El centre comercial Glòries ha inaugurat avui ‘El Mercat’, un nou espai gastronòmic únic en el seu estil dins d’un centre comercial a Europa. Aquesta nova superfície és el resultat de l’aposta de la companyia per portar a Glòries una selecció de les millors marques de gastronomia de la ciutat. ‘El Mercat’, que representa la culminació de la primera fase de les obres de remodelació integral del centre, ha suposat una inversió de 8 milions d’euros i la generació de 80 nous llocs de treball.
‘El Mercat’ és un nou espai gourmet inspirat en un mercat tradicional. Té una superfície de 3.200m2 i acull un total de 20 establiments entre parades amb productes frescos, tradicionals i per al dia a dia ‒peixateria, boulangerie, carnisseria, fruita i verdura‒ i botigues gourmet, establiments especialitzats en menjar per emportar i espais de degustació i restauració, amb capacitat per a un total de 750 persones i el seu horari d’obertura al públic serà de 08.00h a 24.00h.
‘Casa Palet’, ‘Be Japo by Sugoi’, ‘El Rebost de Can Culleretes’ o ‘Mary’s Market’ són alguns dels operadors locals que han apostat per ‘El Mercat de Glòries’ per obrir el seu corner o establiment. L’empresa ha confirmat que no descarta, en un futur i després de la gran reforma que s’està realitzant a tot el centre, l’ampliació de la superfície comercial de ‘El Mercat’.
Tallers gastronòmics per a tots els públics, cada setmana a ‘La Cuina’
‘El Mercat de Glòries’, que a un any vista preveu un trànsit anual de 2 milions de visitants, comptarà també amb ‘La Cuina’, un espai destinat a l’organització de tallers gastronòmics per a tots els públics, degustacions, masterclasses i música en directe. El calendari d’activitats es renovarà setmanalment.
Aposta pel comerç local
Glòries ha volgut diferenciar-se respecte la tradicional oferta existent en centres comercials i ha apostat per agrupar en un mateix espai les millors marques locals de gastronomia de la ciutat; per aquest motiu ha comptat amb el suport de les firmes locals més destacades amb l’objectiu de poder oferir al visitant una extensa oferta gastronòmica de primer nivell.
Llançament del concepte ‘Fresh!’
Aquesta voluntat respon a la nova política corporativa de la companyia per a les seves àrees de lleure i restauració; la implementació del que es coneix com ‘The Dining Experience’, un projecte que pretén fomentar diferents experiències gastronòmiques, organitzades en àrees temàtiques i especialitzades que prenen el concepte ‘Fresh!’, productes frescos i de la millor qualitat, com a símbol d’identitat.
‘Fresh!’ és un nou concepte pioner en centres comercials que neix de la mà d’Unibail-Rodamco fruit de la creixent demanda dels consumidors que busquen un espai que combini
la compra del dia a dia i una extensa oferta de restauració per poder gaudir en qualsevol moment (esmorzar, vermut, dinar, sopar o afterworks). “La nostra estratègia comercial passa per oferir al visitant una àmplia oferta gastronòmica centrada principalment en productes frescos, de la millor qualitat, per prendre in situ o per emportar; tot plegat en un ambient agradable”, ha declarat Benoît Dohin, director d’operacions d’Unibail-Rodamco a Espanya. Així, ha afegit que ‘cerquem oferir al client una experiència culinària de 360º’.
La nova superfície vol convertir-se en el punt de trobada de referència a Barcelona, per a tots aquells ciutadans amants de la bona gastronomia.
El centre comercial Glòries i el districte 22@ de Barcelona
‘El Mercat’ és la primera pedra de la profunda transformació arquitectònica, urbanística i d’imatge que està vivint actualment el centre comercial Glòries i tot el seu entorn. La futura edificació d’un hotel a la Torre Agbar, la futura Plaça de les Glòries o el nou Mercat dels Encants són altres de les destacades transformacions urbanístiques de la ciutat que accentuen el potencial econòmic, social i innovador del districte 22@, focus d’atracció per a molts barcelonins i turistes.
Transformació del centre comercial en un nou eix comercial de la ciutat
El maig del 2012 es van iniciar les obres de remodelació integral del centre, amb una inversió total de 130 milions d’euros. La primera fase de la reforma, que ja està finalitzada i en la qual es van invertir 22 milions d’euros, ha suposat la transformació d’‘El Passeig’ en un gran passeig peatonal a l’aire lliure i la inauguració d’’El Mercat’.
