• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
  • Contacte
SegüentAnterior

Editorial. Triar les fonts com es trien els amics

By Toni Rodriguez Pujol | Blog | 0 comment | 5 octubre, 2020 | 0

Nicholas Negroponte, el profeta de la comunicació que de tant en tant l’encerta, va dir que una de les principals tasques que hauran de fer els periodistes en aquest futur que ja ens envolta consisteix en validar i ordenar i l’immens volum d’informació disponible. Re de nou. De fet, aquesta és la tasca històrica del periodisme. El problema, justament, és el volum. Ara la informació disponible creix exponencialment a cada segon que passa i és evident que cal protegir-se’n, posant-hi filtres.

Fa poc parlàvem de la relació que hi ha entre la bona comunicació i la felicitat, aquest “gran mot”, tan abstracte i difícil de definir. No se sap ben bé del cert, però el que és segur és que la bona informació ajuda a prendre decisions que poden fer més fàcil, digna i confortable la nostra vida. Això sí, perquè aquest efecte es produeix cal que la informació sigui certa (verificada), oportuna (rebuda a temps), completa (que no n’amagui angles rellevants) i fiable (que en coneguem la font i que ens provoqui confiança).

El problema, però, continua sent la tria, perquè per molts algoritmes i molta intel·ligència artificial que posem sobre la taula, sempre caldran dues coses perquè ens arribi nítidament: un emissor capaç de connectar amb l’audiència i una mà de mestre que la passi pel cedaç.

Amb altres paraules, l’analista digital Brian Solis explicava la setmana passada en una webinar de DIRCOM Cat, que actualment el 84% dels clients creu que l’experiència personal és tan important com la qualitat o utilitat del producte o servei comunicat (que ja es dóna per sabuda) i que una campanya de comunicació que no sigui capaç de crear empatia, identificació de valors i de propòsits, seguretat i confiança, és una campanya inútil.

Per això convé que el missatge parteixi d’un emissor emocionalment proper amb qui el destinatari s’hi pugui identificar. Un líder exemplar d’aquells que l’altre dia invocava el professor Oriol Amat en un dels nostres darrers Intermèdia Online. Algú de qui, arribat el cas, puguéssim ser-ne amics. 

Una cosa semblant passa a l’hora de triar els mitjans que ens informen. Normalment, els escollim com a fonts d’informació per afinitat, confiança, identificació i confort. Igual que ho fem amb els amics. Al capdavall, val més tenir-ne pocs i bons que molts i dolents. 

Visca l’amistat i que passeu un bon mes d’octubre!

Amistat, Comunicació, Fonts, Informació

Toni Rodriguez Pujol

President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

More posts by Toni Rodriguez Pujol

Related Post

  • Editorial. El relat, els narradors i la credibilitat

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Avui en dia es parla molt del relat com a eina principal del procés comunicatiu. El relat, abans dit storytelling, consisteix en la narració d’una història real o inventada destinada a crear un determinat corrent d’opinióLlegir més

  • Editorial. El llenguatge dels diners

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Avui dia, en ple qüestionament del sistema de les criptomonedes, no és inusual la discussió entre partidaris de mantenir l’ús dels diners de butxaca i els que s’estimen més substituir-los definitivament pel “diner de plàstic”,Llegir més

  • L’avantatge de ser una agència generalista

    By Aina Rodriguez Escoruela | 0 comment

    Amb motiu del debat afterwork organitzat per Mynews sobre “Agències. Especialitzar-se o no. Aquesta és la qüestió”, aquest és un resum de la meva intervenció a l’acte, que es va celebrar el dimecres 29 deLlegir més

  • La importància de les Relacions Institucionals

    By Marc Chaves | 0 comment

    Diuen que cadascú és com és en funció de les relacions i les amistats que té, d’aquí el típic refrany català “digue’m amb qui vas, i et diré qui ets”. Així com les persones, tantLlegir més

  • Editorial. El pensament màgic, la curiositat i l’ús de la raó

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Albert Einstein va dir que si només tingués una hora per resoldre un problema del qual li depengués la vida, faria servir els primers 55 minuts en formular la pregunta correcta i els altres 5Llegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 17 agost, 2022
    0

    Mango Teen desembarca en el centre comercial Westfield Glòries

  • 17 agost, 2022
    0

    Tiendanimal arriba a Westfield Glòries amb tot el necessari per a la cura de les mascotes

  • 11 agost, 2022
    0

    El Girona FC i Parlem Telecom s’alien per impulsar la digitalització del Club

  • 1 agost, 2022
    0

    Editorial. El relat, els narradors i la credibilitat

Síguenos

Categories

Arxiu

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
  • Contacte

Últimas noticias

  • 17 agost, 2022
    0

    Mango Teen desembarca en el centre comercial Westfield Glòries

  • 17 agost, 2022
    0

    Tiendanimal arriba a Westfield Glòries amb tot el necessari per a la cura de les mascotes

  • 11 agost, 2022
    0

    El Girona FC i Parlem Telecom s’alien per impulsar la digitalització del Club

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Intermèdia Online
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació