• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

Editorial: Catalunya com espectacle 

By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 6 novembre, 2017 | 0

Diuen els experts que el periodisme actual està derivant cap a un nou paradigma informatiu molt més enfocat a la satisfacció dels gustos i interessos de l’usuari que no pas a la simple transmissió asèptica de notícies. Això explicaria, entre altres coses, la gradual conversió dels mitjans en escenari d’espectacles de masses. L’anomenada crisi catalana n’és un bon exemple.

El passat 27 d’octubre, a les 14:27 hores, l’omnipresent Garcia Ferreras aconseguia per a La Sexta un “share” del 15’5 % a tot l’estat, un fenomen mediàtic sens dubte espectacular que va arribar a atraure fins a 1.451.000 de seguidors delerosos de consumir el seu “Especial Puigdemont”. TV3, per la seva banda, va augmentar la seva audiència en un 40%, a partir de l’1 d’octubre.

Sembla doncs que darrerament l’interès per la política ha rebrotat amb força. Era evident? Potser sí. Avui dia, saber què volen veure o escoltar els usuaris d’un mitjà no té gaire misteri. Només cal establir un bon sistema d’escolta a les xarxes socials i actuar en conseqüència.

Fora dels grans mitjans hi ha un gran quantitat de “influencers,” generalment més intuïtius que no pas científics, que solen ser “celebrities” del camp de l’esport, la cultura o el ”show-business”. Les dades diuen, però, que els autèntics influïdors de masses continuen sent els mitjans de comunicació tradicionals. El New York Times, per exemple compta a hores d’ara amb més 40 milions de seguidors a les xarxes socials. Una dada a tenir en compte en aquesta època de post-veritat generalitzada i creativitat excessiva en la construcció de relats.

Ara, el repte de mitjans, periodistes i “influencers” és reforçar els seus atributs de credibilitat més enllà del factor espectacular i d’entreteniment que ja embolcalla inevitablement el fet informatiu. I en el cas concret dels mitjans, fer-ho amb el sentit de servei públic que és inherent al periodisme, per damunt de la línia editorial que legítimament vulguin defensar.

En qualsevol cas, sempre serà l’usuari qui tindrà la paella pel mànec.

Catalunya, espectacle, política

Toni Rodriguez Pujol

President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

More posts by Toni Rodriguez Pujol

Related Post

  • 7 candidatures, 7 Barcelones

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    ADA COLAU, LA DONA QUE VOL OBRIR CAMÍ Ens mira amb un mig somriure adreçat alhora a partidaris i detractors. Sap que els primers són incondicionals i els segons, irreductibles. Es tracta d’un somriure aparentmentLlegir més

  • Editorial. “Seguiremos informando”

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Explica el comunicador Agustí Rodríguez Mas en un llibre coral que es diu “Radio Minuto, la historia”, que l’any 1982 va haver un empresari i un petit grup de joves i entusiastes radiofonistes que vanLlegir més

  • Opinió. La indústria de la felicitat

    By Albert Ortas | 0 comment

    En temps de post pandèmia, el turisme ha tornat amb força. És la indústria de la felicitat, en una nova etapa en què la gent valora gaudir la vida, aprofitar el temps perdut.  El sectorLlegir més

  • CLIA: abans de parlar cal escoltar

    By Jaume Moreno | 0 comment

    L’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA) és la organització comercial d’aquesta indústria més gran del món. Té representació a Amèrica, Europa, Àsia i Oceania i aplega al 90% de les navilieres del sector. AquestaLlegir més

  • Editorial. Les conseqüències negatives d’una mala comunicació interna

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Paul Watzlawick va ser un filòsof i psicòleg nord americà d’origen austríac, resident a Palo Alto i autor principal de la Teoría de la Comunicació humana i del Constructivisme radical que va establir aquest sil·logisme:Llegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 26 maig, 2023
    0

    Enginyers Industrials de Catalunya defensen que cal repensar la xarxa de distribució d’electricitat per complir amb els objectius de la transició energètica

  • 25 maig, 2023
    0

    La clientela de Sorli dona més de 13.000 € al projecte d’inserció laboral de víctimes de violència de gènere de la Fundació Sorli

  • 25 maig, 2023
    0

    Sa Majestat el Rei lliurarà el premi a la Construcció Europea a Rafal Trzaskowski, alcalde de Varsòvia

  • 23 maig, 2023
    0

    Els arquitectes tècnics detecten que els projectes de rehabilitació energètica ja arriben als blocs d’edificis

Categories

Arxiu

Subscripció a Intermèdia News

* = required field
unsubscribe from list

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 26 maig, 2023
    0

    Enginyers Industrials de Catalunya defensen que cal repensar la xarxa de distribució d’electricitat per complir amb els objectius de la transició energètica

  • 25 maig, 2023
    0

    La clientela de Sorli dona més de 13.000 € al projecte d’inserció laboral de víctimes de violència de gènere de la Fundació Sorli

  • 25 maig, 2023
    0

    Sa Majestat el Rei lliurarà el premi a la Construcció Europea a Rafal Trzaskowski, alcalde de Varsòvia

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Eleccions ’23
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació