• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

Editorial: Des que el món és món

By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 4 maig, 2016 | 0

Que et visiti una colla d’estudiants de periodisme i et comencin a fer preguntes, tal vegada és una experiència enriquidora per a ells, però ho és sense cap dubte pels amfitrions. Cada pregunta expressada, cada interrogació no verbal, cada assentiment o cada reticència és un estímul que obliga a endreçar les idees, trobar explicacions lògiques a la teva conducta professional i reformular el teu argumentari vital.

Els estudiants de Periodisme de la Universitat Autònoma de Barcelona que ens van visitar altre dia, acompanyats pel professor i col·lega Andreu Farràs, volien saber, en definitiva, com un periodista pot esdevenir comunicador, i encara més, empresari d’un agència de comunicació, sense fer grinyolar els principis deontològics de l’ofici. Una vella i bella qüestió gremial que ens va tornar a escalfar el cor.

“M’agrada que em faci aquesta pregunta”, vam estar a punt de respondre. Perquè la resposta és fàcil. I val tant pels periodistes de fonts (nosaltres, els comunicadors) com pels periodistes de mitjans: es tracta de no dir mai mentides. El periodista que diu una mentida, encara que només sigui una, és home mort. L’agència de comunicació que expliqui sopars de duro, n’acabarà explicant ben pocs. Ara, això no vol dir que tothom expliqui sempre tot el que sap. Entre altres coses, perquè potser no se n’està prou segur. Però, gairebé sempre, per una qüestió de simple subsistència. I això val tant pels periodistes de mitjans, que treballen en empreses que tenen els seus propis interessos polítics i econòmics, com per periodistes de fonts que treballen en agencies de comunicació, que viuen dels seus clients.

Tothom té clients. Tothom té una marca personal o col·lectiva. Tenim un amic i antic col·laborador d’InterMèdia que quan parlem d’aquestes coses, recorda una cançó d’en Peret que diu: “que levante el dedo el que no venda ná”.

En qualsevol cas, es tracta de no vendre material falsificat, caducat o robat. Més o menys com passa en totes les professions i empreses que volen subsistir, des que el món és món.

visitaUAB

Andreu Farràs, Editorial, Periodisme, toni rodriguez, toni rodriguez pujol, UAB

Toni Rodriguez Pujol

President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

More posts by Toni Rodriguez Pujol

Related Post

  • 7 candidatures, 7 Barcelones

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    ADA COLAU, LA DONA QUE VOL OBRIR CAMÍ Ens mira amb un mig somriure adreçat alhora a partidaris i detractors. Sap que els primers són incondicionals i els segons, irreductibles. Es tracta d’un somriure aparentmentLlegir més

  • Editorial. “Seguiremos informando”

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Explica el comunicador Agustí Rodríguez Mas en un llibre coral que es diu “Radio Minuto, la historia”, que l’any 1982 va haver un empresari i un petit grup de joves i entusiastes radiofonistes que vanLlegir més

  • Opinió. La indústria de la felicitat

    By Albert Ortas | 0 comment

    En temps de post pandèmia, el turisme ha tornat amb força. És la indústria de la felicitat, en una nova etapa en què la gent valora gaudir la vida, aprofitar el temps perdut.  El sectorLlegir més

  • CLIA: abans de parlar cal escoltar

    By Jaume Moreno | 0 comment

    L’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA) és la organització comercial d’aquesta indústria més gran del món. Té representació a Amèrica, Europa, Àsia i Oceania i aplega al 90% de les navilieres del sector. AquestaLlegir més

  • Editorial. Les conseqüències negatives d’una mala comunicació interna

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Paul Watzlawick va ser un filòsof i psicòleg nord americà d’origen austríac, resident a Palo Alto i autor principal de la Teoría de la Comunicació humana i del Constructivisme radical que va establir aquest sil·logisme:Llegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 26 maig, 2023
    0

    Enginyers Industrials de Catalunya defensen que cal repensar la xarxa de distribució d’electricitat per complir amb els objectius de la transició energètica

  • 25 maig, 2023
    0

    La clientela de Sorli dona més de 13.000 € al projecte d’inserció laboral de víctimes de violència de gènere de la Fundació Sorli

  • 25 maig, 2023
    0

    Sa Majestat el Rei lliurarà el premi a la Construcció Europea a Rafal Trzaskowski, alcalde de Varsòvia

  • 23 maig, 2023
    0

    Els arquitectes tècnics detecten que els projectes de rehabilitació energètica ja arriben als blocs d’edificis

Categories

Arxiu

Subscripció a Intermèdia News

* = required field
unsubscribe from list

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 26 maig, 2023
    0

    Enginyers Industrials de Catalunya defensen que cal repensar la xarxa de distribució d’electricitat per complir amb els objectius de la transició energètica

  • 25 maig, 2023
    0

    La clientela de Sorli dona més de 13.000 € al projecte d’inserció laboral de víctimes de violència de gènere de la Fundació Sorli

  • 25 maig, 2023
    0

    Sa Majestat el Rei lliurarà el premi a la Construcció Europea a Rafal Trzaskowski, alcalde de Varsòvia

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Eleccions ’23
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació