Quines són les últimes tendències en comunicació?
La imatge i la veu són les reines del panorama. Diuen que una imatge val més que mil paraules i segurament ara mateixval molts euros. I és que un 33% de la població ja consumeix més de 30 minuts de vídeo online, la majoria a Youtube i a plataformes d’entreteniment online (HBO, Netflix, Amazon Prime Vídeo,…)
Pel que fa a la veu, la irrupció de gadgets com l’Alexa o Google Home i el ritme de vida que portem, fan que cada cop més s’utilitzi la veu per fer cerques a internet o per dictar textos al mòbil. A més a més, el podcast s’està consolidant: sis de cada deu joves d’entre 18 i 24 anys és consumidor d’aquest format d’àudio i fins i tot Spotify ja hi ha dedicat un espai.
El general, doncs, constatem la pèrdua de valor del llenguatge escrit, que és veritat que un món mobile first es fa de molt mal llegir, i es consoliden opcions que són més immediates, llampants, fugaces, caduques.
Aina Rodríguez és llicenciada en comunicació i MBA per ESIC. Treballa a Intermèdia Comunicació des del 2009. És directora de comptes i adjunta a direcció i també vicepresidenta del consell d’administració de l’empresa.