• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

Editorial. L’FBI, l’empatia, la simpatia i l’autèntica seducció

By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 28 maig, 2021 | 0

Montse Soler, assessora de vendes de la CECOT, explicava l’altre dia a Via Empresa que l’escolta activa, és a dir, l’actitud empàtica, és la més efectiva a l’hora de vendre un producte o servei i posava com exemple la Behavioral Change Stairway Model que aplica la Unitat de Negociació d’Ostatges del FBI. 

Efectivament, el protocol de l’agència americana d’investigació fixa cinc fases d’actuació: l’escolta activa, l’empatia, la sintonització (verbal i no verbal), la influència, i, finalment, la presa de decisions de l’interlocutor, que en el seu cas és el segrestador i en el nostre és el nostre target. De fet, cinc fases perfectament aplicables a la comunicació, que, en definitiva, no és res més que un exercici actiu de seducció.

Qui sedueix més i millor? La persona que llueix el seu atractiu (o l’atractiu del seu producte o servei) o aquella que fa que el seu antagonista li expliqui les seves necessitats i il·lusions i se’n senti valorat? D’aquesta segona opció se’n diu “escolta activa”. Encara no he conegut ningú que no li agradi parlar d’ell mateix. 

Anem ara per l’empatia. Quina diferència hi ha entre empatia i simpatia? Doncs que la simpatia sol ser una eina que es fa servir per agradar els altres i l’empatia serveix per posar-se al seu lloc, dins la seva pell, o, com diuen els americans, dins les seves sabates. Encara no he conegut ningú que no li agradi que l’entenguin.

Sintonització verbal. O dit en altres paraules, parlar el mateix idioma. El llenguatge -més enllà de l’idioma- és un codi compartit, fet de milers de complicitats i coincidències culturals que tot sovint no necessiten ni tan sols ser verbalitzades. El llenguatge més efectiu, per cert, és el no verbal. Qui aconsegueix connectar amb aquesta mena de codi compartit amb el seu interlocutor ja té pràcticament la feina feta.  

En aquest context, la influència no és més que una conseqüència lògica d’aquest procés, que duu indefectiblement a la presa d’una decisió determinada. Confio en tu, perquè has entès les meves preocupacions, il·lusions i necessitats i per tant, “compro” el teu consell.

Ara això, sí, digue’m la veritat, no m’enrredis ni em decepcionis, perquè si ho fas no t’ho perdonaré mai a la vida. Sense lleialtat no hi ha seducció que duri gaire. 

Que tingueu un bon mes de juny !             

Editorial, toni rodriguez pujol

Toni Rodriguez Pujol

President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

More posts by Toni Rodriguez Pujol

Related Post

  • Pensades sobre el Dia Internacional de les Dones

    By Sergi Cañisà | 1 comment

    En el marc de la commemoració del Dia Internacional de les Dones, les dones i els homes que integrem l’equip d’Intermèdia volem compartir amb vosaltres un seguit de reflexions que ens suggereix aquesta data tanLlegir més

  • El poder de la conversa

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Explica el neurocientífic Mariano Sigman (“El poder de las palabras”) que “les idees, com la risa, el plor, la por i l’entusiasme s’encomanen molt fàcilment i les multituds (…) condueixen fàcilment cap el deliri”. EnLlegir més

  • L’ecosistema digital, més viu que mai

    By Albert Ortas | 0 comment

    Amb l’èxit d’una nova edició del Mobile, lluny queden les imatges de febrer de 2020 en què el CEO de la GSMA, John Hoffman anunciava la cancel·lació de l’esdeveniment a causa del coronavirus. El mónLlegir més

  • BHH al 4YFN

    By Roser Alcocer | 0 comment

    Barcelona Health Hub (BHH) és una associació sense ànim de lucre que té com a missió promoure i accelerar la innovació en l’àmbit de la salut digital i la seva transferència al sector. Nascuda l’anyLlegir més

  • El pacte de Jaume Collboni (i l’art del bon viure)

    By Víctor Costa | 0 comment

    Jaume Collboni és un advocat amb visió de polític. Un home de dret que des de ben petit va tenir molt clar que era d’esquerres. Va començar la seva carrera per vocació, drets i deuresLlegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 17 març, 2023
    0

    El Parlament modifica la Llei d’Urbanisme per agilitzar i digitalitzar la concessió de les llicències d’obres

  • 16 març, 2023
    0

    El Gremi de Restauració ret homenatge a Boris Izaguirre a la festa de Santa Eulàlia

  • 15 març, 2023
    0

    La Fageda, guardonada pels auditors catalans pel seu “compromís de comunicació” en transparència

  • 10 març, 2023
    0

    La descarbonització ens afecta i interpel·la a totes i tots

Categories

Arxiu

Subscripció a Intermèdia News

* = required field
unsubscribe from list

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 17 març, 2023
    0

    El Parlament modifica la Llei d’Urbanisme per agilitzar i digitalitzar la concessió de les llicències d’obres

  • 16 març, 2023
    0

    El Gremi de Restauració ret homenatge a Boris Izaguirre a la festa de Santa Eulàlia

  • 15 març, 2023
    0

    La Fageda, guardonada pels auditors catalans pel seu “compromís de comunicació” en transparència

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Eleccions ’23
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació