El Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) va organitzar, el passat 10 d’octubre, l’esmorzar-networking “La transformació digital en el retail”. L’acte, celebrat a la sala Barcelona de l’edifici MediaTIC, va reunir a més d’una cinquantena d’empresaris interessats en com el sector retail s’ha adaptat al món digital i com l’ha integrat en el dia a dia.
La necessitat de crear noves experiències pel consumidor, de personalitzar per tal d’aconseguir rellevància en cada punt de contacte o el grau de digitalització en el comerç són alguns dels aspectes tractats a la taula rodona, on van participar Pau Agulló, Managing Director de Kernel Analytics, Joan Carles Calbet, President de Comertia i director general d’Electro Calbet, Ángel Castán, Cognitive Retail Lead a IBM i Xavier Rivera, professor de l’ESCODI, qui es va encarregar de moderar l’acte.
Pau Agulló, Managing Director de Kernel Analytics, va destacar la importància dels mètodes quantitatius avançats per tal de prendre decisions tàctiques en el món de l’empresa. Així, va remarcar la necessitat de la personalització com a requisit fonamental en la relació entre client-empresa, la flexibilitat del món online i va introduir el concepte de “llista de la compra intel·ligent”, la qual es crea a partir de l’estudi de la previsió de consum dels clients. L’omnicanalitat, les converses intel·ligents o la cadena de subministrament automatitzada que permet garantir que cada punt de venda tingui la demanda necessària són altres dels elements a tenir en compte a l’hora de prendre decisions.
Per altra banda, en Joan Carles Calbet, president de Comertia i director general d’Electro Calbet va presentar les dades de l’estudi ‘La transformació digital en el retail a Catalunya’. Segons aquest informe, el 85% de les empreses enquestades disposen de pàgina web i d’aquestes el 50% tenen comerç electrònic. A més a més, va remarcar que Facebook i Instagram són les xarxes socials preferides dels comerciants catalans. També va apuntar que un 41% dels establiments enquestats no tenen tecnologia a les seves botigues degut als frens del cost, la manca de personal, capacitat i de coneixements.
Leave a Comment