Més de 15.000 persones han passat entre divendres 10 i dissabte 11 de maig per la segona edició de la fira Petit Mercat de Mercats, que enguany s’ha instal·lat al Mercat de Sant Antoni, per celebrar la festa dels mercats de Barcelona i de la gastronomia de proximitat i sostenible amb la ciutadania.
Durant dos dies, comerciants i restauradors del Mercat de Sant Antoni s’han traslladat a la confluència dels carrers comte d’Urgell i Tamarit per oferir a la ciutadania degustacions dels seus productes, representant diferents denominacions del mercat, com el peix i marisc (La Barca); la carnisseria i menuts (Carnisseria Anglada) i els bars de mercat (Pinotxo Bar). I, a més, els visitants han gaudit d’una zona de barbacoes per poder cuinar al moment els productes adquirits a les xarcuteries, peixateries i verduleries del mercat. També han estat representats restaurants del territori, com Nectari, Pepa Tomate, o l’obrador de pastisseria artesanal ROSAH’S Artisan Pastry.
Divendres i dissabte han tingut lloc tot un seguit de tallers, showcookings, animacions, activitats infantils i musicals per a tota la família. L’Aula Gastronòmica ha estat escenari de tallers culinaris protagonitzats per prescriptors gastronòmics com els xefs Paco Pérez(restaurant Miramar, a Llançà), Lena Maria Grané i Ricky Smith(restaurant Baló, a Barcelona). i Jordi Esteve (restaurant Nectari, a Barcelona).
A més a més, s’han dut a terme diferents tallers amb producte de mercat, com per exemple el taller ‘Escabetx: el peix marinat amb més història’, impartit per Anna Bozzano; el taller infantil d’hamburgueses de la mà del Gremi de la Carn; el taller d’elaboració de begudes fermentades kombutxa de Gòtic Ferments; o la cuina de mercat amb SMEG. La literatura gastronòmica ha estat representada per la xef Maria Nicolau, que hi ha presentat el seu nou llibre, Cremo!.
Al Petit Mercat de Mercats d’aquest cap de setmana a Sant Antoni, també s’hi han dut a terme diferents masterclass i tastos amb Estrella Damm, Bitter Cinzano i Royal Bliss.
Durant el cap de setmana, els infants s’han divertit en una zona especial i han gaudit dels ‘U-Smart Toys’, una iniciativa impulsada per la Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb Lagula Arquitectes que uneix l’arquitectura, l’enginyeria i el mobiliari urbà per fer de les smart cities una experiència lúdica.
L’escenari ha acollit animacions musicals, com espectacles de DJ (DJ Diego Armano, Guille de Juan, Lady Avocado, Lidiuska, Yamamemaru i JordiO Pinchadiscos) i les actuacions de Taller de Músics (Eva Fort i Núria Duran).
Els Encants de Sant Antoni també han estat presents a la fira amb diferents activitats, com un photocall o la dinamització de l’artista Brigitta Lamoure, que ha animat les persones i ha sortejat vals de compra. Per la seva banda, El Dominical de Llibre ha tingut una exposició sobre la història del Mercat del Llibre Dominical de Sant Antoni, amb textos i imatges per repassar els darrers 85 anys de vida del mercat. També han disposat d’un estand on s’han venut llibres de temàtica gastronòmica principalment.
Finalment, cal destacar que la fira Petit Mercat de Mercats ha comptat amb un estand informatiu de promoció de l’Espai Consum Responsable, que ha apropat a la ciutadania les eines i recursos disponibles per tenir un consum amb impacte positiu a les persones, el medi ambient i l’economia.
El Petit Mercat de Mercats és una iniciativa promoguda per l’Institut Municipal de Barcelona (IMMB) en col·laboració amb la Federació de Mercats Municipals de Barcelona (FEMM), amb l’objectiu de traslladar l’essència de la fira Mercat de Mercats a diferents barris, en estreta col·laboració amb els mercats i el seu entorn. L’objectiu de la fira és dinamitzar el territori i fomentar els valors dels mercats com són el producte de qualitat i proximitat i l’alimentació saludable i sostenible i la gastronomia local. Enguany, l’esdeveniment s’ha inclòs en la programació de Regata Cultural amb motiu de la celebració de la Copa Amèrica a Barcelona 2024.