El centre comercial Glòries de Barcelona col·labora amb YoWay, un joc de narrativa geolocalitzada per a telèfon mòbil, que trasllada als seus usuaris al passat de la plaça de les Glòries. El centre, no només acull el primer punt de la missió introductòria en el seu pati, sinó també ofereix una consumició gratuïta a ‘El Mercat de Glòries’ als 200 primers usuaris que es descarreguin l’app per provar-la i donin la seva opinió.
YoWay ha estat desenvolupat dins del projecte Shared Storytelling, un grup multidisciplinar en el que col·laboren el Grup de Tecnologies Interactives de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona i l’empresa Alquimia.io. El jugador de YoWay visita un entorn real a través dels fragments d’una àudio-novel·la, en la qual ell és el protagonista encarregat de seguir les pistes per decidir quins nous llocs visitar, i com continuar la història. A mida que el jugador arriba a nous punts, desvelarà la trama de la història, descobrirà indrets desconeguts i aprendrà sobre el passat històric del seu entorn.
“YoWay. 1919: El Misteri de les Glòries” és la primera aventura, una novel·la negra interactiva que estarà disponible fins al dia 23 d’agost com a beta jugable. Ambientada en la inauguració de la plaça de les Glòries a l’any 1919, es composa de tres històries que s’entrecreuen en diferents punts de la plaça, i en la que el jugador haurà de viatjar al passat per resoldre un crim.
“Primer Contacte” és una aventura introductòria que parteix del centre comercial i que durà a l’usuari a fer un tour històric per la plaça de les Glòries del 1919 mentre aprèn la mecànica del joc. “El detectiu Alejandro” i “La misteriosa Pelroja” són dues missions on s’escoltarà la narració d’uns fets misteriosos viscuts des de l’òptica de diferents personatges i on, si el jugador segueix les pistes fins al final, descobrirà el que va passar realment.
Amb aquesta col·laboració, el centre comercial Glòries posa de manifest el seu compromís amb la innovació, la seva aposta per les noves tecnologies i la voluntat de la companyia de donar suport a la promoció de la marca Barcelona.
Sobre el centre comercial Glòries
El centre comercial Glòries, inaugurat el 1995, és un dels principals centres comercials de Barcelona, el qual va tenir una afluència de 12 milions de visitants a l’any 2014. A la planta baixa del centre trobem ‘El Mercat de Glòries’, un espai gourmet de 3.200 m2 que acull 20 establiments entre locals amb producte fresc d’alimentació, tradicionals i pel dia a dia, botigues de productes gourmet i establiments de degustació i restauració, amb una extensa oferta culinària per gaudir in situ o per emportar (esmorzar, vermut, dinar, sopar o afterwork).
Leave a Comment