IniciProjectesMONDIACULT 2025

MONDIACULT 2025

Petició
Briefing

MONDIACULT, la Conferència Mundial sobre Polítiques Culturals i Desenvolupament Sostenible, és la trobada internacional més rellevant en cultura, organitzada per la UNESCO. Es tracta d’un fòrum ministerial durant el qual els ministres de Cultura dels Estats Membres treballen junts per establir i comprometre’s amb l’agenda global de la cultura. En l’any 2025, en la seva tercera edició, MONDIACULT va ser celebrada al Centre de Convencions Internacional de Barcelona del 29 de setembre a l’1 d’octubre, en col·laboració amb el Ministeri de Cultura del govern espanyol.

A MONDIACULT, a més de la presència de més de 130 ministres d’arreu del món, es van reunir institucions culturals, experts i societat civil per debatre el paper de la cultura en la construcció de societats més justes, sostenibles i inclusives, i establir l’agenda global de la cultura per als anys vinents.

Objectius

Intermèdia Comunicació va encarregar-se de donar suport al Ministeri de Cultura en gabinet de premsa i xarxes socials amb l’objectiu d’aconseguir que els mitjans catalans i espanyols fessin difusió de la Conferència, fent arribar a la ciutadania el missatge que es tracta d’un esdeveniment on es reuneixen no només ministres, sinó també per la societat civil, ja que és un fòrum global per a totes les entitats vinculades a la cultura, experts i institucions.

La nostra solució
Estratègia
Per donar a conèixer la Conferència en els mitjans, des d’Intermèdia es va treballar en una fase prèvia a l’esdeveniment, centrada en l’elaboració de materials redaccionals, com per exemple el relat i el dossier de premsa. També es va treballar en la convocatòria a mitjans a la roda de premsa de presentació de la Conferència i un briefing tècnic previ, que va ser la primera acció de comunicació externa.
 
Des d’Intermèdia també es van portar a terme gestions per a l’enregistrament de pòdcasts en les mateixes instal·lacions del CCIB, durant MONDIACULT. A més, l’equip de l’agència també va gestionar el contacte amb diversos periodistes que van participar com a moderadors en les vint taules rodones celebrades.
 
Paral·lelament, es va desenvolupar una estratègia per a xarxes socials, amb propostes per enregistrar i preparar diversos materials audiovisuals que van acabar derivant en l’elaboració d’un vídeo de presentació de MONDIACULT. Durant els dies que es va desenvolupar la Conferència, es va apostar per l’elaboració d’una sèrie de reels per a xarxes socials que van complementar  a la resta de continguts.

 

Pla d'acció
  1. Creació de base de dades de mitjans de comunicació.
  2. Elaboració del relat i del dossier de premsa.
  3. Gestions amb diversos pòdcasts per enregistrar un programa des del CCIB.
  4. Elaboració d’un pla per a xarxes socials, amb guions de vídeo per a xarxes socials.
  5. Desenvolupament d’un vídeo de presentació.
  6. Organització de la roda de premsa i el briefing, conjuntament amb el Ministeri de Cultura.
  7. Clipping de premsa de la roda de premsa de presentació.
  8. Gestions amb els moderadors de les diverses taules rodones.
  9. Gestió i atenció dels mitjans de comunicació, des de l’inici del projecte fins a la seva finalització, per a qualsevol tràmit sobre l’acreditació, petició d’entrevistes, o altres qüestions.
  10. Cobertura de l’acte en l’àmbit digital amb l’enregistrament de reels per a xarxes socials.
  11. Clipping de premsa de MONDIACULT.
L'impacte
Resultats
Com a resultats, destaquem el voluminós clipping tant quantitatiu com qualitatiu. En total, es va arribar a més de 1.500 impactes en mitjans de comunicació, amb un valor econòmic de més d'11 milions d’euros i una audiència estimada superior als 7.000 milions de persones. Per la seva elevada audiència i corresponent valor econòmic, cal destacar les emissions de notícies en els mitjans de referència generalistes d’arreu del món.
 
Cal destacar l’assistència dels mitjans de comunicació, la qual va ser superior als 150 periodistes acreditats de tot el món. A més, es van retransmetre quatre programes de ràdio en directe i enregistrar dos pòdcasts des de les instal·lacions del CCIB.
1.532
impactes
7.050 M
persones d'audiència potencial
11,34 M€
de valor econòmic
+150
periodistes acreditats de tot el món