IniciActualitatEditorial: Sociable, multipantalla i fidel a les marques

Editorial: Sociable, multipantalla i fidel a les marques

  • 03 Mar 2017
  • Opinió
per Toni Rodriguez Pujol
Tornar

Sociable, multipantalla, multitasca i fidel a les marques serien els trets principals del consumidor d’informació d’avui en dia, segons un estudi de l’Interactive Advertising Bureau, recuperat aquests dies a causa del darrer #MWC17 (Mobile World Congress 2017) celebrat a Barcelona. Un congrés que a Intermèdia hem tingut ocasió de viure intensament a través de dues firmes notables de la nostra cartera de clients.

Parlem d’un consumidor sociable perquè  acostuma a compartir via Whatsapp, Instagram, Twitter, Facebook o LinkedIn aquells continguts que considera interessants. Multipantalla, perquè la informació no li arriba per una sola pantalla, sinó per una combinació continuada de pantalles, que interrelaciona  constantment:  bàsicament, l’ordinador (cada cop menys utilitzat), l’smartphone i la tablet. Multitasca, perquè pot fer servir simultàniament dues o tres pantalles alhora: mentre mira la TV xateja amb els seus grups de Whatsapp i consulta de tant en tant les xarxes socials. Un consumidor, en una paraula, interactiu.

Finalment, però no en darrer lloc, estem davant d’un consumidor que a l’hora d’informar-se acostuma a ser fidel a les marques. És a dir, en aquest cas, a les capçaleres.

Fa temps que diem que els diaris i les emissores de ràdio o televisió, que abans tenien lectors, oients o televidents, ara tenen “seguidors”. “Followers“. Un seguidor és una persona que s’identifica amb el punt de vista de la persona o entitat que segueix, s’informa a través seu i se sent part de la mateixa comunitat. Una capçalera o una cortineta vindria a ser doncs com una marca que ha de competir amb altres marques a  través de tota mena de suports. Fins no fa gaire, aquest suports eren en paper de diari, ràdio o televisió. I els grans grups editorials havien de disposar d’una bona emissora de ràdio perquè el seu “seguidor” podés sentir el missatge al matí, des de casa o el cotxe; un bon diari de paper, per anar-lo desenvolupant a l’hora del café o dinar, i una televisió per acabar-ho de reblar al vespre.

Avui dia aquesta graella horària ja no és suficient. Ara les xarxes socials permeten que qualsevol usuari pugui convertir-se en emissor d’informació o opinió a qualsevol hora i en qualsevol moment, per interactuar (i crear opinió pública) amb un altre usuari. Recordem que tots dos, emissor i receptor,  són interactius, sociables, multipantalla i multitasca.

Una mena d’usuaris, i aquesta és la bona notícia pel periodisme honrat, que continuen donant major credibilitat als mitjans de comunicació per davant d’altres emissors d’informació menys professionalitzats.

Cuidem-ho!