IniciActualitatTRAM publica la campanya de Nadal 2025 i dona suport al projecte de Pallapupas

TRAM publica la campanya de Nadal 2025 i dona suport al projecte de Pallapupas

  • 09 Des 2025
  • Sala de premsa
Tornar

Per dotzè any consecutiu, TRAM felicita les festes a través d’una campanya de Nadal solidària amb el lema “Movem la Màgia”, que compta amb la participació voluntària de la plantilla.  Enguany, la causa escollida per aparèixer en el vídeo i als canals corporatius i per rebre la donació de Nadal és Pallapupas, una entitat que utilitza l’humor com a eina terapèutica per humanitzar els espais sanitaris, reduir l’estrès i millorar el benestar emocional de pacients, familiars i equips mèdics a hospitals i centres sociosanitaris de Catalunya.

Per dotzè any consecutiu, TRAM felicita les festes a través d’una campanya de Nadal solidària amb el lema "Movem la Màgia" que compta amb la participació voluntària de la plantilla.  Enguany, la causa escollida per aparèixer en el vídeo i als canals corporatius i per rebre la donació de Nadal és Pallapupas, una entitat que utilitza l’humor com a eina terapèutica per humanitzar els espais sanitaris, reduir l’estrès i millorar el benestar emocional de pacients, familiars i equips mèdics a hospitals i centres sociosanitaris de Catalunya.

Anualment, la campanya de TRAM té com a objectiu no només felicitar el Nadal a les persones usuàries, sinó també donar visibilitat a iniciatives solidàries que generen impacte social. A més de la difusió, TRAM col·labora amb l’entitat amb una donació de 15.000 € que, en aquest cas, Pallapupas destinarà al seu projecte en centres sociosanitaris i residències de la tercera edat. A través d’intervencions artístiques adaptades, els artistes de Pallapupas fomenten la connexió social, estimulen la memòria i contribueixen a reduir sentiments d’angoixa, por o aïllament, generant moments significatius per a la gent gran. Els artistes treballen en parella, amb un mètode propi i adapten cada sessió a la història de vida, estat d’ànim, capacitats i necessitats de cada persona, utilitzant jocs, humor, música, moviment i improvisació que estimulen la memòria, la identitat i l’autoestima.

 

L’equip de TRAM és qui vota la causa solidària per Nadal

Com cada any, uns mesos abans de desembre es va demanar als treballadors i treballadores de TRAM que proposessin entitats per a la causa solidària de Nadal 2025 al departament de Responsabilitat Social Empresarial. Enguany, la Desireé Cardona, responsable de Gestió Econòmica de TRAM, va ser qui va proposar Pallapupas, ja que hi havia col·laborat anteriorment. Després de presentar totes les propostes, aquesta va ser la més votada per la resta de l’equip.

Amb aquesta iniciativa, TRAM reafirma el seu compromís en matèria de responsabilitat social empresarial, utilitzant els seus canals, en aquest cas la campanya de Nadal, com a plataforma per donar suport a projectes que milloren la qualitat de vida de les persones.

 

Sobre Pallapupas

Cada any, Pallapupas realitza més de 120.000 intervencions i prop de 60.000 impactes indirectes en 8 hospitals i centres sociosanitaris de Catalunya. A més, des de 2008,  imparteix formació a la Facultat de Medicina de la Universitat de Barcelona amb l’assignatura optativa “Noves eines per a la intervenció en el món hospitalari”. Aquesta formació pionera a Europa ajuda els futurs professionals sanitaris a desenvolupar competències de comunicació. I, des de 2024, l’entitat ha ampliat la seva tasca amb programes de formació en cura emocional adreçats al personal sanitari, per reduir l’estrès i reforçar la cohesió dels equips, amb impacte directe en la qualitat de l’atenció als pacients. Un 86 % dels pacients afirmen que el seu benestar emocional millora després de les  intervencions amb Pallapupas.

 

Les causes solidàries de Nadal a TRAM

Pallapupas s’uneix a les organitzacions solidàries amb les quals l’equip de TRAM ha col·laborat durant els darrers anys per Nadal: l’Associació ASSÍS, la Fundació Síndrome de Dravet, la Fundació Amics de la Gent Gran, la Federación Española de Cáncer de Mama (FECMA), l’Associació Espanyola d’ELA (adELA), l’associació 1.000 i una Nineka, ni un nen amb càncer, la Fundació Pasqual Maragall i l’Aliança Humanitària per a l’Alimentació Infantil de la Creu Roja a Catalunya.