• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Afirma Rigau: Manuel Valls, la credibilitat i la influència

    Home Opinió Afirma Rigau: Manuel Valls, la credibilitat i la influència
    SegüentAnterior

    Afirma Rigau: Manuel Valls, la credibilitat i la influència

    By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 30 abril, 2018 | 0

    A diferència d’una celebrity, un “influencer” no necessita sortir als mitjans convencionals de comunicació per guanyar-se la vida.  Ja disposa dels seus propis canals de comunicació i té seguidors perquè la gent hi creu, comparteix els seus valors i s’hi identifica i volen assemblar-s’hi o, si més no, sentir-se’n amics.  És una marca, un fenomen aspiracional.

    Amb els candidats a l’alcaldia de Barcelona passa igual.

    Aquests darrers dies ha irromput un nom rellevant com a possible candidat al govern de la Casa Gran dels barcelonins. Manuel Valls és un home format a França que, com tots els altres candidats, vol influir, canviar coses i implantar els seus valors a Barcelona. Salvades totes les distàncies, vol ser un influencer.

    Repassem, doncs, quines qüestions bàsiques s’ha de plantejar un influencer, quan es lleva del llit cada dia, per ser-ho de debò. Ens ho comentaven l’altre dia en un acte organitzat per Clúster Audiovisual de Barcelona i Dircom celebrat a Foment del Treball. Són aquestes: Quines històries explico? Perquè les explico? Quina és la meva credibilitat? Què estic aportant al món? La gent que em segueix, voldrà ser/fer com jo? La meva proposta és prou màgica? Provoca desig? Genera dubtes?

    La resposta correspon a cadascú de nosaltres, tant si és influencer com si és candidat, com empresari, o –per passiva- presumpte follower.

    Fa poc, vam tenir una discreta conversa a Intermèdia amb un bon coneixedor de la màquina municipal barcelonina, a qui ens referirem amb l’àlies de Rigau, per entendre’ns. Sosté Rigau que per guanyar unes eleccions municipals cal tenir present, abans de res,  un parell de coses fonamentals, Una, saber que prometre coses impossibles genera frustració i porta al fracàs. Dues, tenir present que l’adamisme no funciona. Adamisme, segons Rigau, vol dir creure’t el pare Adam, i pensar que tot comença amb tu i que abans de tu no hi havia al món cap rastre d’intel·ligència humana.

    Rigau també recorda que la gran diferència entre la campanya de Pasqual Maragall i la de Jordi Hereu, per posar dos exemples històrics de la mateixa família política, va ser que el primer parlava de coses tangibles i concretes i el director de campanya del segon s’estimava més plantejar temes generals i abstractes. A qui va creure l’electorat?

    It’s communication, stupid. El candidat, l’influencer , el comunicador, l’empresa, la organització o l’encarregat del quiosc de la cantonada que vulgui tenir votants, seguidors, lectors, clients, electors  o afiliats ha de trasmetre quelcom creïble, exemplar, interessant i valuós. I si no ho és, haurà perdut el temps.

    Que tingueu un bon mes de maig.

     

     

    Alcaldia, Barcelona, C's, Influencer, Manuel Valls

    Toni Rodriguez Pujol

    President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

    More posts by Toni Rodriguez Pujol

    Related Post

    • Intermèdia Confidencial amb un alcalde

      By Aina Rodriguez Escoruela | 0 comment

      El proper 23 d’octubre i per primer cop després de més de 15 anys d’història, Intermèdia Confidencial comptarà amb la participació d’un alcalde de Barcelona en ple exercici del seu càrrec. Efectivament, i tot iLlegir més

    • La nova imatge de Barbie

      By Albert Ortas | 0 comment

      Agradi o no, és la pel·lícula de l’estiu. S’ha convertit en un autèntic fenomen. El film ha impactat en la societat americana i el món occidental convertint-se en un film-icona sobre la defensa de laLlegir més

    • Indiana Jones, entre l’estudi i la selva

      By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

      “Si vols ser un bon arqueòleg, has de sortir de la biblioteca”.  Com és ben sabut, el professor Indiana Jones torna a fuetejar des de fa setmanes les pantalles de cinema de mig món, totLlegir més

    • Créixer fent créixer

      By Albert Ortas | 0 comment

      És el títol del llibre del consultor en estratègia, innovació i emprenedoria corporativa, Xavier Marcet, i que molts en som fidels seguidors dels seus articles a La Vanguardia o de les seves conferències i xerradesLlegir més

    • Bugs Bunny, i les falses percepcions

      By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

      “De petit, vas anar a Disneyland? T’hi vas trobar Bugs Bunny? Et va abraçar?”.  Explica Xavier Sala i Martin al seu darrer llibre “De la sabana a Mart”, que 48 de les 120 persones entrevistadesLlegir més

    Leave a Comment

    Cancel·la les respostes

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    SegüentAnterior

    Entrades recents

    • 29 setembre, 2023
      0

      Sorli celebra els 100 anys amb un gran acte a la Llotja de Mar de Barcelona

    • 29 setembre, 2023
      0

      Parlem nomena Xavier Capellades nou director general per impulsar el creixement del Grup i assolir 60M€ de facturació l’any 2024

    • 28 setembre, 2023
      0

      Intermèdia Confidencial amb un alcalde

    • 26 setembre, 2023
      0

      Enginyers Industrials de Catalunya celebra 160 anys de compromís i responsabilitat amb l’enginyeria i la societat

    Categories

    Arxiu

    Subscripció a Intermèdia News

    * = required field
    unsubscribe from list

    Av. Diagonal 419, àtic 2a
    08008 Barcelona
    (+34) 934 157 662
    info@intermedia.cat

    • Inici
    • Qui som?
    • Què fem?
    • Intermèdia Confidencial
    • Clients
    • Actualitat
      • Sala de premsa
      • Opinió
    • Contacte

    Últimas noticias

    • 29 setembre, 2023
      0

      Sorli celebra els 100 anys amb un gran acte a la Llotja de Mar de Barcelona

    • 29 setembre, 2023
      0

      Parlem nomena Xavier Capellades nou director general per impulsar el creixement del Grup i assolir 60M€ de facturació l’any 2024

    • 28 setembre, 2023
      0

      Intermèdia Confidencial amb un alcalde

    • Nota legal
    Copyright Intermèdia Comunicació
    • Actualitat
    • Clients
    • Contacte
    • Continguts
    • Eleccions ’23
    • Inici
    • Intermèdia Confidencial
    • Nota legal
    • Què fem?
    • Qui som?
    • Català
      • Español
      • English
    Intermèdia Comunicació