DIY respon a les sigles Do it yourself, que vol dir que t’ho facis tu mateix. Aquest és el concepte de Mailchimp: et proporciona l’eina perquè tu mateix creïs i gestionis l’enviament dels teus newsletters, i això està molt bé, perquè pots personalitzar fins al final el teu butlletí electrònic. L’eina permet triar un disseny predefinit o instal·lar-ne un que has fet tu i guardar-lo com a plantilla per anar modificant el text a cada enviament. Pots tenir diverses bases de dades de contactes, i les pots segmentar amb més detalls, com ara el seu idioma o la seva ubicació geogràfica. Per últim, ofereix estadístiques d’obertura que t’ajuden a millorar els teus enviaments, i et permet triar les hores i els dies més adients per tal d’aconseguir augmentar el nombre de lectors. I tot això de forma gratuïta! Si vols fer envaïments a gran escala o vols més filigranes també tens l’opció de fer servir la modalitat de pagament.
He dit que és al núvol? Sí, només has de tenir Internet i hi podràs accedir des de qualsevol ordinador, sense necessitat que tingui cap programa concret instal·lat. Això facilita treballar des de casa, des de l’ordinador que hi ha a la segona residència dels teus sogres, o des del xiringuito de la platja -si t’emportes el portàtil i tenen wifi.
Però el que de debò és el millor de tot és que, mentre treballes, un mico animat que hi ha a la part superior dreta del gestor et diu coses boniques i personalitzades. El dia que vaig llegir “Me love you, Aina!” vaig haver-li de fer una foto de record. A més, sovint t’envia enllaços a vídeos on surten altres micos, plàtans o similars. Així, és un plaer!
Si t’interessa el món dels newsletters, o butlletins electrònics, com a mi, et recomano aquest article de Creative Bloq.
Leave a Comment