• Català
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
    • Sala de premsa
    • Opinió
  • Contacte

III Jornades CTecno: #TIC4life, l’impacte de la innovació i de les TIC en la cuina, la cultura, l’oci i el benestar

    Home Sala de premsa III Jornades CTecno: #TIC4life, l’impacte de la innovació i de les TIC en la cuina, la cultura, l’oci i el benestar
    SegüentAnterior

    III Jornades CTecno: #TIC4life, l’impacte de la innovació i de les TIC en la cuina, la cultura, l’oci i el benestar

    By Carme Alba | Sala de premsa | 0 comment | 21 desembre, 2017 | 0

    El Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) ha organitzat la tercera edició de les Jornades CTecno. Sota el títol #TIC4life, l’acte d’enguany ha proposat una reflexió sobre l’impacte de les TIC en el benestar de les persones, concretament en l’àmbit de l’oci. Jordi William Carnes, president del Ctecno, i Jaume Roures, director general del grup Mediapro, han estat els encarregats de donar la benvinguda institucional als assistents.

    L’esdeveniment, moderat pel periodista Lluís Marquina, ha començat al voltant d’un diàleg inaugural titulat “La Gestió de la Innovació a El Celler de Can Roca” a càrrec del xef Joan Roca i de Carles Cabrera, expert en innovació i director general de l’Institut Cerdà. Durant la ponència, el xef ha apropat els assistents a la gestió de les persones, proveïdors, infraestructures i instal·lacions, processos innovació i gestió estratègica del Celler de Can Roca.

    El Celler de Can Roca va néixer en un moment incert, més amb el cor que amb el cap. Tot seguint l’herència familiar, no només volien servir dinars: volien que els comensals gaudissin de tota una experiència gastronòmica. Una cuina d’alt nivell que no renuncia a la tradició, però aposta per l’ambició, l’exigència, la tecnologia i l’evolució. “Un restaurant és una cadena d’emocions”, i el Celler és un espai per la creativitat i la innovació que necessita créixer per fer sempre un pas enllà, tal com demostren projectes com La Masia, La Fàbrica de Cacau o la gelateria Rocambolesc.  L’experimentació sensorial, la gestió emocional de l’equip, l’aposta per la formació o la gestió dels processos – amb el desdoblament dels equips, un pas revolucionari al sector de l’alta cuina – o el desenvolupament de nous aparells de cuina són alguns dels exemples que demostren el compromís del celler amb la innovació i amb la retenció del talent.

    Posar el client al centre, tot establint diàlegs que permeten evolucionar, replantejar les coses i millorar; l’arrelament al barri, la dinamització de la zona gràcies a la proximitat dels proveïdors i la fidelitat als valors i a les idees són els eixos dinamitzadors d’El Celler de Can Roca.

    A continuació ha tingut lloc la taula rodona “Nadius digitals: negocis disruptius”, focalitzada  en aquelles empreses sorgides en l’era digital i en el comportament dels consumidors en aquesta revolució tecnològica. La taula ha comptat amb la participació de Marc Borrell, fundador de 500 Markets – marketplace online dedicat a la verticalització d’indústries de classificats- ; Antoine Le Nel, Senior Director – CRM & Social Strategy a l’empresa de videojocs  King; Josep Carbó, Director Global Business Development & Partner a Mediktor – app que permet analitzar els símptomes i avaluar l’estat de salut dels usuaris – i Víctor Roca, CMO al supermercat online Deliberry.

    Josep Carbó ha destacat que, tot i que ens trobem en plena revolució digital, els usuaris no valoren que un producte sigui digital, sinó que sigui senzill i fàcil: “allò que transforma un sector són les solucions senzilles”, tal com demostren els casos de Nespresso i Ikea.

    Per la seva banda, Antoine Le Nel ens ha apropat a l’estratègia freemium de King amb productes com Candy Crush, un joc que manté el seu èxit cinc anys després, una fórmula d’èxit gràcies a la relació entre investigació i inversió. “Per aconseguir productes d’èxit, el procés de millora ha d’incorporar sobretot el fracàs. Has de veure totes les maneres en què un joc no funciona per a obtenir com sí ho fa”,  ha destacat.

    Roca ha afirmat que una de cada quatre persones ha comprat alimentació online i el seu repte és fer front a les barreres que encara existeixen, com els productes frescos, element que poden resoldre amb els lliuraments durant el mateix dia i en franges horàries d’una hora.

    En relació al tractament de les dades, des de Deliberry apunten que fan servir dades desagregades per tal d’aportar valor a l’ecosistema, tant als consumidors finals com als supermercats, mentre que a Mediktor fan servir un sistema que va aprenent amb el temps i permet que l’aplicació sigui capaç de diagnosticar sense errades. A més a més la seva màxima aspiració és preveure malalties sobre el mapa amb la suma de les dades desagregades dels pacients.

