LAIA ORTIZ. – El President Executiu de l’empresa InterMèdia GdC, Toni Rodríguez, va protagonitzar el passat 26 de març una conferència titulada “Gabinets de Comunicació: la veu de les organitzacions”. La ponència, emmarcada en les activitats de l’assignatura de Gabinets de Premsa i Comunicació de 4º de Periodisme, es va dur a terme a la Sala de Graus de la Facultat de Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
La conferència realitzada per Toni Rodríguez va girar entorn a les funcions i característiques del treball dels gabinets de comunicació, exemplificades a partir del cas i la seva experiència a InterMèdia. El professor Miquel Pérez-Quintanilla va obrir l’acte amb la presentació del President Executiu d’InterMèdia GdC mitjançant un breu repàs a la seva llarga trajectòria professional. Després de matisar i ampliar alguns aspectes, Rodríguez va convidar els estudiants de periodisme a fer les seves pròpies presentacions i els va insistir en la necessitat de saber comunicar de manera ràpida, breu i atractiva. L’interès dels alumnes pel periodisme de mitjans va sorprendre i encuriosir de manera destacada al conferenciant.
La segona part de la ponència va estar marcada per una descripció profunda i detallada de l’activitat d’InterMèdia. Aquesta engloba accions de consultoria estratègica de comunicació, relacions públiques i institucionals, comunicació online o formació de portaveus, per exemple. Segons Toni Rodríguez, l’èxit de la seva organització es basa en una cultura assentada en valors com la credibilitat, la capacitat d’accés i la capacitat de creació d’entorns de confiança que guien la seva actuació. Rodríguez va remarcar, a més, la importància de les relacions amb els mitjans, ja que aquests representen els principals creadors d’opinió pública. A més, va subratllar que “és molt important tenir a tots els teus públics ben informats per tal de poder influir en ells”.
La conferència va avançar amb un to informal i va estar caracteritzada per l’actitud participativa i la mostra d’interès dels alumnes de Periodisme en les explicacions del conferenciant.
Periodista permanent
Toni Rodríguez va crear la seva pròpia consultoria de comunicació, InterMèdia GdC, el 1990. Té una àmplia trajectòria professional en diversos mitjans de comunicació, tant a premsa escrita com a televisió. Rodríguez es considera i sempre s’ha considerat un periodista amb la “vocació d’explicar històries” que s’ha trobat amb la necessitat de fer d’empresari i relacions públiques.
Leave a Comment