L’objectiu de la campanya va ser donar a conèixer entre els mitjans el llançament d’una campanya solidària en suport als afectats pel volcà de La Palma un any després de la seva erupció. 23 mercats municipals d’Espanya van llançar a la venda una lava comestible amb sabor de plàtan ideada i elaborada pel mestre pastisser Christian Escribà, director de les Pastisseries Escribà de Barcelona.
En primer lloc, es va redactar una nota de premsa global sobre la iniciativa posada en marxa per la Confederació de Mercats Tradicionals de Proveïments d’Espanya (‘Els mercats d’Espanya posen a la venda una lava comestible solidària en el primer aniversari de l’erupció del volcà de La Palma’).
A continuació, i perquè la informació arribés a les diferents ciutats en les quals es comercialitzava la lava (Barcelona, Sevilla, Madrid, València, Bilbao…), es van redactar notes de premsa adaptant-les a cada territori. Per exemple, a Barcelona es va llançar el titular ‘La Boqueria posa a la venda lava comestible solidària en el primer aniversari de l’erupció del volcà de La Palma’.
La campanya es va complementar amb difusió en les xarxes socials des dels comptes dels diferents mercats, com per exemple en el d’Instagram de la Boqueria. A més, es van crear càpsules de vídeo i diferents creativitats (en català i en castellà), perquè els diferents mercats poguessin utilitzar-les en les seves xarxes.
Aquesta campanya va aconseguir més de 70 impactes en premsa, mitjans en línia, televisions i ràdios, tant d’àmbit nacional com d’àmbit local. Alguns exemples: betevé, La Vanguardia, el Periòdic, 20minutos, Canarias 7, La Voz de Galicia, El Periódico de Aragón, Espejo Público de Antena 3, COPE o Ondacero.
Òscar Ubide, gerent del mercat del mercat de la Boqueria: “En la celebración del primer aniversario de la erupción del volcán de la Palma, para nosotros era muy importante buscar una manera de ayudar a los palmeros y demostrar que no nos habíamos olvidado de ellos. Por eso, el maestro pastelero Christian Escribà diseñó una lava comestible con sabor a plátano que se vendió en 23 mercados de abastos españoles, y cuyos beneficios se destinaron íntegramente a los afectados por la erupción del volcán. Esta campaña ha sido clave para acercarnos al público, tanto en los puntos de venta como a través de los numerosos medios de comunicación que se hicieron eco de la iniciativa, para seguir apoyando a los palmeros un año después de la erupción del volcán”.
En aquesta campanya, va ser molt important adaptar les notes de premsa a cada territori (no és el mateix llegir que es posa a la venda una lava solidària en 23 mercats espanyols, que llegir que la pots comprar en el que tens al costat de casa). La proximitat amb el públic local i l’altra implicació dels diferents actors implicats va ser clau per a aconseguir l’objectiu final: la recaptació de fons. A més, va ser clau triar la data (primer aniversari de l’erupció), ja que previsiblement els mitjans tractarien aquest tema. Finalment, cal destacar que a finals de l’any 2022 vàrem apretar als mitjans perquè incloguessin la lava en les seccions amb idees de regals de Nadal.