L’eix comercial Glòries ha estat seleccionat per la Cambra de Comerç de Barcelona per a habilitar un punt per a realitzar test ràpids d’antígens amb l’objectiu de controlar l’expansió de la COVID-19. Així, amb un disseny obert i a l’aire lliure, es converteix en el primer centre comercial a Catalunya a acollir aquest tipus de proves.
La iniciativa CambraBCNCOVID.cat compta amb la col·laboració de l’empresa biotecnològica catalana Blueberry Diagnostics, que serà l’encarregada de realitzar els test amb el suport de personal sanitari qualificat. Les proves ràpides d’antígens per SARS-*CoV-2 proporcionen una resposta immediata ―entre 15 i 30 minuts després de prendre la mostra―, de tipus qualitativa (sí o no), sobre la presència del patogen en la mostra del pacient. Aquestes proves tindran un cost de 29,95 Euros (IVA inclòs), i s’acompanyaran del certificat digital nCoVPASS™ (accessible des del telèfon mòbil i que tindrà una validesa de set dies).
La carpa per a realitzar els test està instal·lada en la planta carrer els dies 18, 19 i 20 de novembre, en horari de 9h a 17h.
Per a poder realitzar-se les proves ràpides és preferible sol·licitar cita prèvia. En cas que no es disposi de cita prèvia, serà necessari esperar torn, ja que tindran prioritat aquelles persones que s’hagin inscrit prèviament.
Aquest tercer punt de testatge en Glòries se suma als instal·lats a la Llotja de Mar i en el recinte de Ca Muntanyola de Granollers.
Nina Kavaliova, gerent de Glòries, afirma que amb aquesta iniciativa “posem a la disposició de les institucions i autoritats sanitàries les nostres instal·lacions amb l’objectiu d’ajudar a frenar la corba i mantenir el control sobre l’índex dels contagis”.
Per part seva, Victor García, public relations manager de Unibail-Rodamco-Westfield a Catalunya, remarca que “des de l’inici de la pandèmia els nostres centres comercials han posat el focus a garantir la seguretat dels visitants, empleats i comerciants, intensificant al màxim els protocols d’higiene, desinfecció i seguretat”. Entre les mesures implantades pel centre destaquen el monitoratge de l’ocupació de les seves instal·lacions a temps real, l’augment de la freqüència de neteja en banys i zones comunes o la col·locació de gels hidroalcohòlics en diferents punts del centre. “A més, el disseny obert i a l’aire lliure facilita el compliment de les distàncies socials i ofereix un plus de seguretat”, afegeix Garcia.
La iniciativa s’engloba dins de l’estratègia ‘Better Places 2030’, amb la qual Unibail-Rodamco-Westfield fixa un full de ruta per a fer realitat el seu objectiu de contribuir positivament a les comunitats en les quals és present, el consum responsable, l’economia circular i d’obtenir els més alts estàndards ambientals per a crear millors ciutats.
Leave a Comment