IniciActualitat“No cola”, la nova campanya antifrau de TRAM

“No cola”, la nova campanya antifrau de TRAM

  • 17 Oct 2023
  • Sala de premsa
per Mireia Arisa
Tornar

El tramvia de la Regió Metropolitana de Barcelona ha posat en marxa una campanya antifrau per conscienciar les persones que utilitzen el transport públic de la necessitat de validar el títol en cada viatge. Sota la frase “No cola” la campanya utilitza diverses excuses que els inspectors de bitllets i l’equip d’atenció als clients senten diàriament als tramvies, com per exemple “m’he deixat el bitllet a casa” o “m’he assegut a buscar el títol“. A més a més, va acompanyat d’un text que informa de les conseqüències de cometre frau: haver de pagar una multa de 100€.

Aquesta campanya és una continuació de la campanya antifrau de l’any passat, que jugava amb la psicologia inversa i convidava als usuaris a “colar-se”, és a dir, a no validar, sota la seva responsabilitat.

Les validacions al tramvia han augmentat durant l’any 2023, arribant a superar algunes dades de, fins i tot, abans de la pandèmia. Per aquest motiu, la campanya antifrau anirà acompanyada d’un increment en la vigilància. Actualment, del total d’inspeccions realitzades durant el primer semestre de l’any, un 1,38% a la xarxa Trambaix i un 1,83% a la xarxa Trambesòs acaben en un expedient sancionador. En el mateix període de 2022, les sancions sobre el total d’inspeccions va ser del 2,12% a Trambaix i del 2,86% a Trambesòs.

La campanya té una durada d’un mes i es podrà veure en els suports físics del tramvia i també en els canals en línia: parades, tramvies, validadores, web i xarxes socials. A més a més, la campanya anirà acompanyada d’un augment de la inspecció a totes dues xarxes.