El centre comercial Glòries ha anunciat alguns dels rètols comercials que ja han apostat pel projecte gastronòmic d’El Mercat de Glòries per obrir el seu córner o establiment. Firmes com ‘Veritas’, ‘Casa Palet’, ‘Meat Corner by Frankfurt Pedralbes’ ‘Fish Corner’, ‘Panchito, Enrique Tomás’, ‘Santa Glòria’, ‘Be Japo by Sugoi’, ‘Eat & Drink’, ‘Culinarium ‘,’ Can Culleretes ‘o’ Mary ‘s Market’ confluiran en aquesta nova àrea d’oci i restauració per oferir al visitant una autèntica ‘experiència gastronòmica’. A un any vista ‘El Mercat’ preveu un tràfic anual de 2 milions de visitants.
El Mercat , actualment en construcció i l’obertura al públic està prevista per a finals d’estiu, és un nou concepte de mercat, un espai gourmet que simula un mercat tradicional. La superfície total serà de 3.200m2 i tindrà capacitat per acollir fins a 20 establiments; un 50% de l’àrea es destinarà a parades amb productes frescos d’alimentació, tradicionals i per al dia a dia -peixeteria, boulangerie, carnisseria, fruita i verdura- i botigues gourmet; un 35% a establiments especialitzats en menjar per emportar; i el 15% restant l’ocuparan establiments de degustació i restauració, amb capacitat per a un total de 750 comensals. El seu horari d’obertura al públic serà de 08.00 a 02:00h.
Altres locals del sector de la restauració que ja operen actualment al centre comercial són ‘La Tagliatella’, ‘Viena’ i ‘La Mary’ (Grup Andilana). En breu se sumaran també el ‘Mussol’, ‘Andreu’ i ‘Mediterrània Origen’.
Glòries ha apostat per portar al centre comercial el comerç habitual que es pot trobar al centre de la ciutat, i ofereix propostes diferenciades respecte a les que ja hi ha en altres grans superfícies. Aquesta voluntat respon a la nova política corporativa de la companyia per a les seves àrees de lleure i restauració; la implementació del que es coneix com ‘The Dining Experience’, un projecte que pretén fomentar diferents experiències gastronòmiques, organitzades en àrees temàtiques i especialitzades que prenen el concepte ‘Fresh!’, productes frescos i de la millor qualitat, com a símbol d’identitat .
El Mercat de Glòries comptarà també amb’ La Cuina ‘, un espai destinat a la celebració de tot tipus de tallers gastronòmics, show cooking, música en directe, exposicions i tasts de vi. Oferirà així mateix activitats concretes, de periodicitat setmanal, orientats a tots els públics.
Aquesta nova superfície persegueix convertir-se en el punt de trobada de referència a Barcelona per als ciutadans, amants de la bona gastronomia, que busquen un espai que combini la compra del dia a dia i una extensa oferta de restauració per poder gaudir en qualsevol moment (esmorzar , vermut, dinar, sopar o afterworks).
Les actuals obres de remodelació del centre comercial Glòries
Al maig de 2012 es van iniciar les obres de remodelació integral del centre, amb una inversió de 130 milions d’euros. La primera fase de la reforma, que ha comportat l’obertura de ‘El Passeig’ i que finalitzarà amb la propera inauguració de ‘El Mercat’, ha suposat una inversió de 22 milions d’euros. El Passeig ‘s’ha transformat en un gran passeig de vianants a l’aire lliure, amb un doble accés: l’entrada actual per l’Av. Diagonal i el districte 22 @, i el nou del carrer Llacuna cantonada amb la pròpia Diagonal.
La segona fase, les obres s’iniciaran al març de 2015, comporta una inversió de 108 milions d’euros i permetrà dotar tot el centre de façana comercial; s’eliminarà la planta alta del centre per construir locals a doble nivell, amb espectaculars façanes de vidre en tot el seu perímetre. A més, es connectarà directament, a través de carrers de vianants, la nova Gran Via amb la Diagonal i 22 @, i la nova plaça de les Glòries amb la resta del districte de Sant Martí. Aquesta segona fase permetrà l’obertura de nous rètols, tant del petit comerç local com de grans operadors internacionals. S’estima que les obres finalitzin en el transcurs del segon semestre de 2016.
El nou centre, amb un disseny arquitectònic totalment avantguardista que respira modernisme, tecnologia i innovació, pretén adaptar Glòries al seu entorn per convertir-lo en un centre comercial obert a l’aire lliure i integrat en la trama urbana, seguint el model de comerç al carrer.
L’estudi d’arquitectura encarregat de l’execució i seguiment de les obres és L35 Arquitectes i està dirigit per Jos Galán. Per la seva banda, Javier Mariscal, dissenyador de la imatge dels Jocs de Barcelona ’92, i el seu equip, s’han encarregat de crear la nova imatge gràfica del centre i de dissenyar el mobiliari i els diferents elements urbans.
C.C. Glòries, en xifres
El centre comercial Glòries, inaugurat el 1995, és un dels principals centres comercials de Barcelona. Amb una afluència de visitants de 12 milions l’any 2013, després de la remodelació estima arribar als 17 milions. La seva superfície total és 56.300m2 i compta amb 165 locals comercials amb reconeguts rètols, dels quals el 50% pertany a marques locals i l’altra meitat (el 50%) a firmes nacionals i internacionals, i compta a més amb 3.000 places de pàrquing.
Accedeixin a la Nota de Premsa en castellà sobre ‘El Mercat’, el nuevo espacio gastronómico del Centro Comercial Glòries
Leave a Comment