    Finalment, la taula rodona “Reptes i oportunitats de la transformació digital” ha abordat  la transformació digital en la cultura: com les noves tecnologies han transformat de forma radical el context en què operen, la cultura com a precipitador de la innovació. Ventura Barba, director executiu i soci d’Advanced Music, l’empresa organitzadora de Sónar i Sónar+D; Marisol López, directora de l’Àrea de Cultura Digital de l’Institut Català de les Empreses Culturals i Xavier Duran, director de la Fundació Sitges Festival Internacional de Cinema de Catalunya han sigut  els protagonistes d’aquesta segona taula rodona.

    Ventura Barba ha destacat que el Sónar no és només un festival, sinó que és una barreja de creativitat, música i tecnologia, un e-commerce en un món offline. Amb el Sónar+D, el festival  posa a l’abast de les grans  empreses la comunitat creativa del Sónar, un laboratori d’innovació que no deixa de treballar per arribar més enllà.

    Per la seva banda, Xavier Duran ha explicat que el Festival Internacional de Cinema de Catalunya va néixer com a una solució per allargar la temporada turística i que la seva missió no és vendre entrades, sinó experiències. En aquest festival de cinema la paraula “consolidació” està prohibida, perquè “la innovació és provar coses noves i no tenir por al fracàs”.

    Finalment, el vicepresident i responsable de l’àrea d’Acció Social del CTecno, Joan Ramon Barrera, ha agraït a tots els ponents, empreses, col·laboradors i patrocinadors (La Caixa i Damm) la seva participació.

    No tags.

    Carme Alba

    Executiva de comptes - Ejecutiva de cuentas

    More posts by Carme Alba

    Related Post

    • Simón Coll Xocolaters confia l’assessoria en comunicació a InterMèdia

      By admin | 0 comment

      Simón Coll Xocolaters, empresa especialitzada en l’elaboració de xocolata, ha confiat l’assessoria en comunicació a InterMèdia. Simón Coll Xocolaters és una empresa familiar fundada l’any 1840 a Sant Sadurní d’Anoia, especialitzada en l’elaboració de xocolata desLlegir més

    • Albert Guinovart, protagonista d’una sessió molt especial de #TwitterLunch

      By Aina Rodriguez Escoruela | 0 comment

      El passat dimarts 1 de juliol es va celebrar una sessió especial de #TwitterLunch amb Albert Guinovart, pianista i compositor. Guinovart va passar una estona conversant amb els gairebé 30 comensals del dinar, a l’HotelLlegir més

    • InterMèdia GdC, triada millor agència de comunicació de Schneider Electric a tot el món

      By admin | 0 comment

      InterMèdia GdC ha estat reconeguda com la millor agència de comunicació del món per part de la companyia líder en gestió de l’energia, Schneider Electric. El certamen, que pretén avaluar l’efectivitat, creativitat i iniciativa deLlegir més

    • Cementiris de Barcelona amb la Diada de Sant Jordi

      By admin | 0 comment

      En el marc de la Diada de Sant Jordi, Cementiris de Barcelona regalarà un llibre sobre els cementiris monumentals de Poblenou i Montjuïc. Per tal d’apropar la història i la cultura d’aquests cementiris, a mésLlegir més

    • El cementiri de Poblenou, primer a l’Estat espanyol en incorporar el codi Qr

      By admin | 0 comment

      Cementiris de Barcelona és pioner a l’Estat espanyol en la introducció dels codis QR. El Cementiri de Poblenou és el primer recinte funerari en incorporar la tecnologia QR a les seves instal·lacions per tal deLlegir més

    Leave a Comment

    Cancel·la les respostes

    L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

    SegüentAnterior

    Entrades recents

    • 3 febrer, 2023
      0

      Parlem valora la participació en el projecte d’inclusió digital ‘Connectem Barcelona’, que es tanca amb èxit

    • 1 febrer, 2023
      0

      Editorial. Intermèdia News, el nou mirall d’Intermèdia

    • 1 febrer, 2023
      0

      El Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona convoca la 20a. edició dels Premis Catalunya Construcció

    • 1 febrer, 2023
      0

      Westfield Glòries arrenca el seu ‘Love Month’ amb el festival Llum BCN

    Categories

    Arxiu

    Av. Diagonal 419, àtic 2a
    08008 Barcelona
    (+34) 934 157 662
    info@intermedia.cat

    • Inici
    • Qui som?
    • Què fem?
    • Intermèdia Confidencial
    • Clients
    • Actualitat
      • Sala de premsa
      • Opinió
    • Contacte

    Últimas noticias

    • 3 febrer, 2023
      0

      Parlem valora la participació en el projecte d’inclusió digital ‘Connectem Barcelona’, que es tanca amb èxit

    • 1 febrer, 2023
      0

      Editorial. Intermèdia News, el nou mirall d’Intermèdia

    • 1 febrer, 2023
      0

      El Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Barcelona convoca la 20a. edició dels Premis Catalunya Construcció

    • Nota legal
    Copyright Intermèdia Comunicació
    • Actualitat
    • Clients
    • Contacte
    • Continguts
    • Inici
    • Intermèdia Confidencial
    • Nota legal
    • Què fem?
    • Qui som?
    • Català
    Intermèdia Comunicació