• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
  • Contacte
SegüentAnterior

Editorial. L’FBI, l’empatia, la simpatia i l’autèntica seducció

By Toni Rodriguez Pujol | Blog | 0 comment | 28 maig, 2021 | 0

Montse Soler, assessora de vendes de la CECOT, explicava l’altre dia a Via Empresa que l’escolta activa, és a dir, l’actitud empàtica, és la més efectiva a l’hora de vendre un producte o servei i posava com exemple la Behavioral Change Stairway Model que aplica la Unitat de Negociació d’Ostatges del FBI. 

Efectivament, el protocol de l’agència americana d’investigació fixa cinc fases d’actuació: l’escolta activa, l’empatia, la sintonització (verbal i no verbal), la influència, i, finalment, la presa de decisions de l’interlocutor, que en el seu cas és el segrestador i en el nostre és el nostre target. De fet, cinc fases perfectament aplicables a la comunicació, que, en definitiva, no és res més que un exercici actiu de seducció.

Qui sedueix més i millor? La persona que llueix el seu atractiu (o l’atractiu del seu producte o servei) o aquella que fa que el seu antagonista li expliqui les seves necessitats i il·lusions i se’n senti valorat? D’aquesta segona opció se’n diu “escolta activa”. Encara no he conegut ningú que no li agradi parlar d’ell mateix. 

Anem ara per l’empatia. Quina diferència hi ha entre empatia i simpatia? Doncs que la simpatia sol ser una eina que es fa servir per agradar els altres i l’empatia serveix per posar-se al seu lloc, dins la seva pell, o, com diuen els americans, dins les seves sabates. Encara no he conegut ningú que no li agradi que l’entenguin.

Sintonització verbal. O dit en altres paraules, parlar el mateix idioma. El llenguatge -més enllà de l’idioma- és un codi compartit, fet de milers de complicitats i coincidències culturals que tot sovint no necessiten ni tan sols ser verbalitzades. El llenguatge més efectiu, per cert, és el no verbal. Qui aconsegueix connectar amb aquesta mena de codi compartit amb el seu interlocutor ja té pràcticament la feina feta.  

En aquest context, la influència no és més que una conseqüència lògica d’aquest procés, que duu indefectiblement a la presa d’una decisió determinada. Confio en tu, perquè has entès les meves preocupacions, il·lusions i necessitats i per tant, “compro” el teu consell.

Ara això, sí, digue’m la veritat, no m’enrredis ni em decepcionis, perquè si ho fas no t’ho perdonaré mai a la vida. Sense lleialtat no hi ha seducció que duri gaire. 

Que tingueu un bon mes de juny !             

Editorial, toni rodriguez pujol

Toni Rodriguez Pujol

President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

More posts by Toni Rodriguez Pujol

Related Post

  • Editorial. L’estratègia, la logística i la malenconia

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Hi ha qui actua com si el pessimisme, la desconfiança, i en definitiva, el derrotisme, fossin prova definitiva de pertinença al selecte club dels més intel·ligents de la classe. Són persones que solen empassar-se acríticamentLlegir més

  • El món en mans de les GAFAM

    By Carla Arias | 0 comment

    Les sigles GAFAM (Google, Apple, Facebook, Amazon i Microsoft) engloben aquestes cinc gran empreses que tenen el control de les comunicacions, sovint de manera negativa. Cinc multinacionals estatunidenques que van començar en garatges o estudisLlegir més

  • Dona’m un titular i mouré el món

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Una bona notícia, per ser-ho, demana un bon titular, de la mateixa manera que un bon anunci, per ser-ho, demana un bon eslògan. I una bona piulada de Twitter, perquè els seguidors la repiulin, ha de ser curta,Llegir més

  • Editorial. Cercar la veritat i ajudar les persones a entendre el món

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Alguns analistes consideren que hi ha gent que llegeix un diari perquè vol que algú els doni la raó. Això fa que els mitjans que busquen aquest tipus de relació hagin d’anar molt al tantoLlegir més

  • No convocaràs una roda de premsa en va

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Quan parlem de “conferència de premsa” o de “roda de premsa”, tothom s’imagina una taula presidencial on una persona principal, acompanyada per altres dues o tres de secundàries, dominen un espai en format platea davant d’unaLlegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 25 maig, 2022
    0

    El 80% del Parlament avala que el català sigui vehicular

  • 24 maig, 2022
    0

    Diàlegs al Palau Robert: Digitalització i innovació

  • 24 maig, 2022
    0

    Joan Carles torna a Abu Dhabi després de 11 hores a la Zarzuela

  • 23 maig, 2022
    0

    Felip VI es reuneix amb el seu pare després de gairebé dos anys

Síguenos

Categories

Arxiu

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
  • Contacte

Últimas noticias

  • 25 maig, 2022
    0

    El 80% del Parlament avala que el català sigui vehicular

  • 24 maig, 2022
    0

    Diàlegs al Palau Robert: Digitalització i innovació

  • 24 maig, 2022
    0

    Joan Carles torna a Abu Dhabi després de 11 hores a la Zarzuela

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Intermèdia Online
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació