La cadena de gimnasos de proximitat d’origen nord-americà Snap Fitness vol començar a implantar-se a la Comunitat Valenciana un mínim de cinc franquícies abans de 2019. El desembarcament de Snap Fitness a València forma part d’un ambiciós programa d’expansió amb el qual vol arribar als 100 centres oberts a tot Espanya en els propers dos anys. La franquícia, que va passar de facturar 200.000 € el 2016 als 800.000 € al 2017, és la insígnia de gimnasos que més va créixer proporcionalment a Espanya l’any passat.
Segons l’informe European Health & Fitness Market Report 2018, el sector del fitness a Espanya és un dels que més va créixer el 2017, tant en terme de negoci (les cadenes de gimnasos van facturar 2.235 milions, un 2,9% més que l’any anterior) com de nombre d’abonats (5.060.000 usuaris) i tiquet mitjà (39,4 euros). A la fi de 2017, un total de 5,2 milions d’espanyols – un de cada deu – estaven inscrits a un gimnàs, amb una taxa de penetració del 11,2%. Segons els experts, la Comunitat Valenciana és una de les comunitats autònomes en la qual la cultura healthy i l’estil de vida esportiu i saludable més ha crescut en els últims anys.
Snap Fitness va ser fundada el 2003 a Minnesota per Peter Taunton, compta amb més de 2.500 locals en 27 països del món. A Espanya va iniciar la seva activitat el 2016 i disposa de dotze locals a Catalunya i un a Madrid.
El seu model de negoci es basa en l’obertura dels centres durant les 24 hores del dia els set dies de la setmana, i els clients, que també tenen accés als centres Snap Fitness situats en altres ciutats del món, compten amb una clau magnètica per accedir al gimnàs a qualsevol hora del dia o de la nit.
El director de la franquícia, Albert Marco, concep el negoci com una fórmula “premium”, assequible i luxosa, atès que Snap Fitness se situa en el preu mitjà del mercat gràcies a un menor espai ocupat i l’absència de serveis infrautilitzats. Els establiments compten amb personal qualificat i, en hora punta, disposen d’almenys un tècnic titulat per cada deu usuaris. “Construïm a peu de carrer, a prop dels domicilis o llocs de treball dels nostres clients, i oferim una activitat clarament experiencial”, afegeix Marco. Tot i que el disseny està pautat, la versió espanyola de Snap Fitness va ser reconeguda a nivell mundial com ‘Millor Franquícia’ l’any 2017.
Els locals han de disposar d’un mínim de 450 metres quadrats i estar ubicats en zones d’alta densitat de població. Requereixen una inversió de fins a 600.000 €, amortitzable en dos anys, la meitat de la qual es destina a l’adequació del local i 150.000 s’han d’aportar en recursos propis. El cànon de la franquícia està inclòs en aquesta inversió inicial i és de 29.900 €, el royalty mensual és de 500 € més 350 € de publicitat i la durada del contracte és de 5 anys, ampliable a altres 5 anys. Les màquines, d’última generació, són finançades pels proveïdors i, a més, Snap University ofereix formació continuada als seus franquiciats.
Així doncs, es tracta d’un model de negoci global d’alta rendibilitat contrastada en els mercats més competitius i madurs del món.
A Espanya, la signatura és propietat d’Albert Marco (20%), a family office Salomon1965 (40%), directius de la consultora Dextra (20%) i un grup de consultors financers (20%).
Leave a Comment