• Català
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

La importància de les Relacions Institucionals

By Marc Chaves | Opinió | 0 comment | 31 maig, 2022 | 1

Diuen que cadascú és com és en funció de les relacions i les amistats que té, d’aquí el típic refrany català “digue’m amb qui vas, i et diré qui ets”. Així com les persones, tant empreses privades com organitzacions també estableixen certes relacions amb altres tipus d’entitats amb les quals poden compartir determinants objectius o interessos. En aquest cas, parlarem sobre aquells vincles que es produeixen entre el sector públic i el privat, les relacions institucionals. 

Independentment de si el subjecte és una empresa o una entitat privada, les relacions institucionals són un dels principals marcs d’actuació que han de considerar per assolir els seus objectius estratègics. Es tracta d’unes relacions que es duen a terme per impulsar projectes comuns i per col·laborar a curt, mig i llarg termini. Idealment, són aliances públic-privades de caràcter transversal, on no hi ha un contacte puntual entre les parts, sinó una voluntat d’establir una relació de confiança i complicitat, que faciliti el naixement de nous projectes i de col·laboracions futures. Per tant, aquests vincles permeten una relació directa, periòdica, estable i positiva amb la qual entitats i empreses privades incrementen la seva influència i reputació dins del seu sector. Cal tenir en compte, això sí, que l’èxit de les relacions institucionals només s’assolirà si hi ha un posicionament clar i definit per part de totes les parts implicades amb uns objectius compartits.

Alguns dels beneficis que poden aportar les relacions institucionals als actors que les implementen són els següents:

  • Obtenir una relació de confiança, estable, fluida i activa amb els stakeholders o grups d’interès per projectes comuns.
  • Potenciar la imatge corporativa, la missió, visió i valors de l’entitat o empresa, així com la reputació.
  • Augmentar l’awareness o coneixement de l’organització. 
  • Legitimar la construcció del discurs i polítiques institucionals, definint i comunicant el tipus de projectes pels quals l’empresa o entitat privada es compromet.
  • Facilitar un avantatge competitiu davant les crisis gràcies a la xarxa d’aliances, preferiblement consolidada. Això permetrà millorar la imatge pública i la notorietat.

Abans d’establir aquest teixit col·laboratiu entre ens privats i públics és necessari fer un estudi previ per saber amb qui ens relacionarem i en funció de quins objectius. Per això, haurem de planificar, organitzar i sistematitzar les nostres actuacions desenvolupant un pla de relacions institucionals, que contempla diverses accions:

  • Fer un anàlisi previ sobre les necessitats, els interessos i objectius. En síntesi, cap a on es vol anar, quina és la missió, visió i valors, i quin tipus de projectes es voldran dur a terme.
  • Definir els stakeholders;  és a dir, aquells actors amb qui ens relacionarem. Això podem anomenar-ho programa de prescriptors.
  • Planificar l’estratègia i accions, fent un pla d’actuacions en relació amb qui volem col·laborar.
  • Fer un cronograma o calendari d’actuacions per tal d’ubicar en el temps el seguit d’actuacions que hem realitzat amb anterioritat. En aquest àmbit, s’haurà de definir la intensitat actuacional de l’organització. 
  • Organitzar esdeveniments, contemplar les normes del protocol i dur a terme accions de lobby. 

Pot ser que, dins d’una empresa o organització, el departament de relacions institucionals depengui del de comunicació, és per això que són dos àmbits que estan estrictament relacionats i poden conviure junts perfectament. De fet, les agències de comunicació ofereixen aquests serveis de relacions institucionals a les empreses i disposen de perfils específics en aquest camp. A l’hora de crear comunitat i buscar la fidelització d’altres entitats, és quan s’observa aquesta fusió entre serveis de comunicació i de relacions institucionals. Les agències de comunicació creem ad hoc trobades relacionals i de networking d’un sector concret que interessi el client, on convergeixen mitjans de comunicació i els diferents grups d’interès.

En definitiva, l’establiment de relacions de confiança és important en molts aspectes, tant personals com de negoci. En aquest cas, teixir una relació estable entre el sector privat i el públic és garantia de creació d’un millor ecosistema en el qual treballar conjuntament per a comunicar i dur a terme projectes en benefici de tothom.

 

No tags.

Marc Chaves

More posts by Marc Chaves

Related Post

  • La nova imatge de Barbie

    By Albert Ortas | 0 comment

    Agradi o no, és la pel·lícula de l’estiu. S’ha convertit en un autèntic fenomen. El film ha impactat en la societat americana i el món occidental convertint-se en un film-icona sobre la defensa de laLlegir més

  • Indiana Jones, entre l’estudi i la selva

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    “Si vols ser un bon arqueòleg, has de sortir de la biblioteca”.  Com és ben sabut, el professor Indiana Jones torna a fuetejar des de fa setmanes les pantalles de cinema de mig món, totLlegir més

  • Créixer fent créixer

    By Albert Ortas | 0 comment

    És el títol del llibre del consultor en estratègia, innovació i emprenedoria corporativa, Xavier Marcet, i que molts en som fidels seguidors dels seus articles a La Vanguardia o de les seves conferències i xerradesLlegir més

  • Bugs Bunny, i les falses percepcions

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    “De petit, vas anar a Disneyland? T’hi vas trobar Bugs Bunny? Et va abraçar?”.  Explica Xavier Sala i Martin al seu darrer llibre “De la sabana a Mart”, que 48 de les 120 persones entrevistadesLlegir més

  • Enginyers Industrials de Catalunya: 160 anys impulsant el compromís de l’enginyeria i per molts més!

    By Mireia Arisa | 0 comment

    L’enginyeria ha tingut al llarg de la història un clar lideratge en la innovació, transformació i benestar de la humanitat de la mà de la tecnologia i en tots els àmbits de la societat: indústria,Llegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 22 setembre, 2023
    0

    Avalis se suma a la lluita contra el canvi climàtic i calcula la seva petjada de carboni per primera vegada

  • 22 setembre, 2023
    0

    La transformació del sistema de protecció a la infància i l’impuls de l’acolliment familiar, a debat a Barcelona

  • 19 setembre, 2023
    0

    Carlos Cuevas, Anna Moliner i Vicente Villanueva presenten a Cornellà la comèdia “LA TERNURA”

  • 15 setembre, 2023
    0

    Diàleg sobre “Noves oportunitats laborals”

Categories

Arxiu

Subscripció a Intermèdia News

* = required field
unsubscribe from list

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 22 setembre, 2023
    0

    Avalis se suma a la lluita contra el canvi climàtic i calcula la seva petjada de carboni per primera vegada

  • 22 setembre, 2023
    0

    La transformació del sistema de protecció a la infància i l’impuls de l’acolliment familiar, a debat a Barcelona

  • 19 setembre, 2023
    0

    Carlos Cuevas, Anna Moliner i Vicente Villanueva presenten a Cornellà la comèdia “LA TERNURA”

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Eleccions ’23
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
Intermèdia Comunicació