• Català
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

La importància de les Relacions Institucionals

By Marc Chaves | Opinió | 0 comment | 31 maig, 2022 | 1

Diuen que cadascú és com és en funció de les relacions i les amistats que té, d’aquí el típic refrany català “digue’m amb qui vas, i et diré qui ets”. Així com les persones, tant empreses privades com organitzacions també estableixen certes relacions amb altres tipus d’entitats amb les quals poden compartir determinants objectius o interessos. En aquest cas, parlarem sobre aquells vincles que es produeixen entre el sector públic i el privat, les relacions institucionals. 

Independentment de si el subjecte és una empresa o una entitat privada, les relacions institucionals són un dels principals marcs d’actuació que han de considerar per assolir els seus objectius estratègics. Es tracta d’unes relacions que es duen a terme per impulsar projectes comuns i per col·laborar a curt, mig i llarg termini. Idealment, són aliances públic-privades de caràcter transversal, on no hi ha un contacte puntual entre les parts, sinó una voluntat d’establir una relació de confiança i complicitat, que faciliti el naixement de nous projectes i de col·laboracions futures. Per tant, aquests vincles permeten una relació directa, periòdica, estable i positiva amb la qual entitats i empreses privades incrementen la seva influència i reputació dins del seu sector. Cal tenir en compte, això sí, que l’èxit de les relacions institucionals només s’assolirà si hi ha un posicionament clar i definit per part de totes les parts implicades amb uns objectius compartits.

Alguns dels beneficis que poden aportar les relacions institucionals als actors que les implementen són els següents:

  • Obtenir una relació de confiança, estable, fluida i activa amb els stakeholders o grups d’interès per projectes comuns.
  • Potenciar la imatge corporativa, la missió, visió i valors de l’entitat o empresa, així com la reputació.
  • Augmentar l’awareness o coneixement de l’organització. 
  • Legitimar la construcció del discurs i polítiques institucionals, definint i comunicant el tipus de projectes pels quals l’empresa o entitat privada es compromet.
  • Facilitar un avantatge competitiu davant les crisis gràcies a la xarxa d’aliances, preferiblement consolidada. Això permetrà millorar la imatge pública i la notorietat.

Abans d’establir aquest teixit col·laboratiu entre ens privats i públics és necessari fer un estudi previ per saber amb qui ens relacionarem i en funció de quins objectius. Per això, haurem de planificar, organitzar i sistematitzar les nostres actuacions desenvolupant un pla de relacions institucionals, que contempla diverses accions:

  • Fer un anàlisi previ sobre les necessitats, els interessos i objectius. En síntesi, cap a on es vol anar, quina és la missió, visió i valors, i quin tipus de projectes es voldran dur a terme.
  • Definir els stakeholders;  és a dir, aquells actors amb qui ens relacionarem. Això podem anomenar-ho programa de prescriptors.
  • Planificar l’estratègia i accions, fent un pla d’actuacions en relació amb qui volem col·laborar.
  • Fer un cronograma o calendari d’actuacions per tal d’ubicar en el temps el seguit d’actuacions que hem realitzat amb anterioritat. En aquest àmbit, s’haurà de definir la intensitat actuacional de l’organització. 
  • Organitzar esdeveniments, contemplar les normes del protocol i dur a terme accions de lobby. 

Pot ser que, dins d’una empresa o organització, el departament de relacions institucionals depengui del de comunicació, és per això que són dos àmbits que estan estrictament relacionats i poden conviure junts perfectament. De fet, les agències de comunicació ofereixen aquests serveis de relacions institucionals a les empreses i disposen de perfils específics en aquest camp. A l’hora de crear comunitat i buscar la fidelització d’altres entitats, és quan s’observa aquesta fusió entre serveis de comunicació i de relacions institucionals. Les agències de comunicació creem ad hoc trobades relacionals i de networking d’un sector concret que interessi el client, on convergeixen mitjans de comunicació i els diferents grups d’interès.

En definitiva, l’establiment de relacions de confiança és important en molts aspectes, tant personals com de negoci. En aquest cas, teixir una relació estable entre el sector privat i el públic és garantia de creació d’un millor ecosistema en el qual treballar conjuntament per a comunicar i dur a terme projectes en benefici de tothom.

 

No tags.

Marc Chaves

More posts by Marc Chaves

Related Post

  • El llegat i l’humanisme tecnològic de Francesc Fajula

    By Víctor Costa | 0 comment

    Era dilluns 13 de juny de 2022 quan Francesc Fajula va ser nomenat CEO de la Fundació Mobile World Capital. Llicenciat en Enginyeria superior de Telecomunicacions per la UPC, MBA a Esade i estudis superiors a IESE, StandfordLlegir més

  • La teoria d’Ernest Maragall: “Manar és el contrari de governar”

    By Víctor Costa | 0 comment

    Ernest Maragall va néixer en una família de set germans. Net del poeta Joan Maragall i germà del polític Pasqual Maragall. Va estudiar a la desapareguda Escola Virtèlia de la qual també van ser alumnesLlegir més

  • Opinió. Herois de la ciutat.

    By Albert Ortas | 0 comment

    No reobre cada dia un comerç emblemàtic a Barcelona com el Queviures Múrria, conegut popularment com el Colmado Múrria, al cor de l’Eixample. Aquest desembre, la ciutat està d’enhorabona veient com un local centenari s’actualitza,Llegir més

  • Opinió. Valors tangibles

    By Albert Ortas | 0 comment

    A qualsevol empresa o organització se li reclama una missió i una visió que encaixi en el seu projecte o full de ruta. Quan un col·lectiu de persones treballen pel mateix objectiu, l’èxit final deLlegir més

  • Editorial. Waterboy, el líder silenciós

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    No fa gaires anys als tallers i fàbriques hi havia un personatge modest però indispensable que ajudava els treballadors a fer una pausa i recuperar forces. Era el noi del càntir, el waterboy, que alLlegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 26 gener, 2023
    0

    El llegat i l’humanisme tecnològic de Francesc Fajula

  • 25 gener, 2023
    0

    Els Fons Next Generation poden ajudar a la rehabilitació d’un milió i mig d’edificis a Catalunya

  • 25 gener, 2023
    0

    Bové Montero y Asociados creix un 16% i supera els 10 milions d’euros per primera vegada en la seva història

  • 25 gener, 2023
    0

    Preu i subministrament d’energia, cadenes de subministrament i subcontractació i inexistència de separació de funcions en governança, principals riscos que afronten les pimes a Espanya

Categories

Arxiu

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 26 gener, 2023
    0

    El llegat i l’humanisme tecnològic de Francesc Fajula

  • 25 gener, 2023
    0

    Els Fons Next Generation poden ajudar a la rehabilitació d’un milió i mig d’edificis a Catalunya

  • 25 gener, 2023
    0

    Bové Montero y Asociados creix un 16% i supera els 10 milions d’euros per primera vegada en la seva història

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
Intermèdia Comunicació