• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Editorial. Enamorar-se d’un algoritme

    Home Opinió Editorial. Enamorar-se d’un algoritme
    SegüentAnterior

    Editorial. Enamorar-se d’un algoritme

    By Toni Rodriguez Pujol | Opinió | 0 comment | 31 gener, 2018 | 0

    Llegíem ahir un post d’en Marc Vidal que prediu l’ocàs d’una de les figures aparentment més avançades de la comunicació en el camp de la moda i la venda al detall, els “influencers”.  D’aquí uns anys, ve a dir, no caldrà que pensis què t’has de posar demà al matí quan surtis de casa. Tindràs un assistent virtual que, segons les activitats previstes al teu calendari, triarà per tu la roba, el calçat i els complements que necessitaràs. No serà igual si te’n vas de viatge que si te’n vas d’excursió; si tens un dinar de negocis que si tens una cita romàntica; si plou o si fa sol; si farà fred o si farà calor. I no solament t’organitzarà l’armari i les mudes, sinó també les compres. “Falten mitjons, però no t’amoïnis, que jo te’ls compro i demà ja els tindrem a casa”.

    Diu l’autor que s’atabala molt quan ha de pensar què posar-se. M’agradaria saber quant s’atabalen, si és que s’atabalen, les grans firmes de moda que tenen botigues a peu de carrer quan llegeixen aquestes coses. Pels “influencers” ja no pateixo tan, perquè son gent acostumada a reinventar-se contínuament i estic segur que trobaran la seva pròpia sortida.

    Però nosaltres, ¿estem realment preparats per un canvi cultural tan radical? ¿Acabarem desenvolupant alguna mena d’afecte pel nostre assistent virtual, de mateixa manera que l’hem sabut desenvolupar per la farmacèutica de la cantonada? Ens hi acabarem enamorant com el pobre Joaquim Phoenix s’enamorava de la veu d’Scarlett Johansson a “Her”?

    Llegint el post em va venir al cap el record d’una visita de treball que vaig fer la setmana passada amb la responsable  d’innovació d’Intermèdia, Aina Rodríguez, a una agència amiga  d’intel·ligència artificial que es diu Gestoos. Els seus responsables, Pau Molinas i Jorge Juan,  ens van explicar com s’ho fan per interpretar el llenguatge gestual d’una persona situada davant d’uns sensors capaços de captar desitjos o necessitats no expressades verbalment. Per exemple, si et treus la jaqueta, et baixa la temperatura de la calefacció. És evident que per aconseguir-ho s’han hagut de codificar prèviament una quantitat ingent d’expressions facials i corporals i fins i tot estats d’ànim que, a més a més, encara són diferents en algunes cultures diferents. “Desmond Morris”, em va sortir de l’ànima. “Antropologia en estat pur!”

    Potser sí que ens acabarem enamorant de tanta innovació. Al capdavall, la gent tenim tendència a enamorar-nos de tot allò que ens fa la vida més intel·ligent i més amable.

    I, com diem sempre, sense respiració no hi ha vida, però sense comunicació no hi ha vida intel·ligent. Aquí, a Intermèdia, ja fa dies que l’hi estem donant voltes.

    Feliç febrer a tothom.

     

    algoritme, Her, innovació, vida intel·ligent

    Toni Rodriguez Pujol

    President executiu d'Intermèdia Comunicació - Presidente ejecutivo de Intermèdia Comunicació

    More posts by Toni Rodriguez Pujol

    Related Post

    • Intermèdia Confidencial amb un alcalde

      By Aina Rodriguez Escoruela | 0 comment

      El proper 23 d’octubre i per primer cop després de més de 15 anys d’història, Intermèdia Confidencial comptarà amb la participació d’un alcalde de Barcelona en ple exercici del seu càrrec. Efectivament, i tot iLlegir més

    • La nova imatge de Barbie

      By Albert Ortas | 0 comment

      Agradi o no, és la pel·lícula de l’estiu. S’ha convertit en un autèntic fenomen. El film ha impactat en la societat americana i el món occidental convertint-se en un film-icona sobre la defensa de laLlegir més

    • Indiana Jones, entre l’estudi i la selva

      By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

      “Si vols ser un bon arqueòleg, has de sortir de la biblioteca”.  Com és ben sabut, el professor Indiana Jones torna a fuetejar des de fa setmanes les pantalles de cinema de mig món, totLlegir més

    • Créixer fent créixer

      By Albert Ortas | 0 comment

      És el títol del llibre del consultor en estratègia, innovació i emprenedoria corporativa, Xavier Marcet, i que molts en som fidels seguidors dels seus articles a La Vanguardia o de les seves conferències i xerradesLlegir més

    • Bugs Bunny, i les falses percepcions

      By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

      “De petit, vas anar a Disneyland? T’hi vas trobar Bugs Bunny? Et va abraçar?”.  Explica Xavier Sala i Martin al seu darrer llibre “De la sabana a Mart”, que 48 de les 120 persones entrevistadesLlegir més

    Leave a Comment

    Cancel·la les respostes

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    SegüentAnterior

    Entrades recents

    • 29 setembre, 2023
      0

      Sorli celebra els 100 anys amb un gran acte a la Llotja de Mar de Barcelona

    • 29 setembre, 2023
      0

      Parlem nomena Xavier Capellades nou director general per impulsar el creixement del Grup i assolir 60M€ de facturació l’any 2024

    • 28 setembre, 2023
      0

      Intermèdia Confidencial amb un alcalde

    • 26 setembre, 2023
      0

      Enginyers Industrials de Catalunya celebra 160 anys de compromís i responsabilitat amb l’enginyeria i la societat

    Categories

    Arxiu

    Subscripció a Intermèdia News

    * = required field
    unsubscribe from list

    Av. Diagonal 419, àtic 2a
    08008 Barcelona
    (+34) 934 157 662
    info@intermedia.cat

    • Inici
    • Qui som?
    • Què fem?
    • Intermèdia Confidencial
    • Clients
    • Actualitat
      • Sala de premsa
      • Opinió
    • Contacte

    Últimas noticias

    • 29 setembre, 2023
      0

      Sorli celebra els 100 anys amb un gran acte a la Llotja de Mar de Barcelona

    • 29 setembre, 2023
      0

      Parlem nomena Xavier Capellades nou director general per impulsar el creixement del Grup i assolir 60M€ de facturació l’any 2024

    • 28 setembre, 2023
      0

      Intermèdia Confidencial amb un alcalde

    • Nota legal
    Copyright Intermèdia Comunicació
    • Actualitat
    • Clients
    • Contacte
    • Continguts
    • Eleccions ’23
    • Inici
    • Intermèdia Confidencial
    • Nota legal
    • Què fem?
    • Qui som?
    • Català
      • Español
      • English
    Intermèdia Comunicació