Amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones (25N), TRAM posa en marxa aquest mes de novembre als suports publicitaris dels tramvies i parades i als canals digitals corporatius, una campanya de sensibilització per prevenir i actuar contra l’assetjament.
Amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones (25N), TRAM posa en marxa aquest mes de novembre als suports publicitaris dels tramvies i parades i als canals digitals corporatius, una campanya de sensibilització per prevenir i actuar contra l’assetjament.
L’objectiu de l’acció és triple:
- Recordar al passatge els canals de denúncia disponibles en cas de viure o presenciar un episodi d’assetjament.
- Informar que el personal de TRAM està format i preparat per detectar, prevenir i, si succeeix, atendre les víctimes davant d’un cas d’assetjament.
- Dissuadir possibles assetjadors, advertint-los que TRAM disposa de càmeres de videovigilància i mecanismes per actuar davant d’aquestes situacions.
Formació del personal i Protocol per a la prevenció de situacions d’assetjament laboral i sexual a les xarxes de tramvia
Aquesta acció s’emmarca en un conjunt d’actuacions que TRAM ha impulsat per reforçar la resposta davant situacions d’assetjament a les xarxes de tramvia. En aquest sentit, s’ha establert un procediment d’actuació específic per a casos de violència sexual a persones usuàries, que se suma al protocol intern ja vigent per al personal propi. Aquest document, anomenat Protocol per a la prevenció de situacions d’assetjament laboral i sexual a les xarxes de tramvia, ha estat elaborat amb el suport i l’assessorament de la Divisió de Proximitat, Atenció a les Víctimes i Menors dels Mossos d’Esquadra.
Per garantir una resposta eficaç i coordinada, TRAM està portant a terme una formació específica adreçada a tota la plantilla basada en el nou protocol. La formació, iniciada a principis d’any amb sessions presencials impartides pels Mossos d’Esquadra, està disponible a la plataforma interna de l’empresa i inclou continguts com la definició i identificació de la violència sexual, el pla d’acció contra les violències sexuals, les actuacions amb la víctima o el paper del personal capacitat per detectar situacions d’assetjament, entre d’altres aspectes.
Canals de contacte en cas d’un episodi d’assetjament
Tal com es reitera a la campanya visual que estarà present a tramvies i parades durant el mes de novembre, TRAM recorda els mecanismes de denúncia existents als espais de la xarxa: Botó SOS a les parades, connectat amb el Centre de Control les 24 hores; botó a l’interior dels tramvies, connectat amb la cabina de conducció; personal de TRAM format; canals d’Atenció a Clients (WhatsApp i telèfon 900 701 181 i xarxes socials) i el telèfon d’emergències 112.
Amb aquesta campanya, TRAM reafirma la seva política de tolerància zero davant de qualsevol forma de violència o assetjament.