Segons l’Institut d’Estudis Catalans, una entrevista és un “gènere del periodisme informatiu que consisteix a sotmetre una persona a les preguntes d’un periodista per tal de conèixer-ne les opinions, idees, propòsit, etc.” Ara bé, l’entrevistat ha de tenir en compte que no només parla per al periodista, sinó també per un públic a qui, primer, ha de cridar l’atenció i, després, convèncer de la credibilitat del seu discurs.
-
1. Parla pensant en el públic
Malgrat que el periodista és el teu interlocutor visible, el públic és el destinatari final. Tingues sempre present quin és l’interès principal de la informació que estàs oferint i treballa per a que també ho sigui per als teus oients, teleespectadors o lectors. Posa’t al seu lloc i explica’ls allò que més els pot atraure i, sobretot, esforça’t per ser creïble i convèncer-los.
-
2. Repeteix el nom de la teva empresa
Al cap i a la fi, un dels motius pels quals ofereixes l’entrevista serà, segurament, per publicitar-te i arribar a un major nombre de potencials clients. Per aconseguir que recordin el nom de la teva empresa, assegura’t de repetir-lo sempre que en tinguis ocasió (i que sigui pertinent).
Per donar una bona entrevista, prepara-te-la pensant en el teu públic Tweet This!
-
3. Escull els missatges que vols transmetre
És tant important tenir clar tant allò que es vol dir com allò què no convé dir. Fes l’exercici d’imaginar la notícia publicada: quin t’agradaria que fos el titular? Enfoca les teves paraules cap a aquesta idea durant l’entrevista per a encaminar-ho d’una manera més natural.
-
4. Assaja tant com puguis
Fes-ho com et sentis més còmode: davant del mirall, conversant amb una persona de confiança… Mentre ho fas, intenta buscar la manera més curta i clara d’expressar les teves idees. Igualment, intenta suprimir els mots crossa, tan comuns com molestos, del teu discurs: “eeeh”, “mmm”, “vale?”.
El missatge sempre és més eficient si es transmet de manera curta i clara Tweet This!
-
5. Utilitza un llenguatge clar
Sabem que és molt més difícil completar les frases en una conversa oral que no pas en un text escrit, però si s’intenta, les idees resultaran molt més entenedores. Intenta que totes les teves frases tinguin un començament i un final clars i utilitza un llenguatge estàndard i accessible per a tots els públics. Evita els tecnicismes propis del teu sector (excepte si parles per a un públic entès).
Com evitar l’efecte moaré i 5 consells més per a clavar una entrevista Tweet This!
Leave a Comment