El Palau de Congressos de Catalunya ha estat l’escenari per parlar de la transformació de les empreses en l’era digital. La tretzena edició de ‘Hoy es Marketing’ Barcelona, organitzat per ESIC Business & Marketing School, ha plasmat els canvis que han hagut de fer les empreses per adaptar-se al nou model de consum en la major trobada per a professionals i directius del món empresarial, el màrqueting, la comunicació i l’economia digital a Espanya.
Sota el lema ‘Deixant empremta. Descobrint nous paradigmes del management i el màrqueting ‘, directius de The Walt Disney Company, Ikea, PlayStation, Unilever, Accenture, PayPal, Ricoh, American Express, Lenovo, CHEP o GFK han abordat els reptes als quals han de fer front les empreses per donar respostes als nous clients: els consumidors hiperconnectats.
El consumidor connectat vol llibertat per decidir què vol, està informat, vol les coses ràpid, i vol les coses fàcils, perquè, tal com va detallar Ileana del Río de GFC, “el 54% dels usuaris perden l’interès si el producte és difícil d’utilitzar”. Els nous consumidors són extremadament socials i estan sempre connectats, però avui en dia no n’hi ha prou amb arribar a ells a través de diferents canals, sinó que cal apostar per la omnicanalitat perquè siguin els clients els que trien com interactuar i quina experiència volen viure amb l’empresa.
La XIII edició de ‘Hoy es Marketing’ ha comptat amb l’assistència de més de 2.500 persones. La primera part del congrés, orientada al nou consumidor i a la nova gestió de les marques, ha comptat amb les ponències de Jesús Oliver, soci director de Wearecentric; Ileana del Río, Consumer Goods Business Consultant de GfK; Carlos Moreno de Barreda, Director de Màrqueting i Operacions de DisneyMedia + The Walt Disney Company; Javier Borrego, Sènior Third Party Manager de Sony Computer Entertainment Europe; Borja Velón, responsable de comunicació de producte en Lenovo EMEA; Gabriela Díaz Guardamino, directora de màrqueting d’IKEA Ibèrica; Antonio Raimondo, Iberia Màrqueting Manager de Chep España; Macarena Estévez, CEO d’Conento i Jacobo Parages, empresari, esportista i conferenciant.
La segona part, orientada al canvi tecnològic com a paradigma i a les noves oportunitats de diferenciació, ha acollit les ponències de, Jordi Pi, productor executiu de mitjans digitals a TVC; Enrique Benayas, director general d’ICEMD; Vanesa Jiménez, Sènior Manager de la Unitat de BigData i Advanced Analytics a Accenture Digital; Raimundo Sala, general manager de PayPal; Xavier Fernández Taberner, director de màrqueting, comunicació i distribució de RICOH i Juan Orti Ochoa de Ocáriz CEO d’American Express Espanya. Eduard Prats, director general d’ESIC Barcelona, i Simón Reyes Martínez Córdova, director general d’ESIC han estat els encarregats d’inaugurar i clausurar ‘Hoy és Màrqueting’ Barcelona 2016.
Leave a Comment