• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte
SegüentAnterior

Sobre la marca Barcelona

By Albert Ortas | Opinió | 0 comment | 31 gener, 2018 | 0

Enmig dels moviments tàctics que estem vivint pel conflicte polític entre Catalunya i Espanya, aquests dies ha aflorat una altra vegada el debat sobre la marca Barcelona. Sobre la necessitat de recuperar i potenciar la projecció de la ciutat.

Tots sabem que la capital catalana té molts bons actius i un gran potencial de futur. Aquests dies s’ha presentat l’informe Observatori 2017 elaborat per la Cambra de Comerç de Barcelona i l’ajuntament. Barcelona és la cinquena ciutat més innovadora d’Europa i la número tretze al món. És una ciutat que innova, vuitena àrea global en captació de projectes d’inversió estrangera i entre les top 10 del món amb millor reputació.

Aquestes són només algunes de les moltes dades que es van explicar. Totes elles denoten que malgrat els moments que vivim i de la crisi social i econòmica de la qual lentament n’anem sortint, Barcelona manté una bona nota en termes econòmics i de projecció de futur.

És evident que s’ha fet molt bona feina dècades enrere. És veritat que les incerteses en què estem tots instal·lats continuen i han vingut per quedar-s’hi. I és veritat també que la ciutat va patir a l’estiu una sotragada important, el malaurat atemptat terrorista a La Rambla. Però, les dades són, en termes generals, força bones.

Aquests dies algunes persones li estan fent arribar un missatge semblant a l’alcaldessa Colau. Ens cal aprofitar l’oportunitat que ens brinda el potencial de la ciutat.

En la seva tradicional conferència d’inici de l’any al Col·legi de Periodistes de Catalunya. Colau va anunciar el llançament d’una campanya de reforç del prestigi i imatge internacional de la ciutat, coincidint amb una nova edició a finals de febrer del Mobile World Congress. Una bona oportunitat per apropar-se a uns sectors econòmics, la societat civil de la ciutat, que no s’ha sentit suficientment escoltada per la principal autoritat política de la ciutat.

El debat sobre la marca Barcelona sempre ha estat constant, tant en termes de definició com en termes de projecte de ciutat. Què volem ser en el futur? Sobre la necessitat d’obrir Barcelona al món, com ja es va fer amb els Jocs Olímpics del 92.

Tant és així que durant la legislatura passada encara es repetia el mateix debat. La importància o no que l’Alcalde anés pel món venent Barcelona, essent un comercial més de la ciutat. Una imatge que des de fa temps no es repeteix. Acompanyant-se dels diferents agents econòmics, socials i culturals del país, evangelitzant sobre el potencial econòmic, social i cultural de la ciutat.

Al segle XXI, la força dels mayors al món és molt important, la competitivitat de les grans regions es juga entre ciutats globals. I Barcelona també ho és.

Al meu entendre, la campanya de reforç que defensava la nostra alcaldessa hauria de ser aquesta. Tornar a agafar la maleta i vendre la ciutat al món amb l’ajuda d’un partenariat públicoprivat. Els Jocs Olímpics, la Fira, equipaments culturals de gran referència a la nostra ciutat han crescut i s’han projectat gràcies a un model compartit.

Les campanyes de comunicació i de millora de la reputació d’una ciutat són molt importants, sense cap dubte. Però remar junts i desplegar projectes compartits de ben segur que és la clau de l’èxit.

Albert Ortas, Barcelona, Blog, Marca Barcelona

Albert Ortas

More posts by Albert Ortas

Related Post

  • La cultura del long-term

    By Albert Ortas | 0 comment

    Vivim temps convulsos, massa accelerats. La immediatesa, obtenir resultats al moment, o caure en la cultura del click ens fa esclaus de moltes decisions que ens poden hipotecar a futur. Enrere resten temps més aptesLlegir més

  • El mestre que va prometre el mar i la batalla del relat

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    Darrerament hem conegut un parell de frases dignes de figurar a qualsevol manual pràctic de comunicació corporativa. Una, pertany a l’escriptor nord americà d’origen vietnamita Viet Thanh Nguyen, que diu que “les guerres es lliurenLlegir més

  • Organitzem l’aniversari dels 100 anys del Grup Sorli

    By Judit Huguet | 0 comment

    El 28 de setembre, el Grup Sorli va celebrar el seu centenari a la Llotja de Mar de Barcelona. Una fita històrica que l’empresa va commemorar acompanyada de familiars, treballadors, amics, empresaris, institucions i cares conegudes. LaLlegir més

  • La comunicació i l’evitació dels conflictes

    By Toni Rodriguez Pujol | 0 comment

    El professor Jordi Nieva acaba de publicar un llibre tal vegada minoritari però de gran interès per a tothom que vulgui entendre una mica el perquè de tot plegat, que es titula “El origen deLlegir més

  • El momentum Barcelona

    By Albert Ortas | 0 comment

    Barcelona és el món i el món ens mira. Aquest setembre hem viscut la celebració de les proves preliminars de la Copa Amèrica a Vilanova i la Geltrú. Una excel·lent excusa per mostrar a laLlegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 28 novembre, 2023
    0

    Reforç del servei de TRAM durant el mes de desembre, festes de Nadal i Cap d’any

  • 27 novembre, 2023
    0

    Diàlegs al Palau Robert: “Com afrontar la crisi de l’habitatge”

  • Uns garatges, en una imatge d'arxiu
    24 novembre, 2023
    0

    El Gremi de Garatges celebra que l’Ajuntament de Barcelona hagi flexibilitzat el Pla de nous usos dels aparcaments

  • 24 novembre, 2023
    0

    Ferran Rodríguez, “Auditor Distingit” pel Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya

Categories

Arxiu

Subscripció a Intermèdia News

* = required field
unsubscribe from list

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

Últimas noticias

  • 28 novembre, 2023
    0

    Reforç del servei de TRAM durant el mes de desembre, festes de Nadal i Cap d’any

  • 27 novembre, 2023
    0

    Diàlegs al Palau Robert: “Com afrontar la crisi de l’habitatge”

  • Uns garatges, en una imatge d'arxiu
    24 novembre, 2023
    0

    El Gremi de Garatges celebra que l’Ajuntament de Barcelona hagi flexibilitzat el Pla de nous usos dels aparcaments

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Eleccions ’23
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació