• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

Editorial. Triar les fonts com es trien els amics

By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 5 octubre, 2020 | 0

Nicholas Negroponte, el profeta de la comunicació que de tant en tant l’encerta, va dir que una de les principals tasques que hauran de fer els periodistes en aquest futur que ja ens envolta consisteix en validar i ordenar i l’immens volum d’informació disponible. Re de nou. De fet, aquesta és la tasca històrica del periodisme. El problema, justament, és el volum. Ara la informació disponible creix exponencialment a cada segon que passa i és evident que cal protegir-se’n, posant-hi filtres.

Fa poc parlàvem de la relació que hi ha entre la bona comunicació i la felicitat, aquest “gran mot”, tan abstracte i difícil de definir. No se sap ben bé del cert, però el que és segur és que la bona informació ajuda a prendre decisions que poden fer més fàcil, digna i confortable la nostra vida. Això sí, perquè aquest efecte es produeix cal que la informació sigui certa (verificada), oportuna (rebuda a temps), completa (que no n’amagui angles rellevants) i fiable (que en coneguem la font i que ens provoqui confiança).

El problema, però, continua sent la tria, perquè per molts algoritmes i molta intel·ligència artificial que posem sobre la taula, sempre caldran dues coses perquè ens arribi nítidament: un emissor capaç de connectar amb l’audiència i una mà de mestre que la passi pel cedaç.

Amb altres paraules, l’analista digital Brian Solis explicava la setmana passada en una webinar de DIRCOM Cat, que actualment el 84% dels clients creu que l’experiència personal és tan important com la qualitat o utilitat del producte o servei comunicat (que ja es dóna per sabuda) i que una campanya de comunicació que no sigui capaç de crear empatia, identificació de valors i de propòsits, seguretat i confiança, és una campanya inútil.

Per això convé que el missatge parteixi d’un emissor emocionalment proper amb qui el destinatari s’hi pugui identificar. Un líder exemplar d’aquells que l’altre dia invocava el professor Oriol Amat en un dels nostres darrers Intermèdia Online. Algú de qui, arribat el cas, puguéssim ser-ne amics. 

Una cosa semblant passa a l’hora de triar els mitjans que ens informen. Normalment, els escollim com a fonts d’informació per afinitat, confiança, identificació i confort. Igual que ho fem amb els amics. Al capdavall, val més tenir-ne pocs i bons que molts i dolents. 

Visca l’amistat i que passeu un bon mes d’octubre!

Amistat, Comunicació, Fonts, Informació

Toni Rodriguez Pujol

President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

More posts by Toni Rodriguez Pujol

Related Post

  • El llegat i l’humanisme tecnològic de Francesc Fajula

    By Víctor Costa | 0 comment

    Era dilluns 13 de juny de 2022 quan Francesc Fajula va ser nomenat CEO de la Fundació Mobile World Capital. Llicenciat en Enginyeria superior de Telecomunicacions per la UPC, MBA a Esade i estudis superiors a IESE, StandfordLlegir més

  • La teoria d’Ernest Maragall: “Manar és el contrari de governar”

    By Víctor Costa | 0 comment

    Ernest Maragall va néixer en una família de set germans. Net del poeta Joan Maragall i germà del polític Pasqual Maragall. Va estudiar a la desapareguda Escola Virtèlia de la qual també van ser alumnesLlegir més

  • Opinió. Herois de la ciutat.

    By Albert Ortas | 0 comment

    No reobre cada dia un comerç emblemàtic a Barcelona com el Queviures Múrria, conegut popularment com el Colmado Múrria, al cor de l’Eixample. Aquest desembre, la ciutat està d’enhorabona veient com un local centenari s’actualitza,Llegir més

  • Opinió. Valors tangibles

    By Albert Ortas | 0 comment

    A qualsevol empresa o organització se li reclama una missió i una visió que encaixi en el seu projecte o full de ruta. Quan un col·lectiu de persones treballen pel mateix objectiu, l’èxit final deLlegir més

  • Editorial. Waterboy, el líder silenciós

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    No fa gaires anys als tallers i fàbriques hi havia un personatge modest però indispensable que ajudava els treballadors a fer una pausa i recuperar forces. Era el noi del càntir, el waterboy, que alLlegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 26 gener, 2023
    0

    El llegat i l’humanisme tecnològic de Francesc Fajula

  • 25 gener, 2023
    0

    Els Fons Next Generation poden ajudar a la rehabilitació d’un milió i mig d’edificis a Catalunya

  • 25 gener, 2023
    0

    Bové Montero y Asociados creix un 16% i supera els 10 milions d’euros per primera vegada en la seva història

  • 25 gener, 2023
    0

    Preu i subministrament d’energia, cadenes de subministrament i subcontractació i inexistència de separació de funcions en governança, principals riscos que afronten les pimes a Espanya

Categories

Arxiu

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 26 gener, 2023
    0

    El llegat i l’humanisme tecnològic de Francesc Fajula

  • 25 gener, 2023
    0

    Els Fons Next Generation poden ajudar a la rehabilitació d’un milió i mig d’edificis a Catalunya

  • 25 gener, 2023
    0

    Bové Montero y Asociados creix un 16% i supera els 10 milions d’euros per primera vegada en la seva història

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació