Podríem dir que mai vam actualitzar l’historial de Twitter tants cops com ho vàrem fer ahir. InterMèdia GdC fa uns mesos que és usuari d’aquesta xarxa de micro-entrades o de titulars, com ens agrada anomenar-la a nosaltres. Cada cop que tenim un missatge a “llançar” o que volem reenviar algun missatge de tots els usuaris que seguim fem un tweet (una d’aquestes micro entrades).
Tot el dia d’ahir vam estar seguint la nevada a través del hashtag (símbol per seguir tot el que diuen els twitters sobre un mateix tema) #neucat i més tard vam descobrir #neubcn, mitjançant el qual mitjans de comunicació, administracions i usuaris comuns anaven dient la seva sobre el panorama de la Barcelona cada cop més blanca.
A destacar la gran tasca de @btvnoticies, a qui seguim des de fa un temps pels seus fabulosos twitts, l’atenció personal i tots els links a la seva pàgina web http://www.btvnoticies.cat/, que ens encanta per la seva actualització constant i el caire multimèdia. I no som els únics, ja que compten ara mateix amb 932 seguidors. Van estar actualitzant informació sobre l’estat del temps (juntament amb @btvmeteo), sobre el trànsit a Barcelona i a les
carreteres, sobre les incidències al transport públic, entre d’altres. I encara ho faran, segons ells, fins que es normalitzi la situació. Una de les iniciatives que va engegar de seguida @btvnoticies és la recopilació de fotografies de Barcelona nevada i actualment estan el·laborant un plànol de La nevada, carrer a carrer. També han obert una activitat a Facebook per recopilar totes les anècdotes sobre la nevada i fer un “interactiu amb les veus de la nevada”.
http://www.btvnoticies.cat/wp-content/themes/btvnoticies/swf/cargador.swf
www.btvnoticies.cat
En una vessant menys lúdica, @emergenciescat, de la Generalitat, va començar a funcionar (tard) aproximadament a les 18h i ara compta amb 560 seguidors. Per la seva banda @tmb_barcelona va començar a informar sobre les incidències a la mateixa hora (198 seguidors). Qui encara no s’ha posat les piles és @tram_barcelona, que té com a darrer tweet un article de El País sobre la “nova Diagonal” i no fa cap referència a cap nevada, ni cap avaria, ni cap arbre bloquejant cap via.
* Cal recalcar que aquest pot ha estat escrit a les 11h. En aquest moment tram_barcelona ja informa d’algunes de les incidències…
Felicitem a tots els ‘tuitaires’ que han col·laborat amb els seus comentaris a #neucat i #neubcn i els agraïm tanta informació que ens va ser tan útil ahir, per exemple, per decidir com intentaríem tornar a casa.
Realment, el món i, sobretot els mitjans per informar-se, estan canviant amb passes de gegant. Allò de l’usuari ara és informador ahir va quedar més pal·lès que mai.
Si volies informació de primera mà, la xarxa era el teu lloc.
Ahir des que em vaig llevar fins la tarda vaig seguir les incidències a Catalunya exclusivament a través de Twitter. Durant el dia vaig anar afegint usuaris com @btvnoticies i @emergencies.cat i quan vaig posar la tele era per veure el que ja sabia. Quan em va marxar el llum a casa disposava només com a mitjà de noticies el twitter de l’iPhone, l’internet mòbil del qual va ser la primera vegada que vaig trobar imprescindible. Era l’única manera que trobava d’estar en contacte amb l’exterior. El mateix vaig veure amb el terratrèmol a Xile. Twitter esdevenia una eina clau per cercar informació de gent desapareguda. Molts usuaris europeus que gràcies a usuaris xilens de twitter podien aconseguir informació de primera mà sobre els seus familiars desapareguts. Per tant està clar que una eïna participativa i col•laborativa com twitter permet acostar moltissima informació de primera mà i a més permet a cada usuari formar-ne el seu canal.
Casos com aquests demostren que Twitter serveix, que no és només una eïna per xafardejar i per dir al món que t’acabes de llevar sinó que permet a cada usuari escollir de qui vol sentir trossets de microinformació
Totalment d’acord Mireia!
I moltes gràcies Oroig pel teu testimoni, sort del twitter (i d’un smartphone amb internet)!