. OBJECTIUS:
L’objectiu de la campanya va ser donar a conèixer entre la ciutadania el primer dels set casos d’ús previstos en el Pilot 5G Catalunya, que va ser adjudicat per Red.es -entitat pública empresarial adscrita al Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a través de la Secretaria d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial- a una UTE de vuit empreses tecnològiques.
AQUESTA PART LA TREURIA El projecte 5GCat per a Parlem és una aposta per la recerca i la innovació tecnològica amb sentit. En concret, l’acte en el mercat de la Boqueria es basa a implementar la realitat augmentada per a venedors i compradors. L’objectiu del projecte contempla experimentar amb les tècniques de gestió de xarxes i les novetats que permetin aquesta tecnologia i desenvolupar diferents casos d’ús a la ciutat de Barcelona. El client ens contacta per a dur a terme la difusió i coordinació de la prova pilot 5G en el mercat de la Boqueria en premsa.
. ESTRATÈGIA:
Aquesta innovadora solució tecnològica amb realitat permetrà una compra virtual immersiva, en temps real i personalitzada de productes de mercats tradicionals molt concorreguts com La Boqueria. Per a donar-ho a conèixer entre els mitjans, es va convocar una roda de premsa en el mateix mercat, en el ‘Espai Boqueria’, amb representants de les empreses i la direcció del mercat. A continuació, després del torn de preguntes, es va fer una demostració tècnica 5G en una parada del mercat, on es va simular una compra virtual immersiva a través de la figura d’un “personal shopper” equipat amb ulleres de realitat augmentada. També es van gestionar declaracions amb els mitjans dels diferents actors implicats.
. ACCIONS POSADES EN MARXA:
.RESULTATS:
A la roda de premsa van acudir una quinzena de periodistes (es tracta d’un espai bastant reduït). Entre les repercussions més destacades, es troben ABC, Europa Press, TV3, El Periódico o La Vanguardia.
. QÚE PODEN APRENDRE ELS NOSTRES LECTORS? ELS ASPECTES MÉS DESTACATS
A priori es tractava d’un tema en el qual dominava un llenguatge tècnic, allunyat de la majoria de la població. Per a convertir-ho en fàcil, optem per complementar l’acció amb una visita a una dels llocs del mercat, perquè els periodistes i el públic poguessin entendre l’aplicació real del projecte (útil per al nostre dia a dia).