més sostenibles. El 87% dels consumidors espanyols demanda botigues que siguin autosuficients, és a dir, que els productes s’elaborin en elles. A més, el 77% reclama que els detallistes dediquin més esforços a la protecció del medi ambient, mitjançant iniciatives com evitar els plàstics d’un sol ús.
- RETAIL A MIDA: Els detallistes portaran encara més lluny la personalització recorrent a la ciència per a diagnosticar les necessitats amb major precisió. Un mercat que podria representar més de 4,1 bilions d’euros anuals a Europa. De fet, més d’un terç dels consumidors espanyols està disposat a facilitar el seu ADN a canvi de recomanacions personalitzades.
- TRANSFORMACIÓ LOCAL: Els espais comercials del futur es transformaran per a adaptar-se a l’entorn local. A Espanya, el 73% dels consumidors desitja que els entorns retail siguin un reflex de la comunitat local. Gairebé la meitat dels consumidors espanyols prefereix marques locals abans que unes altres més conegudes.
L’informe ‘How We Shop: The Next Decade’ de Westfield, sorgeix a partir de la identitat única d’aquesta marca global d’espais de compra, oci i gastronomia, a Europa continental amb un rebranding de deu centres i dos nous desenvolupaments a França, Polònia, la República Txeca, Suècia, Alemanya i els Països Baixos en 2019, als quals els seguiran més centres en 2020.
Christophe Cuvillier, director general del grup Unibail-Rodamco-Westfield, ha declarat: “l’informe ‘How We Shop: The Next Decade’ de Westfield és un dels estudis europeus sobre els hàbits dels consumidors en el sector retail més important i pioner en el sector. Comprendre les necessitats dels consumidors actuals i futurs forma part del nostre compromís de contribuir a l’avanç del sector i convertir-nos en la millor destinació per als nostres visitants, on a més els detallistes i marques puguin prosperar”.
Myf Ryan, directora de Màrqueting a Europa i directora de Marca i Màrqueting Estratègic del grup Unibail-Rodamco-Westfield, ha comentat, a propòsit de les tendències emergents que: “l’important paper de la botiga física està canviant i els detallistes necessiten entrar en una altra dècada de reinvenció per a no perdre rellevància. Els detallistes que liderin en matèria de sostenibilitat, que dediquin més espai a l’experiència, que permetin visualitzar els seus productes amb total llibertat en Internet i a la botiga, que ofereixin recomanacions de productes encertades gràcies a la ciència, i que pensin en termes locals, seran els qui surtin beneficiats”.
Quant al mercat espanyol, Benoît Dohin, director general de Unibail-Rodamco-Westfield a Espanya, ha recalcat que “els consumidors espanyols porten la davantera respecte a Europa en molts aspectes, com la demanda de major involucració per part dels detallistes en matèria mediambiental o en l’exigència de transformació dels espais comercials per a adaptar-se al seu entorn local”. Així mateix, destaca que “més de dos terços dels espanyols considera que avui dia els detallistes haurien de dedicar un 44% de l’espai a experiències, la qual cosa ratifica els esforços d’innovació i inversió que estem fent com a grup a adaptar les nostres destinacions comercials per a avançar-nos a les necessitats d’avui i del futur”.
Leave a Comment