El centre comercial Westfield Glòries aposta de nou per la cultura i l’art amb la inauguració de les exposicions dels reconeguts artistes Brosmind i Santiago Jaén.
Brosmind presenta dues propostes, ‘Ofrenda’ i ‘Cuerno Único’, que poden trobar-se en la planta -1 del centre: una al costat de la botiga Natura i l’altra al costat de la Mallorquina. Així mateix, ‘Origins’, de Santiago Jaén, està situada en la planta carrer, al costat de Viena.
Els fundadors de l’estudi Brosmind, Juan i Alejandro Mingarro, són els autors de les exposicions ‘Cuerno Único’ i ‘Ofrenda’. Aquestes obres estan distribuïdes en dos espais del centre que interactuen entre si i ens presenten un món imaginari i divertit, en el qual un
es enigmàtiques escultures conviuen en uns espais intervinguts amb diferents estils, que van des del toy art fins a l’art urbà i pop. Amb seu a Barcelona, Brosmind combina encàrrecs d’il·lustració comercial per a marques com Nike, Honda o Land Rover amb projectes artístics. Els seus treballs han estat guardonats amb el Gran Premi de Cannes Lions i El Sol d’Or, entre altres. A més, són molt reconeguts a Àsia, on han creat instal·lacions i obres per a importants centres comercials i galeries d’art.
D’altra banda, en ‘Origins’, el barceloní Santiago Jaén (més conegut com a Chan) combina diversos murals i escultures, donant un estil abstracte a l’art urbà. A través dels seus projectes, l’autor persegueix la unió entre les cultures del passat, les del present i les del futur. En aquesta ocasió, explora els orígens del muralisme als carrers de Barcelona, que es remunten als anys 80. Va ser justament en la zona industrial de Glòries on el moviment va començar a mostrar les seves primeres representacions. Fàbriques com l’antiga Olivetti, entre altres, van ser la base dels llenços d’autors ara consagrats. D’aquesta manera, Jaén reviu el llegat artístic de Barcelona, tal com ha fet en altres ciutats d’Europa i Sud-amèrica.
Amb aquestes noves exposicions, Westfield Glòries reafirma el seu compromís cultural i artístic. Aquesta no és la primera vegada que dona visibilitat a les creacions d’artistes, especialment locals. L’any passat, Irene López León va presentar ‘Creative Good
Planet’, una obra destinada a donar a conèixer els perills de la desforestació i la caça furtiva. Seguint la mateixa línia, Votto va pintar les profunditats marines en un gran mural per a conscienciar sobre la preservació de la fauna oceànica. Totes dues obres es poden veure encara en el centre comercial.
L’artista Mur0ne va exhibir també l’any passat la mostra ‘Fair play’, l’objectiu del qual era fomentar el joc net en l’esport a través de l’art urbà. Per part seva, Perrine Honoré va reivindicar la igualtat de gènere amb un to optimista i alegre en la seva obra ‘Confettis’. D’aquesta manera, els aparadors del centre comercial es converteixen en petites galeries d’art obertes a tots aquells que vulguin gaudir de la creativitat i el talent.
Westfield Glòries aposta per activitats culturals, gastronòmiques i esportives per a convertir la visita al centro en una experiència completa d’oci i de gaudir, unint l’entreteniment amb una variada oferta de moda i bellesa -amb marques com Uniqlo o Meravella- i restauració -com HonestGreens i Sumo-. Westfield Glòries es posiciona com un centre comercial obert, amb un ampli espai a l’aire lliure, i molt connectat amb el seu entorn i amb la comunitat local. Un espai lúdic que reinventa el concepte de compra física i que actua com a nexe entre els veïns i veïnes del barri, a través de propostes com el Running Club o el Club de Ioga.
Leave a Comment