Aquest matí hem assistit a una conferència sota el títol “De l’espectador passiu al participatiu: La Transformació de la Indústria de Continguts”, que impartia el professor Martin Kaplan del Normal Lear Center de San Francisco, en el marc d’una jornada organitzada pel centre d’innovació 22@ Barcelona Media.
Voldríem destacar alguns comentaris i recomanar-vos la crònica que n’ha fet @adosc al seu blog.
– Cada dos dies els usuaris de la xarxa creem tanta informació com se’n disposava fins a l’any 2003.
– Plató a “La República” feia parlar els polítics fent servir la poesia per poder entretenir l’audiència. L’objectiu sempre ha estat, i és, captivar l’audiència. L’entreteniment ens captiva, i fins i tot podem dir que ens esclavitza.
– Els usuaris d’Internet, sense ser-ne del tot conscients, estem segmentats entorn als nostres gustos i aficions. Els hem anat definit en diferents xarxes socials i això ens situa en una “tribu” concreta. Molts dels negocis que hi ha a Internet se centren en simplement reunir aquestes tribus, i facilitar-nos crear una xarxa per compartir els nostres interessos.
És molt interessant sentir com estan canviant els hàbits de la societat, i quines noves maneres d’atraure la seva atenció han nascut de la mà del desenvolupament d’Internet i els Social Media.
Gràcies per la menció, Aina! A veure si en la propera xerrada es piula més 😉