IniciActualitatL’avantatge de ser una agència generalista

L’avantatge de ser una agència generalista

  • 30 Jun 2022
  • Opinió
per Aina Rodriguez Escoruela
Tornar

Amb motiu del debat afterwork organitzat per Mynews sobre “Agències. Especialitzar-se o no. Aquesta és la qüestió”, aquest és un resum de la meva intervenció a l’acte, que es va celebrar el dimecres 29 de juny a la seu de Mynews.

Primer de tot, us explicaré breument la història d’Intermèdia Comunicació, després us donaré un avantage de ser una agència generalista, després un inconvenient, i després revelaré el secret de la nostra agència.

Intermèdia va ser fundada l’any 1990 per l’advocat i periodista Toni Rodríguez Pujol. El Toni, havia treballat per a diversos mitjans de comunicació de tots els àmbits; la televisió, ràdio i premsa escrita. Al TVE, Catalunya Ràdio i El Correu Català, per exemple.

Quan va fundar l’agència, tenia una xarxa de contactes molt rellevant en l’àmbit dels partits polítics, de les administracions públiques i a les institucions econòmiques del país, com Foment del Treball, el Cercle d’Economia, Pimec o la Cambra de Comerç. Així que no era d’estranyar que els primers clients procedissin d’aquest entorn. La primera feina va ser per a Antoni Negre, un candidat a la presidència de la Cambra de Comerç de Barcelona, que a priori no era el preferit. Va guanyar la campanya per un vot de diferència, i l’èxit va catapultar Intermèdia Comunicació i aviat va créixer la cartera de clients, sent el segon, i durant molts anys, la mateixa Cambra de Comerç. Però també Fira de Barcelona, l’ICF, Bankpime o Caixa Penedès, Col·legis professionals com Advocats o Economistes, La Maquinista, etc. 

Els serveis més demandats són de gabinet de premsa i relacions institucionals i es pot considerar que són les nostres especialitats. Però també donem servei en organització d’esdeveniments, gestió de crisis, formació de portaveus, estratègia digital. 

El 2003 va ser un any molt important i definitiu per l’agència, vam portar la candidatura de Joan Laporta a la presidència del FC Barcelona. Tampoc era el candidat preferit i va ser una feina molt especial, molt intensa i molt satisfactòria per l’equip que hi va participar. Pel Barça va marcar l’inici d’una nova era: una junta molt jove amb una manera de fer molt nova, la ·”generació del power point”. Laporta, Soriano i Sandro Rosell van aconseguir portar el Ronaldinho i podem considerar-la una etapa històrica. Doncs per Intermèdia també ho va ser perquè va suposar una gran victòria inesperada i un reforç d’autoestima molt gran. A més a més, el Barça es va incorporar com a client, i van venir molts altres clients, perquè tothom volia treballar amb l’agència que havia fet guanyar Joan Laporta. Parlo d’empreses com el Grup Mémora, Spanair i altres eleccions al Barça, a Foment o al Col·legi d’Advocats (amb la Maria Eugènia Gay, per exemple).

Fa gairebé set anys es va incorporar Albert Ortas com a director general. Ell havia estat cap de gabinet de l’alcalde Xavier Trias i va reforçar encara més els serveis en relacions institucionals. Actualment treballem per clients tan diversos com Damm, Parlem Telecom, GSMA, els centres comercials Glòries i Splau, Mercats de Barcelona, el Mercat de la Boqueria, el Port de Barcelona, el Col·legi d’Enginyers Industrials o el Palau Robert.

I fetes les presentacions, ara voldria entrar a comentar el tema que ens ha portat avui aquí, si les agències s’han d’especialitzar o no. Començarem per l’avantatge de ser generalista. A Intermèdia, el 80% de la plantilla fa més de 10 anys que hi treballa. Això vol dir que el seu equip humà ja té integrada la facultat d’adaptar-se a cada client. Tenim les eines i els recursos, sabem a quines portes picar per engegar motors amb un client del sector que sigui perquè és el que fem contínuament. També, el fet de treballar per a diferents sectors fa que estiguem al dia de tècniques, tendències. No tots els sectors evolucionen al mateix ritme i treballar per als més avançats fa de palanca pels més lents.

Pel que fa a l’inconvenient. Si, algunes vegades ens han tirat enrere un projecte perquè l’empresa o institució volia algú especialista. Algunes vegades, el director de comunicació o la persona que s’ha plantejat contractar-nos ha preferit treballar amb algú que treballés contínuament al seu àmbit, per desconfiança i desconeixement d’aquesta capacitat d’adaptació del nostre equip humà. 

Per últim, us volia explicar el secret d’Intermèdia, i és que nosaltres no només som una agència de comunicació, sinó que som un soci estratègic. Els nostres clients estableixen una relació de total confiança amb nosaltres, i sabem que els podrem assessorar en qualsevol aspecte comunicatiu o connectar amb l’stakeholder que necessitin, més enllà de sectors professionals. Intermèdia és una plataforma de networking. I bona prova d’això són els Intermèdia Confidencials, uns dinars off the record que organitzem mensualment amb els protagonistes de l’actualitat, i als quals donem accés als nostres contactes.