• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

Editorial: ‘La disneyització de la societat’

By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 4 novembre, 2021 | 0

El professor de Comunicació de la Universitat de Vic, Xavier Ginesta ha publicat un magnífic llibre que es titula “La disneyització del futbol” que, entre altres coses, explica la progressiva conversió dels aficionats en consumidors i la imparable tendència dels usuaris a la pràctica d’un consum “a demanda”. 

Es tracta d’una demanda de productes i experiències que enforteixen la identificació del fan amb el seu Club, i d’una exigència creixent: poder fer-ho a l’hora que els hi vagi més de gust. Això demana molta planificació i grans instal·lacions físiques i virtuals d’intercanvi, cosa que ha convertit la pràctica professional del futbol en una indústria de l’entreteniment.

Però aquest procés afecta només al futbol? O afecta també a la política, la comunicació i el periodisme? Sens dubte, qualsevol activitat humana que demani adhesions ha de ser atractiva. Provocar avorriment no fa influent a ningú. Però això no justifica la superficialitat ni una espectacularització buida de continguts. Un entreteniment sense arguments de qualitat no és útil, i per tant, tampoc és consistent ni sostenible. 

Pel que fa a la informació, està bastant clar que avui dia el consumidor la vol poder rebre a demanda, a qualsevol hora del dia o de la nit, sense haver d’esperar l’hora del telenotícies o d’anar a buscar el diari a la cantonada. L’escriptor i públicista Joan Josep Isern es queixava fa poc en una de les seves Totxanes, que al barri ja no queden punts de venda on comprar diaris de paper, però segurament n’hi hauria més si hi hagués una demanda suficient, com la que hi havia abans d’internet. 

Actualment, els consumidors busquen prescriptors d’opinió pública compartida i facilitadors d’experiències, d’idees. En aquest sentit, el publicista Georges Lois, inspirador de la mítica sèrie Mad Men, ens ensenya que les idees han de ser fàcils d’entendre, dur implícita una promesa i estar enfocades a una emoció principal.

El problema és quan un excés de prescripció o d’experiències enterboleix els sentits del receptor i al final ja no se sap quina és la idea, ni quina diferència hi ha entre ser del Barça o ser, simplement, un client del Barça. Se’n diu infoxicació. Cal estar-ne previngut.

Que tingueu un bon mes de novembre.  

No tags.

Toni Rodriguez Pujol

President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

More posts by Toni Rodriguez Pujol

Related Post

  • 7 candidatures, 7 Barcelones

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    ADA COLAU, LA DONA QUE VOL OBRIR CAMÍ Ens mira amb un mig somriure adreçat alhora a partidaris i detractors. Sap que els primers són incondicionals i els segons, irreductibles. Es tracta d’un somriure aparentmentLlegir més

  • Editorial. “Seguiremos informando”

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Explica el comunicador Agustí Rodríguez Mas en un llibre coral que es diu “Radio Minuto, la historia”, que l’any 1982 va haver un empresari i un petit grup de joves i entusiastes radiofonistes que vanLlegir més

  • Opinió. La indústria de la felicitat

    By Albert Ortas | 0 comment

    En temps de post pandèmia, el turisme ha tornat amb força. És la indústria de la felicitat, en una nova etapa en què la gent valora gaudir la vida, aprofitar el temps perdut.  El sectorLlegir més

  • CLIA: abans de parlar cal escoltar

    By Jaume Moreno | 0 comment

    L’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA) és la organització comercial d’aquesta indústria més gran del món. Té representació a Amèrica, Europa, Àsia i Oceania i aplega al 90% de les navilieres del sector. AquestaLlegir més

  • Editorial. Les conseqüències negatives d’una mala comunicació interna

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Paul Watzlawick va ser un filòsof i psicòleg nord americà d’origen austríac, resident a Palo Alto i autor principal de la Teoría de la Comunicació humana i del Constructivisme radical que va establir aquest sil·logisme:Llegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 26 maig, 2023
    0

    Enginyers Industrials de Catalunya defensen que cal repensar la xarxa de distribució d’electricitat per complir amb els objectius de la transició energètica

  • 25 maig, 2023
    0

    La clientela de Sorli dona més de 13.000 € al projecte d’inserció laboral de víctimes de violència de gènere de la Fundació Sorli

  • 25 maig, 2023
    0

    Sa Majestat el Rei lliurarà el premi a la Construcció Europea a Rafal Trzaskowski, alcalde de Varsòvia

  • 23 maig, 2023
    0

    Els arquitectes tècnics detecten que els projectes de rehabilitació energètica ja arriben als blocs d’edificis

Categories

Arxiu

Subscripció a Intermèdia News

* = required field
unsubscribe from list

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Eleccions ’23
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 26 maig, 2023
    0

    Enginyers Industrials de Catalunya defensen que cal repensar la xarxa de distribució d’electricitat per complir amb els objectius de la transició energètica

  • 25 maig, 2023
    0

    La clientela de Sorli dona més de 13.000 € al projecte d’inserció laboral de víctimes de violència de gènere de la Fundació Sorli

  • 25 maig, 2023
    0

    Sa Majestat el Rei lliurarà el premi a la Construcció Europea a Rafal Trzaskowski, alcalde de Varsòvia

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Eleccions ’23
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació