La meva filla no sap explicar als seus amics i amigues en què treballo perquè soc periodista, però no treballo en un mitjà de comunicació. I no la culpo! Encara avui, quan dic que soc periodista en una agència de comunicació, sovint em responen amb un "ah, però això és periodisme de veritat?".
Sembla que els periodistes que treballem a les agències i gabinets de premsa estiguem en una mena de "costat fosc", com si fóssim periodistes de segona. Però la realitat és que, sense nosaltres, el sistema informatiu no funcionaria igual. En un món on cada dia es publiquen més de 100.000 articles de notícies i on el volum d’informació digital es duplica cada dos anys, els professionals de la comunicació corporativa som una peça clau per garantir que la informació circuli de manera ordenada, contrastada i rellevant.
És fàcil pensar que el nostre treball és "menys emocionant" que cobrir una notícia d’última hora des del carrer, però la realitat és que nosaltres som els que filtrem el soroll, identifiquem les històries amb valor i les fem arribar a qui realment poden interessar. No redactem els articles des de la redacció, però som els qui treballem perquè els periodistes tinguin dades, veus expertes i context per explicar les històries que importen. Per cada article publicat, hi ha hagut hores de treball de comunicació prèvia.
Així que, sí, filla meva, soc periodista. I, encara que no surti per la tele ni firmi articles, el que faig també ajuda a explicar el món.