• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

CLIA: abans de parlar cal escoltar

By Jaume Moreno | Opinió | 0 comment | 27 abril, 2023 | 0

L’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA) és la organització comercial d’aquesta indústria més gran del món. Té representació a Amèrica, Europa, Àsia i Oceania i aplega al 90% de les navilieres del sector. Aquesta entitat està preocupada per la imatge que existeix a Barcelona del turisme de creuers, que consideren més basada en percepcions que en dades objectives. Un exemple seria la impressió existent que els creueristes són un turisme de baixa qualitat, quan es tracta d’un públic que fa una despesa diària durant la seva estada força superior a la mitjana dels visitants de la ciutat.

CLIA ha volgut copsar de primera mà l’opinió de la societat civil barcelonina respecte a la indústria dels creuers, per la qual cosa, acompanyada d’Intermèdia, va iniciar una campanya de prescriptors que es va traduir en una intensa ronda de contactes amb associacions veïnals, comercials, polítiques i empresarials, en les que va tenir l’oportunitat exposar la seva visió sobre l’impacte del turisme de creuers a la ciutat però, sobretot, d’escoltar i intentar arribar a possibles acords de col·laboració. 

Un segon pas va ser intentar portar el debat a l’àmbit les dades reals i fugir del món dels prejudicis, més quan es detecta un profund desconeixement de què representa la indústria dels creuers i de la seva realitat. Només un exemple, CLIA disposa d’una recerca feta per IPSOS durant el 4t trimestre de 2022 que indica que la percepció dels barcelonins sobre el sector milloraria gairebé en un 66 % dels casos si sabessin que els creuers paguen la taxa turística. D’aquí que s’encarreguessin a la Universitat de Barcelona dos estudis, un d’anàlisi sobre l’evolució dels creueristes al port de Barcelona i un segon consistent en la simulació de recaptació d’impostos associada a la modificació dels tipus de l’impost sobre estades turístiques. Els resultats són contundents: només el 4,1% dels turistes que arriben a Barcelona són creueristes, mentre que aquesta activitat representa més del 8% de la recaptació de la taxa turística de la ciutat, una xifra que s’incrementarà sensiblement en els pròxims anys.

Un cop conegudes les dades, es posen en coneixement de la ciutadania mitjançant una trobada amb els mitjans de comunicació que va aplegar més d’una vintena de periodiste s i va generar de forma immediata 55 impactes: 41 en premsa, 6 en ràdio i 8 en televisió, als quals caldria afegir els que s’han anat produint amb posterioritat.

No tags.

Jaume Moreno

More posts by Jaume Moreno

Related Post

  • Intermèdia Confidencial amb un alcalde

    By Aina Rodriguez Escoruela | 0 comment

    El proper 23 d’octubre i per primer cop després de més de 15 anys d’història, Intermèdia Confidencial comptarà amb la participació d’un alcalde de Barcelona en ple exercici del seu càrrec. Efectivament, i tot iLlegir més

  • La nova imatge de Barbie

    By Albert Ortas | 0 comment

    Agradi o no, és la pel·lícula de l’estiu. S’ha convertit en un autèntic fenomen. El film ha impactat en la societat americana i el món occidental convertint-se en un film-icona sobre la defensa de laLlegir més

  • Indiana Jones, entre l’estudi i la selva

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    “Si vols ser un bon arqueòleg, has de sortir de la biblioteca”.  Com és ben sabut, el professor Indiana Jones torna a fuetejar des de fa setmanes les pantalles de cinema de mig món, totLlegir més

  • Créixer fent créixer

    By Albert Ortas | 0 comment

    És el títol del llibre del consultor en estratègia, innovació i emprenedoria corporativa, Xavier Marcet, i que molts en som fidels seguidors dels seus articles a La Vanguardia o de les seves conferències i xerradesLlegir més

  • Bugs Bunny, i les falses percepcions

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    “De petit, vas anar a Disneyland? T’hi vas trobar Bugs Bunny? Et va abraçar?”.  Explica Xavier Sala i Martin al seu darrer llibre “De la sabana a Mart”, que 48 de les 120 persones entrevistadesLlegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 28 setembre, 2023
    0

    Intermèdia Confidencial amb un alcalde

  • 26 setembre, 2023
    0

    Enginyers Industrials de Catalunya celebra 160 anys de compromís i responsabilitat amb l’enginyeria i la societat

  • 22 setembre, 2023
    0

    Avalis se suma a la lluita contra el canvi climàtic i calcula la seva petjada de carboni per primera vegada

  • 22 setembre, 2023
    0

    La transformació del sistema de protecció a la infància i l’impuls de l’acolliment familiar, a debat a Barcelona

Categories

Arxiu

Subscripció a Intermèdia News

* = required field
unsubscribe from list

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 28 setembre, 2023
    0

    Intermèdia Confidencial amb un alcalde

  • 26 setembre, 2023
    0

    Enginyers Industrials de Catalunya celebra 160 anys de compromís i responsabilitat amb l’enginyeria i la societat

  • 22 setembre, 2023
    0

    Avalis se suma a la lluita contra el canvi climàtic i calcula la seva petjada de carboni per primera vegada

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Eleccions ’23
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació