• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

Editorial. Equivocar-se és de savis

By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 7 abril, 2021 | 0

John Foster Dulles va ser secretari d’estat dels EEUU al govern del general Eisenhower, entre 1953 i 1959, uns anys clau a la Guerra Freda, en els quals Nord Amèrica es disputava el domini del món amb la Unió Soviètica. Davant la pila creixent de problemes que li anaven caient al damunt, Dulles va arribar a una conclusió: el problema no és tenir problemes. El problema és haver de tornar a resoldre els mateixos problemes que ja tenies l’any passat. 

Resoldre conflictes, especialment els de comunicació, mai ha estat fàcil. Diuen els teòrics que primer de tot cal identificar-los; analitzar-los des de diferents punts de vista; fer enquestes i focus group; escoltar les xarxes; mirar com ho fan els altres; anar retrocedint baula a baula fins a descubrir on s’origina l’error; encarregar el cas a una consultora externa… I finalment, si tot falla, prendre distància i tornar a començar.

Però cal tenir present que identificar un problema no és buscar-ne culpables. Perquè si l’equip responsable de solucionar-lo sospita que aquest és l’objectiu real de la investigació, el problema quedarà sense resoldre i tornarà a sorgir, ja sigui al cap d’un any, com temia mister Dulles, ja sigui quan es tornin a donar les condicions que l’han generat. Amb l’efecte addicional que, a partir d’aquell moment, ja no seran solament els “culpables” els que s’abstindran de prendre futures decisions compromeses: serà tothom qui davant la possibilitat d’equivocar-se, n’evitarà el risc, afeblint d’aquesta manera la musculatura de l’organització, l’eficàcia de la seva comunicació interna, la seva capacitat d’aprenentatge mitjançant la vella tècnica de la prova i error, i per tant, la viabilitat i competitivitat del projecte. 

Cinc segles abans de Crist, Heràclit ja deia que ningú es pot banyar dues vegades al mateix riu. Com tampoc ningú pot agafar el tren de migdia un cop ha passat. Sempre és millor baixar-ne a la que te n’adones que t’has equivocat de via, que no pas no haver-ho provat. Perquè una equivocació es pot corregir, però el tren de migdia només passa a migdia. 

Que tingueu un bon mes d’abril.  

opinió, toni rodriguez pujol

Toni Rodriguez Pujol

President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

More posts by Toni Rodriguez Pujol

Related Post

  • El llegat i l’humanisme tecnològic de Francesc Fajula

    By Víctor Costa | 0 comment

    Era dilluns 13 de juny de 2022 quan Francesc Fajula va ser nomenat CEO de la Fundació Mobile World Capital. Llicenciat en Enginyeria superior de Telecomunicacions per la UPC, MBA a Esade i estudis superiors a IESE, StandfordLlegir més

  • La teoria d’Ernest Maragall: “Manar és el contrari de governar”

    By Víctor Costa | 0 comment

    Ernest Maragall va néixer en una família de set germans. Net del poeta Joan Maragall i germà del polític Pasqual Maragall. Va estudiar a la desapareguda Escola Virtèlia de la qual també van ser alumnesLlegir més

  • Opinió. Herois de la ciutat.

    By Albert Ortas | 0 comment

    No reobre cada dia un comerç emblemàtic a Barcelona com el Queviures Múrria, conegut popularment com el Colmado Múrria, al cor de l’Eixample. Aquest desembre, la ciutat està d’enhorabona veient com un local centenari s’actualitza,Llegir més

  • Opinió. Valors tangibles

    By Albert Ortas | 0 comment

    A qualsevol empresa o organització se li reclama una missió i una visió que encaixi en el seu projecte o full de ruta. Quan un col·lectiu de persones treballen pel mateix objectiu, l’èxit final deLlegir més

  • Editorial. Waterboy, el líder silenciós

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    No fa gaires anys als tallers i fàbriques hi havia un personatge modest però indispensable que ajudava els treballadors a fer una pausa i recuperar forces. Era el noi del càntir, el waterboy, que alLlegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 26 gener, 2023
    0

    El llegat i l’humanisme tecnològic de Francesc Fajula

  • 25 gener, 2023
    0

    Els Fons Next Generation poden ajudar a la rehabilitació d’un milió i mig d’edificis a Catalunya

  • 25 gener, 2023
    0

    Bové Montero y Asociados creix un 16% i supera els 10 milions d’euros per primera vegada en la seva història

  • 25 gener, 2023
    0

    Preu i subministrament d’energia, cadenes de subministrament i subcontractació i inexistència de separació de funcions en governança, principals riscos que afronten les pimes a Espanya

Categories

Arxiu

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 26 gener, 2023
    0

    El llegat i l’humanisme tecnològic de Francesc Fajula

  • 25 gener, 2023
    0

    Els Fons Next Generation poden ajudar a la rehabilitació d’un milió i mig d’edificis a Catalunya

  • 25 gener, 2023
    0

    Bové Montero y Asociados creix un 16% i supera els 10 milions d’euros per primera vegada en la seva història

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació