• Català
    • Español
    • English
(+34) 934 157 662 *
info@intermedia.cat
Intermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia ComunicacióIntermèdia Comunicació
  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
  • Contacte
SegüentAnterior

III Jornades CTecno: #TIC4life, l’impacte de la innovació i de les TIC en la cuina, la cultura, l’oci i el benestar

By admin | Sala de premsa | 0 comment | 22 desembre, 2017 | 0

El Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno) va organitzar el passat dimarts 19 de desembre la tercera edició de les Jornades CTecno. Sota el títol #TIC4life, l’acte d’enguany proposava una reflexió sobre l’impacte de les TIC en el benestar de les persones, concretament en l’àmbit de l’oci. Jordi William Carnes, president del Ctecno, i Jaume Roures, director general del grup Mediapro, van estar els encarregats de donar la benvinguda institucional als assistents.

L’esdeveniment, moderat pel periodista Lluís Marquina, va començar al voltant d’un diàleg inaugural titulat “La Gestió de la Innovació a El Celler de Can Roca” a càrrec del xef Joan Roca i de Carles Cabrera, expert en innovació i director general de l’Institut Cerdà. Durant la ponència, el xef va apropar els assistents a la gestió de les persones, proveïdors, infraestructures i instal·lacions, processos innovació i gestió estratègica del Celler de Can Roca.

El Celler de Can Roca va néixer en un moment incert, més amb el cor que amb el cap. Tot seguint l’herència familiar, no només volien servir dinars: volien que els comensals gaudissin de tota una experiència gastronòmica. Una cuina d’alt nivell que no renuncia a la tradició, però aposta per l’ambició, l’exigència, la tecnologia i l’evolució. “Un restaurant és una cadena d’emocions”, i el Celler és un espai per la creativitat i la innovació que necessita créixer per fer sempre un pas enllà, tal com demostren projectes com La Masia, La Fàbrica de Cacau o la gelateria Rocambolesc.  L’experimentació sensorial, la gestió emocional de l’equip, l’aposta per la formació o la gestió dels processos – amb el desdoblament dels equips, un pas revolucionari al sector de l’alta cuina – o el desenvolupament de nous aparells de cuina són alguns dels exemples que demostren el compromís del celler amb la innovació i amb la retenció del talent.

Posar el client al centre, tot establint diàlegs que permeten evolucionar, replantejar les coses i millorar; l’arrelament al barri, la dinamització de la zona gràcies a la proximitat dels proveïdors i la fidelitat als valors i a les idees són els eixos dinamitzadors d’El Celler de Can Roca.

A continuació va tenir lloc la taula rodona “Nadius digitals: negocis disruptius”, focalitzada  en aquelles empreses sorgides en l’era digital i en el comportament dels consumidors en aquesta revolució tecnològica. La taula va comptar amb la participació de Marc Borrell, fundador de 500 Markets – marketplace online dedicat a la verticalització d’indústries de classificats- ; Antoine Le Nel, Senior Director – CRM & Social Strategy a l’empresa de videojocs  King; Josep Carbó, Director Global Business Development & Partner a Mediktor – app que permet analitzar els símptomes i avaluar l’estat de salut dels usuaris – i Víctor Roca, CMO al supermercat online Deliberry.

Josep Carbó va destacar que, tot i que ens trobem en plena revolució digital, els usuaris no valoren que un producte sigui digital, sinó que sigui senzill i fàcil: “allò que transforma un sector són les solucions senzilles”, tal com demostren els casos de Nespresso i Ikea.

Per la seva banda, Antoine Le Nel ens va apropar a l’estratègia freemium de King amb productes com Candy Crush, un joc que manté el seu èxit cinc anys després, una fórmula d’èxit gràcies a la relació entre investigació i inversió. “Per aconseguir productes d’èxit, el procés de millora ha d’incorporar sobretot el fracàs. Has de veure totes les maneres en què un joc no funciona per a obtenir com sí ho fa”,  va destacar.

Roca va afirmar que una de cada quatre persones ha comprat alimentació online i el seu repte és fer front a les barreres que encara existeixen, com els productes frescos, element que poden resoldre amb els lliuraments durant el mateix dia i en franges horàries d’una hora.

En relació al tractament de les dades, des de Deliberry van apuntar que fan servir dades desagregades per tal d’aportar valor a l’ecosistema, tant als consumidors finals com als supermercats, mentre que a Mediktor fan servir un sistema que va aprenent amb el temps i permet que l’aplicació sigui capaç de diagnosticar sense errades. A més a més la seva màxima aspiració és preveure malalties sobre el mapa amb la suma de les dades desagregades dels pacients.

