• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Editorial. De la periodicitat a la permanència

    Home Opinió Editorial. De la periodicitat a la permanència
    SegüentAnterior

    Editorial. De la periodicitat a la permanència

    By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 1 comment | 14 desembre, 2021 | 0

    Al món de l’empresa, l’inventari periòdic de productes en stock es fa un cop al dia, a la semana, al mes o a l’any, cosa que provoca una certa incertesa entre data i data de registre. En canvi, quan l’inventari és permanent les actualitzacions es produeixen en el mateix instant en que hi ha un canvi i proporciona una informació més exacta de l’estat de la qüestió.

    El pas de la periodicitat a la permanència és, justament, una de les transformacions més rellevants que ha experimentat la informació. No fa gaire, l’actualització era periòdica i es feia a través dels periòdics, dels diaris. Ara, la informació és permanent i flueix, a raig, a través d’internet. 

    Però la informació és un producte o un servei? Segons el professor Gustavo Nardi, el producte és una cosa tangible que es consumeix després d’haver-se fabricat i el servei és una cosa intangible que es realitza en el moment exacte en que és consumit. 

    Per tant, la informació és totes dues coses. Un producte que demana tot un procés d’elaboració industrial i professional i un servei que es materialitza tan bon punt arriba a l’usuari. Un servei públic, per cert.

    Sobre aquest tema en vam parlar abastament a la segona jornada dels Diàlegs sobre el futur de la premsa del proppassat 16 de novembre i que trobareu just a sota d’aquest editorial.

    En el seu decurs, els ponents van coincidir en que un dels riscos actuals del periodisme és la necessitat de ser els primers en explicar una notícia, sense temps material per haver-la elaborat amb garanties. Un perill que solament

    es pot evitar si els mitjans estan ben finançats i depenen més de la seva comunitat de lectors que no pas de la publicitat o les subvencions.

    Cal, doncs, recordar que la informació és un producte elaborat per unes empreses que necessiten recursos per funcionar, cal distingir entre informació i soroll, i cal saber que en aquesta vida no hi ha cap producte ni cap servei que surti realment de franc.

    Que tingueu un bon Nadal i un bon any!

    No tags.

    Toni Rodriguez Pujol

    President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

    More posts by Toni Rodriguez Pujol

    Related Post

    • L’enginy revolucionari de Maria Salamero més enllà del Big Bang

      By Víctor Costa | 0 comment

      The Big Bang Theory (La Teoria del Big Bang) és una sèrie còmica nord-americana protagonitzada per dos joves físics que comparteixen pis i feina a la Universitat de Califòrnia. Tot i ser superdotats per a laLlegir més

    • Barcelona accelera

      By Albert Ortas | 0 comment

      La ciutat viu moments frenètics. Tothom té ganes de viure. Cada mes s’organitzen centenars de sopars, actes, concerts multitudinaris a nivell internacional com els Coldplay, Elton John, Bruce o Rosalia, posicionant Barcelona com una capitalLlegir més

    • Intermèdia a la Reunió Cercle d’Economia

      By Aina Rodriguez Escoruela | 0 comment

      Els dies 29, 30 i 31 de maig es va celebrar la XXXVIII Reunió Cercle d’Economia. Una cita anual de gran rellevància en l’economia i la política espanyoles, en la que es van trobar autoritatsLlegir més

    • Editorial. Mary Poppins i la diferència entre storytelling i storymaking

      By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

      Tal com recordava l’altre dia una estimada col·lega de l’associació de directius de comunicació (Dircom), explicar una història (storytelling) no és igual que crear una història (storymaking) i després explicar-la. En el primer cas, elLlegir més

    • 7 candidatures, 7 Barcelones

      By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

      ADA COLAU, LA DONA QUE VOL OBRIR CAMÍ Ens mira amb un mig somriure adreçat alhora a partidaris i detractors. Sap que els primers són incondicionals i els segons, irreductibles. Es tracta d’un somriure aparentmentLlegir més

    1 comment

    • Jordi Fortuny Respon 21/12/2021 at 21:53

      Completament d’acord amb l’afirmació que la informació és “un servei públic, per cert”. No fa gaires dies vaig assistir al congrés Innovacom i em van preocupar els intents de Pérez Tornero, en la seva intervenció “El periodismo como servicio público”, de diferenciar entre “periodisme públic” i “periodisme privat”. Ja sé que periodisme i informació no són sinònims, però en els dos casos son serveis a la societat, a la comunitat. Si no, no són ni periodisme ni informació, en el sentit que en parla en Toni Rodríguez.

    Leave a Comment

    Cancel·la les respostes

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    SegüentAnterior

    Entrades recents

    • 8 juny, 2023
      0

      TRAM TRAMsforma Barcelona en el Global Public Transport Summit de la UITP

    • 8 juny, 2023
      0

      BSM contribueix a promoure la mobilitat del futur

    • 6 juny, 2023
      0

      L’enginy revolucionari de Maria Salamero més enllà del Big Bang

    • 6 juny, 2023
      0

      Barcelona accelera

    Categories

    Arxiu

    Subscripció a Intermèdia News

    * = required field
    unsubscribe from list

    Av. Diagonal 419, àtic 2a
    08008 Barcelona
    (+34) 934 157 662
    info@intermedia.cat

    • Inici
    • Qui som?
    • Què fem?
    • Intermèdia Confidencial
    • Clients
    • Actualitat
      • Sala de premsa
      • Opinió
    • Contacte

    Últimas noticias

    • 8 juny, 2023
      0

      TRAM TRAMsforma Barcelona en el Global Public Transport Summit de la UITP

    • 8 juny, 2023
      0

      BSM contribueix a promoure la mobilitat del futur

    • 6 juny, 2023
      0

      L’enginy revolucionari de Maria Salamero més enllà del Big Bang

    • Nota legal
    Copyright Intermèdia Comunicació
    • Actualitat
    • Clients
    • Contacte
    • Continguts
    • Eleccions ’23
    • Inici
    • Intermèdia Confidencial
    • Nota legal
    • Què fem?
    • Qui som?
    • Català
      • Español
      • English
    Intermèdia Comunicació