El centre comercial afrontarà, al març de 2015, la segona fase de les obres amb un pressupost de 108 milions d’euros. Amb un disseny arquitectònic totalment avantguardista que respira modernisme, tecnologia i innovació, es busca adaptar Glòries al seu entorn per convertir-lo en un centre comercial obert a l’aire lliure i integrat en la trama urbana, seguint el model de comerç al carrer.
L’estudi d’arquitectura encarregat de l’execució i seguiment de les obres és L35 Arquitectos, dirigit per Jos Galán. Per la seva banda Javier Mariscal i Saguez, amb els seus respectius equips, s’han encarregat de crear la imatge gràfica del centre i de dissenyar el mobiliari i els diferents elements urbans.
El centre comercial Glòries, en xifres
El centre comercial Glòries, inaugurat el 1995, és un dels principals centres comercials de Barcelona. Amb una afluència de 12 milions de visitants l’any 2013, després de la remodelació estima arribar fins els 17 milions. La seva superfície total és 56.300m2 i compta amb 165 locals comercials amb reconeguts rètols, dels quals el 50% pertanyen a marques locals i l’altre 50% a firmes nacionals i internacionals, i compta a més amb 3.000 places d’aparcament.
Sobre Unibail-Rodamco
Creada el 1968, Unibail-Rodamco és la major empresa europea cotitzada d’inversió immobiliària. Amb presència a 12 països de la Unió Europea, i una cartera valorada en 33,6 milions d’euros (a 30 de juny 2014), el Grup cobreix tota la cadena de creació de valor del sector immobiliari a través d’un enfocament integrat que combina tots els aspectes de gestió de la propietat, la inversió i el desenvolupament. Els 1.550 empleats d’Unibail-Rodamco contribueixen a crear valor per als accionistes, aplicant la seva experiència i talent a segments altament especialitzats com el dels grans centres comercials a les principals ciutats europees, i grans oficines i palaus d’exposicions i congressos a la regió de París.
El Grup es distingeix per la seva gran ambició arquitectònica i urbanística, i el seu compromís amb la sostenibilitat mediambiental. La seva estratègia a llarg termini i sostenible s’enfoca en el desenvolupament o reestructuració d’excepcionals llocs on comprar, treballar i relaxar-se.
El compromís del Grup amb la sostenibilitat mediambiental, econòmica i social ha estat reconegut en el DJSI (Mundial i Europeu) i en els índexs FTSE4Good i STOXX Global ESG Leaders. Unibail-Rodamco és membre dels índexs CAC 40, AEX 25 i EuroStoxx 50. Compta amb un rating A otorgat per Standard & Poor’s i Fitch Ratings.
L’empresa disposa d’una gran cartera d’inversions immobiliàries a Espanya, i lidera el sector amb 15 centres comercials que reben més de 130 milions de visitants anualment: Parquesur, La Vaguada i Equinoccio a Madrid; La Maquinista, Splau, Glòries, i Barnasud a Barcelona; Bonaire a València; Los Arcos i Sevilla Factory a Sevilla; Bahía Sur a Cadis; Habaneras a Torrevieja; Vallsur a Valladolid, Garbera a San Sebastián i El Faro a Badajoz.
‘El Mercat de Glòries’: Relació d’establiments i activitat
1. Santagloria – Forn artesanal amb degustació
2. Enrique Tomás – Pernils
3. Meat Corner – Carn, hamburgueses i frankfurts gourmet
4. Panchito – Restaurant mexicà
5. Drink & Eat – Cultura de tapes i vins
6. Casa Palet – Cuina de mercat
7. Mary’s Market – Mercat gourmet amb degustació
8. Veritas – Supermercat ecològic
9. Happy Pills – Botiga conceptual de llaminadures
10. Butipa – L’entrepà de botifarra catalana
11. Fruites del Món – Fruiteria amb degustació
12. Giovanni – Geladeria italiana
13. Shokolatt – Crepperia i xocolateria
14. El Rebost de Can Culleretes – Cuina amb història
15. Ingredients Café – Cultura de cafè
16. Be Japo by Sugoi – Cuina japonesa sana i creativa
17. Culinarium – Botiga d’utensilis per la cuina
18. Vermú – Vins, tapes i aperitius
19. Fish Corner – Peix i marisc fresc
20. San Tomassino – El racó italià
Leave a Comment