IniciActualitatEls mercats tradicionals i de proveïments d’Espanya es constitueixen com a associació per defensar els seus interessos en el sector del comerç

Els mercats tradicionals i de proveïments d’Espanya es constitueixen com a associació per defensar els seus interessos en el sector del comerç

  • 05 Mai 2020
  • Sala de premsa
per admin
Tornar

Neix una nova associació amb el nom de ‘Mercados Tradicionales y de abastos de España MercadosTradicionales’. El seu objectiu és compartir experiències i treballar de forma col·laborativa entre tots els mercats d’Espanya per fer possible un sector més fort i unit. Gran part dels mercats d’Espanya consideren que és el moment d’unir-se per posar en valor la seva feina com espais de cohesió social, generadors d’activitat econòmica i els millors agents per una bona alimentació saludable, equilibrada i amb producte de proximitat.

Els mercats són serveis essencials de producte fresc i de qualitat, i cal que les administracions locals, autonòmiques i nacionals els preservin com a signe d’identitat i patrimoni històric de les ciutats o municipis on s’ubiquen. 

Durant la pandèmia del COVID-19, els mercats estan demostrant una gran  capacitat de resiliència com a servei essencial, obrint tots els dies de la setmana excepte els diumenges. Han estat diligents amb tots els protocols de seguretat marcats i sempre en coordinació amb les administracions públiques en el compliment de mesures de seguretat per la protecció dels clients i dels venedors.

Els mercats han tingut una capacitat de reinventar-se en temps rècord. La venda online i el servei a domicili s’han disparat. La col·laboració entre parades és una fórmula important que caldrà anar fomentant per consolidar plataformes d’e-commerce que donin una resposta ràpida i eficient al client.

Són establiments de proximitat i servei essencial, són el cor del barri i del centre de moltes ciutats a la vegada el seu motor econòmic comercial. A més, són un servei molt important pels restaurants i bars, són uns clients molt importants que compren els millors productes frescos per elaborar una excel·lent cuina de mercat.

La nova associació també vol posar en valor la seva vocació de servei i de compromís, promoció de la vida saludable i la cultura de l’alimentació i finalment el nexe d’unió real entre productors i consumidors amb garanties.

‘Mercados Tradicionales y de abastos de España #MercadosTradicionales’ neix també com a grup de defensa del sector davant els governs locals, autonòmics i estatal, alhora s’erigeix com un agent econòmic i social més que representa el sector en el conjunt de l’Estat espanyol.

La Boqueria és un dels integrants d’aquesta associació, juntament amb el Mercado Central de Cádiz; Triana de Sevilla; Nuestra Señora de África de Santa Cruz de Tenerife, Mercado del Puerto, de Vegueta i Altavista de Las Palmas de Gran Canaria;  Mercado Central de Valencia; La Praza de Abastos de Orense; Chamartín; La Paz de Madrid; Mercado de Abastos de Vitoria; Mercado de la Ribera de Bilbao i el Mercado de La Virgen del Rosario de Cádiz.

En aquest projecte també s’hi sumen federacions d’empresaris de mercats d’àmbits local i autonòmic com la COCAM (Federación de Comercio Agrupado y Mercados de la Comunidad de Madrid), MERCACEVI (Federación de Mercados Centrales de la Comarca de Vigo),  FEPRAGAL (Federación Gallega de Plazas de Abastos),  FEGRAM (Federació de gremis detallistes de productes alimenticis i associacions de concessionaris de Mercats de Catalunya), FEMECA (Federación de Mercados de Canarias) i els mercats de la Comunitat Valenciana integrats en CONFECOMERÇ (Confederació de Comerç d’Alacant, Castelló i València).