Alguns analistes consideren que hi ha gent que llegeix un diari perquè vol que algú els doni la raó. Això fa que els mitjans que busquen aquest tipus de relació hagin d’anar molt al tanto a l’hora de publicar informacions crítiques vers determinats grups d’ideologia social, política, econòmica o religiosa presumptament afí a la seva línia editorial.
Saben que s’hi juguen una baixa més o menys temporal de subscriptors, cosa especialment delicada en un moment en que la publicitat abandona mica en mica el suport premsa, les subvencions són cada cop més qüestionades i els subscriptors (i sobretot els “subscriptors mecenes”) cada vegada més imprescindibles.
Explica Ismael Nafría en el seu excellent “tendenci@s” del passat mes de març, que el New York Times acaba de publicar al seu web corporatiu un document titulat “Our Strategy” on explica com vol seguir creixent, d’acord amb la seva missió principal de “cercar la veritat i ajudar les persones a entendre el món”.
Quines persones serien aquestes? Les que no accepten crítiques a la seva àrea de confort ideològic o les que estan disposades a qüestionar-ho tot a la llum d’informacions ben treballades?
De moment, sembla que la carrera l’està guanyant la segona opció. El mes de febrer de 2022 el New York Times va assolir la xifra màgica de 10.000.000 de subscriptors de pagament, gràcies a l’adquisició de The Athletic, que en tenia 1.500.000, però també a la seva política d’oferir informacions de qualitat i a la seva iniciativa d’afegir continguts d’entreteniment clarament diferenciats de la informació convencional.
En aquesta dinàmica, el NYT, que cotitza a Wall Street, espera assolir la xifra de 15 milions d’abonats l’any 2027. Hi haurà tanta gent disposada a llegir sense prejudicis? Si fos que sí seria realmente una bona notícia i una prova definitiva de la necessitat d’aplicar a tota mena d’agents i d’agències de comunicació una política irrenunciable de veracitat i rigor informatiu, que és l’única que permet créixer de manera continuada.
Com ho fa Intermèdia, gràcies a la confiança de la seva comunitat de clients/es i amics/gues.
Moltes gràcies, doncs, i que tingueu un bon mes d’abril!