• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

Editorial. Triar les fonts com es trien els amics

By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 5 octubre, 2020 | 0

Nicholas Negroponte, el profeta de la comunicació que de tant en tant l’encerta, va dir que una de les principals tasques que hauran de fer els periodistes en aquest futur que ja ens envolta consisteix en validar i ordenar i l’immens volum d’informació disponible. Re de nou. De fet, aquesta és la tasca històrica del periodisme. El problema, justament, és el volum. Ara la informació disponible creix exponencialment a cada segon que passa i és evident que cal protegir-se’n, posant-hi filtres.

Fa poc parlàvem de la relació que hi ha entre la bona comunicació i la felicitat, aquest “gran mot”, tan abstracte i difícil de definir. No se sap ben bé del cert, però el que és segur és que la bona informació ajuda a prendre decisions que poden fer més fàcil, digna i confortable la nostra vida. Això sí, perquè aquest efecte es produeix cal que la informació sigui certa (verificada), oportuna (rebuda a temps), completa (que no n’amagui angles rellevants) i fiable (que en coneguem la font i que ens provoqui confiança).

El problema, però, continua sent la tria, perquè per molts algoritmes i molta intel·ligència artificial que posem sobre la taula, sempre caldran dues coses perquè ens arribi nítidament: un emissor capaç de connectar amb l’audiència i una mà de mestre que la passi pel cedaç.

Amb altres paraules, l’analista digital Brian Solis explicava la setmana passada en una webinar de DIRCOM Cat, que actualment el 84% dels clients creu que l’experiència personal és tan important com la qualitat o utilitat del producte o servei comunicat (que ja es dóna per sabuda) i que una campanya de comunicació que no sigui capaç de crear empatia, identificació de valors i de propòsits, seguretat i confiança, és una campanya inútil.

Per això convé que el missatge parteixi d’un emissor emocionalment proper amb qui el destinatari s’hi pugui identificar. Un líder exemplar d’aquells que l’altre dia invocava el professor Oriol Amat en un dels nostres darrers Intermèdia Online. Algú de qui, arribat el cas, puguéssim ser-ne amics. 

Una cosa semblant passa a l’hora de triar els mitjans que ens informen. Normalment, els escollim com a fonts d’informació per afinitat, confiança, identificació i confort. Igual que ho fem amb els amics. Al capdavall, val més tenir-ne pocs i bons que molts i dolents. 

Visca l’amistat i que passeu un bon mes d’octubre!

Amistat, Comunicació, Fonts, Informació

Toni Rodriguez Pujol

President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

More posts by Toni Rodriguez Pujol

Related Post

  • La nova imatge de Barbie

    By Albert Ortas | 0 comment

    Agradi o no, és la pel·lícula de l’estiu. S’ha convertit en un autèntic fenomen. El film ha impactat en la societat americana i el món occidental convertint-se en un film-icona sobre la defensa de laLlegir més

  • Indiana Jones, entre l’estudi i la selva

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    “Si vols ser un bon arqueòleg, has de sortir de la biblioteca”.  Com és ben sabut, el professor Indiana Jones torna a fuetejar des de fa setmanes les pantalles de cinema de mig món, totLlegir més

  • Créixer fent créixer

    By Albert Ortas | 0 comment

    És el títol del llibre del consultor en estratègia, innovació i emprenedoria corporativa, Xavier Marcet, i que molts en som fidels seguidors dels seus articles a La Vanguardia o de les seves conferències i xerradesLlegir més

  • Bugs Bunny, i les falses percepcions

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    “De petit, vas anar a Disneyland? T’hi vas trobar Bugs Bunny? Et va abraçar?”.  Explica Xavier Sala i Martin al seu darrer llibre “De la sabana a Mart”, que 48 de les 120 persones entrevistadesLlegir més

  • Enginyers Industrials de Catalunya: 160 anys impulsant el compromís de l’enginyeria i per molts més!

    By Mireia Arisa | 0 comment

    L’enginyeria ha tingut al llarg de la història un clar lideratge en la innovació, transformació i benestar de la humanitat de la mà de la tecnologia i en tots els àmbits de la societat: indústria,Llegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 22 setembre, 2023
    0

    Avalis se suma a la lluita contra el canvi climàtic i calcula la seva petjada de carboni per primera vegada

  • 22 setembre, 2023
    0

    La transformació del sistema de protecció a la infància i l’impuls de l’acolliment familiar, a debat a Barcelona

  • 19 setembre, 2023
    0

    Carlos Cuevas, Anna Moliner i Vicente Villanueva presenten a Cornellà la comèdia “LA TERNURA”

  • 15 setembre, 2023
    0

    Diàleg sobre “Noves oportunitats laborals”

Categories

Arxiu

Subscripció a Intermèdia News

* = required field
unsubscribe from list

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 22 setembre, 2023
    0

    Avalis se suma a la lluita contra el canvi climàtic i calcula la seva petjada de carboni per primera vegada

  • 22 setembre, 2023
    0

    La transformació del sistema de protecció a la infància i l’impuls de l’acolliment familiar, a debat a Barcelona

  • 19 setembre, 2023
    0

    Carlos Cuevas, Anna Moliner i Vicente Villanueva presenten a Cornellà la comèdia “LA TERNURA”

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Eleccions ’23
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació