• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

El catastrofisme com a eina de promoció social

    Home Opinió El catastrofisme com a eina de promoció social
    SegüentAnterior

    El catastrofisme com a eina de promoció social

    By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 19 abril, 2012 | 0

     

    Diuen que alguns economistes de bona fe, cansats de veure com fracassen una vegada i una altra i una altra les seves fórmules màgiques per encertar el diagnòstic de la crisi, comencen a pensar que el que els convé de debò és iniciar un altra bombolla econòmica, ja sigui mobiliària, immobiliària, puntcom, puntnet o puntoiaparte. També n’hi ha, em fa l’efecte, que pensen que com més duri la crisi, millor per a ells. Han agafat una posició còmodament catastrofista que fa que totes les emissores radiofòniques i televisives del país se’ls rifin com a tertulians, i mentre hi hagi crisi podran anar tirant de veta. Han descobert que el catastrofisme ven, que hi ha molta gent que hi troba consol i que està disposada a comprar-lo, i que la majoria pensa que, com més malfiat o pessimista sigui un guru mediàtic, més intel·ligència demostra.

    Re de nou. Això ja passava a l’Edat Mitjana quan els predicadors de més anomenada atemorien els pobres pagesos de remença anunciant grans penes a l’infern per a tots aquells desgraciats que gosessin desafiar les prediccions del poder exercit des de la trona. Poder espiritual, però també temporal, sens dubte. Podríem dir, sense gaire por d’equivocar-nos, que darrere les amenaces de l’infern, hi havia interessos concrets. I entre ells els dels propis predicadors, que amb tot allò d’anar espantant el personal van trobar un modus vivendi prou confortable com per avançar cap al seu propi enterrament: plat a taula, prestigi social… què més es podia/pot demanar?

    I darrere de tot això, com és natural, els mercats. L’estat vaticà, els bisbats i els priorats, a l’Edat Mitjana; i en Mario Draghi, als nostres dies. Ni els predicadors coneixien personalment els bisbes, ni els tertulians coneixen el senyor Draghi, però tothom viu del mateix negoci.
    Que Déu ens faci bons!


    bombolla, bombolla immobiliaria, Crisi, gurús, la crisi

    Leave a Comment

    Cancel·la les respostes

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    SegüentAnterior

    Av. Diagonal 419, àtic 2a
    08008 Barcelona
    (+34) 934 157 662
    info@intermedia.cat

    • Inici
    • Qui som?
    • Què fem?
    • Intermèdia Confidencial
    • Clients
    • Eleccions ’23
    • Actualitat
      • Sala de premsa
      • Opinió
    • Contacte

    Últimas noticias

    • 26 maig, 2023
      0

      Enginyers Industrials de Catalunya defensen que cal repensar la xarxa de distribució d’electricitat per complir amb els objectius de la transició energètica

    • 25 maig, 2023
      0

      La clientela de Sorli dona més de 13.000 € al projecte d’inserció laboral de víctimes de violència de gènere de la Fundació Sorli

    • 25 maig, 2023
      0

      Sa Majestat el Rei lliurarà el premi a la Construcció Europea a Rafal Trzaskowski, alcalde de Varsòvia

    • Nota legal
    Copyright Intermèdia Comunicació
    • Actualitat
    • Clients
    • Contacte
    • Continguts
    • Eleccions ’23
    • Inici
    • Intermèdia Confidencial
    • Nota legal
    • Què fem?
    • Qui som?
    • Català
      • Español
      • English
    Intermèdia Comunicació