• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

Editorial: Quan fallen les enquestes

By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 30 juny, 2016 | 0

Carles Puigdemont, president de la Generalitat, i Albert Sáez, periodista, han estat els ponents de dues ponències força interessants que hem tingut el privilegi d’escoltar darrerament. Curiosament, el contingut de l’home polític va ser eminentment periodístic i el contingut del periodista, eminentment polític. Borgen i els seus miralls creuats, en versió domèstica i des de primera fila.

Va dir-nos Puigdemont que, un cop superada la societat de la informació, ara vivim bàsicament sota els efectes de la societat de la reputació, un concepte líquid i voluble que tot sovint depèn de corrents d’opinió generades a partir d’un simple click. Deia Sáez que la reputació d’un partit es construeix a partir d’un bon procés intern de negociació, d’una acurada selecció de lideratges i, en darrer terme, d’una formulació sintètica i adequada dels missatges a transmetre a l’electorat.

Dues visions complementàries, en un context que comença a considerar superada tota una etapa predictiva basada en enquestes d’opinió poc o gens contrastades, a l’hora d’avançar resultats electorals. “Probablement, acabem d’assistir a la darrera votació política amb enquestes a peu d’urna”, diuen els entesos.

Efectivament, sembla que està a punt de sortir al mercat un sistema informàtic d’anàlisi de xarxes socials, capaç de predir resultats electorals amb una precisió centesimal. Es tractaria d’un programa que ja va ser discretament experimentat amb èxit al referèndum de sortida d’Europa del Regne Unit de la Gran Bretanya, davant la incredulitat dels analistes que basaven les seves prediccions en el sistema tradicional d’anar obtenint respostes aleatòries a preguntes inevitablement indiscretes.

Reputació i big data, serien doncs els vectors pels que circularà la comunicació del futur immediat, en un món en el que l’anticipació de tendències i l’aparició accelerada de noves eines de treball hauran de conviure amb els efectes d’una creixent “infoxicació” i d’uns renovats intents de colonització de l’imaginari col·lectiu.

De fet, com ha passat sempre. La diferència és que ara, els instruments de treball són molt més sofisticats i, tal vegada, més perillosos. Caldrà estar alerta.

 

 

 

Editorial, InterMèdia, toni rodriguez

Toni Rodriguez Pujol

President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

More posts by Toni Rodriguez Pujol

Related Post

  • 7 candidatures, 7 Barcelones

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    ADA COLAU, LA DONA QUE VOL OBRIR CAMÍ Ens mira amb un mig somriure adreçat alhora a partidaris i detractors. Sap que els primers són incondicionals i els segons, irreductibles. Es tracta d’un somriure aparentmentLlegir més

  • Editorial. “Seguiremos informando”

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Explica el comunicador Agustí Rodríguez Mas en un llibre coral que es diu “Radio Minuto, la historia”, que l’any 1982 va haver un empresari i un petit grup de joves i entusiastes radiofonistes que vanLlegir més

  • Opinió. La indústria de la felicitat

    By Albert Ortas | 0 comment

    En temps de post pandèmia, el turisme ha tornat amb força. És la indústria de la felicitat, en una nova etapa en què la gent valora gaudir la vida, aprofitar el temps perdut.  El sectorLlegir més

  • CLIA: abans de parlar cal escoltar

    By Jaume Moreno | 0 comment

    L’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA) és la organització comercial d’aquesta indústria més gran del món. Té representació a Amèrica, Europa, Àsia i Oceania i aplega al 90% de les navilieres del sector. AquestaLlegir més

  • Editorial. Les conseqüències negatives d’una mala comunicació interna

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Paul Watzlawick va ser un filòsof i psicòleg nord americà d’origen austríac, resident a Palo Alto i autor principal de la Teoría de la Comunicació humana i del Constructivisme radical que va establir aquest sil·logisme:Llegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 26 maig, 2023
    0

    Enginyers Industrials de Catalunya defensen que cal repensar la xarxa de distribució d’electricitat per complir amb els objectius de la transició energètica

  • 25 maig, 2023
    0

    La clientela de Sorli dona més de 13.000 € al projecte d’inserció laboral de víctimes de violència de gènere de la Fundació Sorli

  • 25 maig, 2023
    0

    Sa Majestat el Rei lliurarà el premi a la Construcció Europea a Rafal Trzaskowski, alcalde de Varsòvia

  • 23 maig, 2023
    0

    Els arquitectes tècnics detecten que els projectes de rehabilitació energètica ja arriben als blocs d’edificis

Categories

Arxiu

Subscripció a Intermèdia News

* = required field
unsubscribe from list

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 26 maig, 2023
    0

    Enginyers Industrials de Catalunya defensen que cal repensar la xarxa de distribució d’electricitat per complir amb els objectius de la transició energètica

  • 25 maig, 2023
    0

    La clientela de Sorli dona més de 13.000 € al projecte d’inserció laboral de víctimes de violència de gènere de la Fundació Sorli

  • 25 maig, 2023
    0

    Sa Majestat el Rei lliurarà el premi a la Construcció Europea a Rafal Trzaskowski, alcalde de Varsòvia

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Eleccions ’23
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació