IniciActualitatEls aparcaments de Barcelona demanen “canvis urgents” en el funcionament dels eixos verds per garantir la mobilitat urbana

Els aparcaments de Barcelona demanen “canvis urgents” en el funcionament dels eixos verds per garantir la mobilitat urbana

  • 10 Mai 2024
  • Sala de premsa
per admin
Tornar

El Gremi de Garatges de Barcelona i Província considera que la gestió municipal dels quatre eixos verds que conformen l’actual Superilla de l’Eixample (Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell) està afectant notòriament la mobilitat urbana i reclama a l’Ajuntament de Barcelona “canvis urgents” que no perjudiquin ni a vianants ni a conductors. Aquest col·lectiu, que representa 594 pàrquings públics i privats, demana incidir en quatre aspectes primordials:

1)  Millorar l’accés als garatges que es troben dins de la Superilla per reduir el trànsit d’agitació i la contaminació que en deriva. La configuració actual limita l’entrada del vehicle privat als carrers, ja que a cada cruïlla s’estableix un gir obligatori a dreta o esquerra. Això provoca que els vehicles hagin de recórrer una major distància per arribar el seu destí.

2)  Augmentar les sancions als vehicles estacionats en els eixos verds, que bloquegen l’espai per als vianants i desnaturalitzen la funció de la Superilla. Una major presència de treballadors municipals i d’agents de la Guàrdia Urbana podria ajudar a resoldre aquest problema recorrent d’indisciplina.

3)  Regular zones específiques de càrrega/descàrrega als eixos verds, ja que, diàriament, furgonetes estacionen al llarg dels carrers de la Superilla sense un ordre establert i durant períodes més llargs del raonable per dur a terme aquesta tasca.

4) Reforçar la senyalització per minimitzar l’indisciplina, facilitar la convivència de vehicles i vianants i resoldre les confusions que determinades senyals generen en els conductors.

En aquest sentit, el president del Gremi de Garatges, Xavier Ferrer, es mostra disposat a dialogar amb l’Ajuntament de Barcelona per tal d’aconseguir un millor funcionament de la Superilla i per impulsar mesures de mobilitat sostenible des del “consens i el sentit comú” entre sector públic i privat. Així, considera positiu que l’alcalde Jaume Collboni hagi admès que les coses es “poden fer millor” i està segur que la ciutat pot impulsar mesures de major “solidesa jurídica” després que tres dels actuals eixos verds hagin estat durament qüestionats per sentències judicials.

Sobre aquest aspecte, cal ressaltar que el Gremi de Garatges de Barcelona i Província va presentar un recurs contenciós-administratiu l’any 2022 contra les resolucions de la Comissió de Govern de l’Ajuntament de Barcelona que va aprovar els diversos projectes de reurbanització que conformen els quatre eixos verds de l’Eixample. La demanda actualment encara es troba pendent de contestació per part de la Federació de Veïns i Veïnes de Barcelona, que va comparèixer per sol·licitar ser tinguda com a part codemandada en defensa de la postura de l’Ajuntament.

Més enllà de quina sigui la resolució de la demanda presentada pel Gremi i de la resta de demandes presentades per altres col·lectius contraris al projecte de la Superilla de l’Eixample, Xavier Ferrer considera que “no seria lògic desmantellar ara els eixos verds”, però que sí seria imprescindible “millorar-ne la seva gestió” per evitar els efectes negatius que pateixen diversos sectors, entre els quals els dels garatgistes, i trobar conjuntament amb l’Ajuntament “alternatives no tan cares de mantenir i menys problemàtiques” per garantir que Barcelona compleix els seus objectius de sostenibilitat.