IniciActualitatEl sector farmacèutic, hospitals i centres sanitaris es preparen per a la revolució de la salut digital

El sector farmacèutic, hospitals i centres sanitaris es preparen per a la revolució de la salut digital

  • 07 Mar 2023
  • Sala de premsa
per admin
Tornar

Barcelona Health Hub (BHH) ha organitzat diversos panells sobre com s’adapten el sector farmacèutic, els grans hospitals i les corporacions clíniques davant els grans reptes que planteja la revolució de la salut digital. Aquestes taules rodones s’han celebrat en el saló especialitzat en startups, 4 Years From Now (4YFN), en el marc del Mobile World Congress (MWC) a Barcelona.

 

Com s’adapten els hospitals a la tecnologia digital 

La tecnologia està revolucionant la manera de concebre l’assistència sanitària i l’atenció al pacient amb la telemedicina, la història clínica electrònica o els pre diagnòstics mitjançant algorismes que utilitzen Intel·ligència Artificial (AI) entre altres moltes solucions tecnològiques. Trobar l’equilibri amb la telemedicina, empoderar a metges i pacients davant la tecnologia, la interoperabilitat de les dades de les històries clíniques i garantir el seu bon ús són els grans reptes que es van plantejar en el panell “Digital Transformation in Healthcare: How Hospitals are Embracing Technology”.

Els sistemes sanitaris treballen sota pressió per falta de professional sanitari i en aquest cas, la tecnologia ajuda i dona valor. Els participants van coincidir que salut digital ha d’anar acompanyada de regulació, seguretat i rigor mèdic. I, per aquest motiu, el sector privat i públic han de col·laborar amb els reguladors per a encaminar les normes i que aquestes normes s’adaptin i s’apliquin correctament. 

En la sessió han  participat Marc Font, CEO & Co-Founder de Inbrooll; Javier de Oca, CEO de IOMED; Joan Guanyabens, consultant Health IT de TIC Salut Social; Miguel Ángel Mayer, scientific coordinator-Management Control Department de l’Hospital  del Mar, tots ells moderats per Francesca Wuttke, ambaixadora de BHH.

 

La importància de les validacions clíniques en la salut digital 

En un altre fòrum, es va tractar més al detall els desafiaments i beneficis del procés de les validacions clíniques. Són molts els reptes i beneficis de la validació clínica. Un dels reptes és el finançament. Com en el cas dels medicaments, existeix un interès comercial, però alhora un benefici pel pacient i una repercussió en l’eficiència del sistema sanitari. S’ha de garantir l’igualtat d’oportunitats entre els grans proveïdors que tenen capacitat financera i les startups. Un altre dels reptes és concloure les validacions en temps i amb rigor mèdic

Els experts aconsellen que les startups i empreses contactin amb els hospitals i centres de validació en les fases inicials perquè cap tecnologia amb potencial es quedi en el camí. Ha tractat la taula rodona “From Innovation to Reality: the Importance of Clinical Validations in Digital Health”, en la qual van participar Ernest Sarrias, Global Business Development de Mediktor; Mar Gomis Pastor, Director of the clinical validation center for digital Health Solutions del Hospital de Sant Pau; Guillem Oña, Chief Executive Officer de Air Perfum, Yolima Cossio, Director of Information Systems de l’Hospital Vall de Hebron, moderats per Oscar Paz, managing Director de Insurtech.

 

Canvis necessaris en el sector farmacèutic per a la digitalització plena 

El sector farmacèutic també ha debatut sobre el seu futur davant els reptes que planteja la salut digital. En la conferència “Digital Disruption in Pharma” s’han posat diversos temes sobre la taula com la digitalització i la necessitat que les empreses farmacèutiques adoptin la tecnologia i el mètode de treball. 

En la sessió moderada per Orlando Vergara, embaixador de Barcelona Health Hub, han participat Julio Sánchez, Head of Innovation de Cinfa, Albert Farré, Head of Business Excellence & Data&Digital and Customer Engagement de Novartis, Evan Floden, CEO & Co-Funder de Sequera Labs, Jorge Pou, Healthcare Innovation Lead de AstraZeneca i Gemma Malla, Head of Digital Iberia de Angelini Pharma. 

L’experiència del consumidor i l’anàlisi avançada de la informació són dos temes claus pel sector. Els ponents han coincidit en la importància de generar un impacte positiu en els consumidors i de ser capaços de crear experiències personalitzades. El debat també s’ha centrat en la necessitat de recollir i analitzar la informació del pacient sobre els productes farmacèutics que desenvolupen per a millorar-los. 

En el transcurs de la taula rodona, els ponents s’han referit a las relaciones en l’ecosistema farmacèutic. Les grans corporacions i les startups han de partir de la seva relació desde la humilitat, la col·laboració amb la ment oberta i el pensament fresc. Ja que tots, pretenen arribar al mateix punt: la millora del sistema sanitari. 

 

Participació de Luis Badrinas en el panell de Digital Health: Transforming technology in value-based solutions in health

Luis Badrinas, CEO de BHH, ha participat en el debat “Digital Health: Transforming technology in value-based solutions in health” organitzat per Boehringer i moderat per Julio Mayol de l’Hospital Clínic San Carlos i on també s’ha pogut escoltar a  Angeles Barrios, EIT Health Spain, Xavier Palomer d’Amelia Virtual Care, Christoph Brabandt de BI X Ideation & Scouting Chapter.

Badrinas, va apuntar que “el problema actual de l’ecosistema sanitari és la gran falta de comunicació entre hospitals, corporacions i startups, i això afecta directament a la qualitat de la innovació i al seu impacte en el mercat”. Així mateix, el Ceo de BHH va afegir que per a solucionar aquest problema, el hub que lidera treballa amb els hospitals per a identificar reptes interns o externs i oportunitats que puguin sorgir. BHH continua impulsant l’ecosistema, connectant els actors clau, ajudant-los en el procés de digitalització i finalment convertint el producte en un servei, va concloure. 

 

Claus per atraure inversors als projectes de salut digital

Els experts en inversions revelen les claus per a atreure el finançament als projectes de salut digital. La composició de l’equip i la capacitat de fer una col·laboració fluida són dos elements importants en el moment de seleccionar projectes per a invertir. 

Quant a les àrees més atractives dins del sector de la salut digital, destaquen la biotecnologia, la genòmica, la biomecànica, la immunologia de càncer o la neurociència. Els inversors ja no es queden en l’àmbit local i tenen la necessitat d’invertir en qualsevol ciutat del món. Una d’aquestes ciutats és Barcelona perquè té els actius necessaris com les universitats, centres de recerca, centres d’emprenedoria, escoles de negoci o casos d’èxit de startups.