Snap Fitness, cadena de gimnasos de proximitat d’origen nord-americà, ha anunciat un ambiciós programa d’expansió consistent a arribar a tenir, a finals del 2018, una vintena d’instal·lacions arreu d’Espanya, doblant així la seva implantació actual. La franquícia va passar de facturar 200.000 euros el 2016, als 800.000 el 2017, convertint-se en l’insígnia que més va créixer a l’estat espanyol.
L’empresa, fundada el 2003 per Peter Taunton a Minnesota (EUA), compta amb més de 2.000 locals en 26 països del món, 11 dels quals estan a Catalunya i 1 a Madrid, i va iniciar el 2016 les seves activitats a Espanya.
Albert Marco, director de la franquícia, concep el seu negoci, obert les 24 hores del dia els 7 dies de la setmana, com una fórmula “boutique”, assequible i luxosa, que el situa en un segment mitjà del mercat, gràcies a un menor espai ocupat i l’absència de serveis infrautilitzats. “Els nostres clients, que també tenen accés als centres Snap Fitness d’altres ciutats del món, venen a fer gimnàstica i disposen d’una clau magnètica per accedir a centres que hem volgut que siguin propers al seu domicili o lloc de feina, a qualsevol hora del dia o de la nit, amb la màxima seguretat”. Els establiments compten amb personal qualificat, encara que en festius i horari nocturn els clients poden autogestionar la seva activitat. Els centes disposen de sistemes audiovisuals de control a distància connectats de forma permanent. “Construïm a peu de carrer i oferim una activitat clarament experiencial”, afegeix Marco. El disseny està pautat, però la versió espanyola va ser reconeguda a nivell mundial com a Millor Franquícia de l’Any el 2017.
Els locals han de disposar d’un mínim de 450 metres quadrats i estar ubicats en zones d’alta densitat de població. Requereixen una inversió de 600.000 euros, amortitzable en dos anys, 300.000 euros dels quals es destinen a l’adequació del local i 150.000 han d’aportar-se en recursos propis. El cànon de la franquícia és de 29.900 euros, el royalty mensual és de 500 euros més 350 de publicitat i la durada del contracte és de 5 anys, ampliable a uns altres 5. Les màquines, d’última generació, són finançades per la central. Snap University ofereix formació continuada als seus franquiciats.
A Espanya, la firma és propietat d’Albert Marco (20%), a family office Salomon1965 (40%), directius de la consultora Dextra (20%) i un grup de consultors financers (20%).
Leave a Comment