Donar a conèixer entre la ciutadania la tornada a Barcelona després de la pandèmia, del Circuit Festival, el festival LGTBIQ+ més important de tot el món i, en concret, del Water Park Day, la seva festa més icònica. El festival, celebrat entre el 6 i el 14 d’agost de 2022, va reunir persones de més de 80 nacionalitats per a celebrar l’amor i l’amistat, més enllà del gènere i de la identitat sexual. A més de l’icònic Water Park Day a Illa Fantasia, la programació incloïa 11 festes en clubs de diferents barris de la ciutat en les quals van participar promotores internacionals de renom i els DJs més prestigiosos de l’escena.
Amb els mitjans, es va tractar el tema des de dues perspectives. D’una banda, es va treballar l’aspecte més econòmic, ja que es tracta d’un festival que converteix a Barcelona en el punt de trobada del col·lectiu LGTIQ+, amb més de 60.000 visitants. Persones de 80 nacionalitats es van desplaçar a la capital catalana, que es va convertir en opció perfecta per a unes vacances amb la seva àmplia oferta (oci, cultura, gastronomia, allotjaments, comerços…). A més, les festes van tenir lloc en diferents barris, la qual cosa va contribuir a dinamitzar l’economia local (no sols en el centre). Cal destacar, a més, que només per a la festa aquàtica es van contractar més de 500 persones.
D’altra banda, es va tractar des del costat més amable i alegre de la celebració del Water Park Day, un esdeveniment molt visual per als mitjans, sobretot per a les televisions i fotògrafs.
Amb aquesta edició del Circuit Festival, amb els seus impactes previs, durant i post esdeveniment, es van aconseguir 80 repercussions en mitjans (catalans i nacionals): 27 impactes en televisió, 36 en mitjans digitals, 13 en mitjans impresos i 4 en ràdio. Entre el 5 i el 12 d’agost, la portaveu del grup va concedir declaracions a 15 mitjans de comunicació. Alguns dels exemples destacats en premsa: El Periódico, La Vanguardia, El País, La Hora de la 1 (TVE), Informativos Telecinco, TV3, Antena 3.
Manolo Soria, CEO de Matinée Group: “Fue maravilloso poder contar con el equipo de Intermèdia y la buena acogida entre los medios de este festival. Los medios no solo se fijaron en el día del Water Park Day, sino que hicieron muchas piezas previas y posteriores informando del alto impacto económico del festival en la ciudad. Además, se transmitió a la perfección el mensaje que queríamos comunicar: que Barcelona es una ciudad abierta, tolerante y acogedora con la comunidad LGTBIQ+.”
Amb aquesta campanya, vam posar de manifest l’impacte econòmic d’aquest festival a la ciutat de Barcelona. Entre els missatges clau que es van transmetre, destaquen la posició de Barcelona com a capital cosmopolita, oberta al món i diversa, on la comunitat LGBTIQ+ pot sentir-se com a casa. També es va explicar la nombrosa afluència de públic provinent de països on l’homosexualitat està encara penada i perseguida, com la Xina o els Països Àrabs, situats en el top 10 de països d’origen. Finalment, es va informar en tot moment als mitjans de comunicació de la implicació del grup Matinée en la realització de tasques d’informació i prevenció de malalties de transmissió sexual i es va recordar en tot moment la necessitat de no estigmatitzar al col·lectiu LGTBIQ+.