L’empresa propietària de Götheborg de Suècia, el veler de fusta oceànic més gran del món, es va posar en contacte amb Intermèdia Comunicació amb l’objectiu d’obtenir difusió en els mitjans de comunicació de l’arribada a Barcelona de l’embarcació. Així mateix, també es pretén informar la ciutadania comtal sobre la possibilitat de visitar el veler durant els caps de setmana de novembre a març del 2023. Finalment, es demana la publicació i difusió de les impressionants fotografies de l’arribada i l’amarrament del veler.
L’estratègia desenvolupada estava marcada per les possibilitats del projecte. El client ens oferia la possibilitat de portar a un grup de periodistes en una petita embarcació perquè pugessin a bord del veler a la seva arribada a Barcelona. D’aquesta manera, aquests tres mitjans seleccionats van poder prendre imatges inèdites de l’embarcació en aigües barcelonines i també presenciar la “salutació d’armes”, deu trets de canó que es realitzen com a salutació a la ciutat a la qual arriben els mariners.
Convoquem a un grup reduït de periodistes a pujar a bord i a tots els mitjans de comunicació a presenciar l’arribada del veler des del port, a visitar el veler i conèixer a la seva tripulació una vegada amarrats. El capità, i tres mariners que parlaven espanyol van ser els més sol·licitats per a entrevistar.
Als qui no van poder assistir en aquesta data, els vam donar la possibilitat de visitar el veler durant els dies vinents.
El resultat va ser un clipping de premsa molt potent. Entre les repercussions més destacades hi ha una foto immensa del veler, que va ser portada de El Periódico i que va sortir en reportatges de Telecinco, Televisión Española, Cuatro i TV3.
La televisió local de Barcelona, betevé, va fer tres connexions en directe diferents durant el dia de l’arribada del veler i després altres connexions en directe durant el cap de setmana per als programes culturals i magazins de la cadena.
Anna Creutz, directora de comunicació de Götheborg of Sweden: “When we arrive at a new port with the ship Götheborg of Sweden, creating awareness around our arrival and reaching out to the citizens of that city, region and country is extremely important to us. Intermèdia Comunicació were very professional, knowledgeable, and easy to work with, and helped us achieve great media attention when we arrived in Barcelona in October 2022. Their effort was an important part of the successful official stopover in Barcelona.”
Com a fet a destacar, el projecte va ser tan notori en mitjans de comunicació, que al cap d’uns dies, també es va publicar la presència d’altres embarcacions històriques en el port de Barcelona. Va causar un efecte “ressò”.
Directora de comptes i adjunta a direcció - Directora de cuentas y adjunta a dirección
More posts by Aina Rodriguez Escoruela