Finalment, la taula rodona “Reptes i oportunitats de la transformació digital” va abordar  la transformació digital en la cultura: com les noves tecnologies han transformat de forma radical el context en què operen, la cultura com a precipitador de la innovació. Ventura Barba, director executiu i soci d’Advanced Music, l’empresa organitzadora de Sónar i Sónar+D; Marisol López, directora de l’Àrea de Cultura Digital de l’Institut Català de les Empreses Culturals i Xavier Duran, director de la Fundació Sitges Festival Internacional de Cinema de Catalunya van ser  els protagonistes d’aquesta segona taula rodona.

Ventura Barba va destacar que el Sónar no és només un festival, sinó que és una barreja de creativitat, música i tecnologia, un e-commerce en un món offline. Amb el Sónar+D, el festival  posa a l’abast de les grans  empreses la comunitat creativa del Sónar, un laboratori d’innovació que no deixa de treballar per arribar més enllà.

Per la seva banda, Xavier Duran va explicar que el Festival Internacional de Cinema de Catalunya va néixer com a una solució per allargar la temporada turística i que la seva missió no és vendre entrades, sinó experiències. En aquest festival de cinema la paraula “consolidació” està prohibida, perquè “la innovació és provar coses noves i no tenir por al fracàs”.

Finalment, el vicepresident i responsable de l’àrea d’Acció Social del CTecno, Joan Ramon Barrera, va agrair a tots els ponents, empreses, col·laboradors i patrocinadors (La Caixa i Damm) la seva participació.

CTECNO, iiiJornades, TIC4life

admin

More posts by admin

Related Post

  • La Mobile World Capital i Barcelona Health Hub connectaran l’ecosistema de Sant Pau amb les startups de l’àmbit de la salut

    By Roser Alcocer | 0 comment

    La Fundació Mobile Word Capital (MWCapital) i Barcelona Health Hub (BHH) han signat un conveni de col·laboració per tal de donar suport i acompanyar startups de l’àmbit de la salut creades pel programa de laLlegir més

  • La Boqueria NO OBRIRÀ els diumenges

    By admin | 0 comment

    La junta de comerciants del mercat de la Boqueria ha decidit avui, amb el 80% dels vots, que l’equipament municipal NO obrirà les seves portes en diumenges i festius.  El 22 de juny, entre lesLlegir més

  • Splau dona la benvinguda a l’estiu amb el festival ‘A la vista FEST’, amb les actuacions de King África i Suu

    By admin | 0 comment

    El centre comercial Splau inaugura l’estiu amb un gran esdeveniment musical. Cada dijous, del 30 de juny al 21 de juliol, a partir de les 19h, ‘A la Vista FEST’ reunirà cantants de renom, comLlegir més

  • Parlem Telecom aprova emetre bons i obligacions de fins a 30 M€ per finançar la seva expansió

    By admin | 0 comment

    Parlem Telecom va celebrar el dimecres 22 de juny el seu primer aniversari de cotització a borsa amb la voluntat de seguir expandint-se i consolidant-se com el grup de telecomunicacions català de referència. Per aconseguir-ho,Llegir més

  • Maria Salamero i Narcís Armengol, nova presidenta i degà d’Enginyers Industrials de Catalunya

    By admin | 0 comment

    Maria Salamero i Narcís Armengol han pres possessió com nova presidenta i degà de l’Associació d’Enginyers Industrials de Catalunya (AEIC) i el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya (COEIC), a l’encapçalar les úniques candidatures presentades. ÉsLlegir més

Leave a Comment

Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

SegüentAnterior

Entrades recents

  • 1 juliol, 2022
    0

    Editorial. El llenguatge dels diners

  • 1 juliol, 2022
    0

    Sánchez, abocat a augmentar la despesa militar

  • 30 juny, 2022
    0

    L’avantatge de ser una agència generalista

  • 30 juny, 2022
    0

    L’OTAN a Madrid: nova era de conflictes globals

Síguenos

Categories

Arxiu

Av. Diagonal 419, àtic 2a
08008 Barcelona
(+34) 934 157 662
info@intermedia.cat

  • Inici
  • Qui som?
  • Què fem?
  • Intermèdia Confidencial
  • Clients
  • Actualitat
  • Contacte

Últimas noticias

  • 1 juliol, 2022
    0

    Editorial. El llenguatge dels diners

  • 1 juliol, 2022
    0

    Sánchez, abocat a augmentar la despesa militar

  • 30 juny, 2022
    0

    L’avantatge de ser una agència generalista

  • Nota legal
Copyright Intermèdia Comunicació
  • Actualitat
  • Clients
  • Contacte
  • Continguts
  • Inici
  • Intermèdia Confidencial
  • Intermèdia Online
  • Nota legal
  • Què fem?
  • Qui som?
  • Català
    • Español
    • English
Intermèdia Comunicació