L’eix comercial Glòries acull entre el 23 i el 31 de desembre l’exposició dels projectes del Sustainable Challenge, una iniciativa impulsada per la secció de Moda del Foment de les Arts i del Disseny (FAD). Enguany, els projectes posen el focus en la sostenibilitat des d’un punt de vista més social, la perspectiva de gènere: com el disseny de moda pot ser capaç d’integrar la perspectiva de gènere com una opció més enllà de les tendències?
L’exposició se situa a peu de carrer i pot visitar-se de 9h a 21h. Allà, els visitants poden conèixer de primera mà els projectes, que destaquen pels nous enfocaments i propostes en àmbits de la moda com el disseny, el patronatge, la fotografia o l’estilisme.
Els deu projectes resultants d’aquesta edició giren entorn de diferents temes: els càstings de models, la falta de diversitat en la indústria de la moda, la igualtat i la sostenibilitat en el disseny, les peces multifunció, la moda sense gènere, la identitat de gènere en l’estilisme, la perspectiva de gènere en la societat actual..
L’edició d’enguany forma part del programa de la Barcelona Design Week i del Manchester Design Festival en col·laboració amb el British Council, establint una edició multicultural i col·laborativa entre dues ciutats i països claus per la seva indústria tèxtil. La iniciativa s’ha dirigit a estudiants de qualsevol disciplina vinculada a la indústria de la moda i el disseny, com el disseny gràfic o de producte, la publicitat, l’estilisme o l’enginyeria tèxtil.
Els 40 estudiants de Barcelona i del Regne Unit, assessorats per experts de les dues nacionalitats, han treballat en grups mixtos desenvolupant peces i conceptes de moda que, més enllà de feminitzar els homes o masculinitzarles dones, comparteixen l’objectiu de contribuir a l’eliminació d’estereotips i d’etiquetes. Una marató de creació on s’han desenvolupat propostes en àmbits de la moda com el disseny, el màrqueting, el retail design o la fotografia.
El Sustainable Challenge promou la col·laboració amb entitats que garanteixin un desenvolupament sostenible tant en l’àmbit econòmic com en el social i l’ambiental. Així, Glòries mostra una vegada més la seva clara voluntat d’actuar com l’espina dorsal del seu entorn, clarament alineat amb l’art, la cultura, la innovació i la sostenibilitat, el segell distintiu del 22@, amb entitats com el FAD, l’Auditori o la Universitat Pompeu Fabra.
La gerent de l’eix comercial, Nina Kavaliova, ha destacat que “l’exposició està molt alineada amb l’aposta de Glòries per acostar l’art i la cultura als nostres visitants” i remarca “la importància de donar suport i apostar pels nous artistes i dissenyadors, brindant-los un espai per a donar visibilitat a les seves obres”.
Leave a Comment